@PalleFloe Så härligt!
Visa på X →400
inlägg
@DKihlberg @robin_holmberg Ja då förstår jag vad du menar,håller med för vi skyddar trots allt inte planeten tillräckligt i våra lagar. Men menar också att om nuvarande lagar inte räcker (vilket de inte gör) så är politikens ständiga uppgift att förbättra.Längtar tills vi har ekocidlagstiftningen på plats!
Visa på X →@DKihlberg @robin_holmberg Jag håller med om att det är en seger för klimatet, men förstår inte varför det skulle vara en förlust för politiken? Vi får ju stifta lagarna så att vi har en chans att hålla oss inom planetens gränser. Det är ju vår uppgift :)
Visa på X →@HjalmarNowak @ExtinctionR_SV @greenpeaceSE @faltbiologerna @SPreemraff Haha! Tack! Ja vilken dag! 😅🥳Det hade varit kul att ses! Men kul om märket kommer till användning 💚✊🏼
Visa på X →JAAAAA!!!! TACK alla som har kämpat mot Preem och för Parisavtalet! 💚Tack @naturskyddsf @greenpeaceSE @FFF_Sweden @GretaThunberg och alla som på olika sätt kämpat för detta! UNDERBART, nu firar vi!!!💃🏻🕺🏼
Visa på X →@pholmgren @sveaskog Jag håller med, det måste vara hemskt trist för alla som desperat hänger kvar i en verklighetsbild om att kalhyggen är nödvändiga och miljövänliga 🤷♀️
Visa på X →@izinyanya @holmenpaper @storaenso @Skogsstyrelsen @miljopartiet Dels genom att se till att miljöbalken omfattar hela skogsbruket. Har många förslag om hur vi kan gynna enskilda markägare med hyggesfritt skogsbruk, tex omställningsstöd, ekonomiska incitament mm.
Visa på X →Grattis till Sveaskog! År av att flitigt ignorera forskningen och rödlistan, köra över lokalbefolkningen & samernas intresse, år av greenwashing, har nu gett frukt. Politiskt vet ni att jag jobbar för att befria er från er dåliga bolagsordning med hjälp av ett nytt ägardirektiv.


@Erik_Helmerson @Macsydh Det är ju inte jag som sätter rubriker och prioriterar ordens ordning i tidningarna, men i den första intervjun som DN gjorde tycker jag ände det framgår tydligt vad mitt fokus är :)


@Macsydh @Erik_Helmerson Haha, ja jag med! Det finns något särskilt fint när ens politiska motståndare eller personer som i allmänhet tycker olika kan vara så sakliga och ärliga som du Marcus. Att skilja på sak och person, en förmåga som allt för få besitter.
Visa på X →Var det en sak som jag aldrig trodde jag skulle bli anklagad för, så var det att inte driva miljöfrågor! Men när jag säger att jag vill vara en röst för de som saknar röst, så syftar självklart även på djuren & naturen. Det var det jag gick på val på, och det jag nu arbetar för.
Visa på X →@Erik_Helmerson @crehbinder ”..när djur plågas i en storskalig köttindustri och ekosystem skövlas.” I min personvalskampanj så gjorde jag det tydligt att jag ska vara en röst för de som själva saknar en. Och jag syftar på djuren och naturen. Det är därför jag nu kämpar för naturens rättigheter, mm.
Visa på X →@Shaggyvara Tack, det värmer att läsa!
Visa på X →@LudwigUller Ja verkligen!
Visa på X →Jag vill arbeta för en värld där lagarna skyddar Amazonas, inte bara företag som Amazon! Som språkrör vill jag visa hur beroende vår ekonomi och våra rättigheter är av att vi även respekterar naturens rättigheter.
Visa på X →@ExpressenP @Almericson @AsaLindhagen @AnnikaHirvonen @viktorbk @miljopartiet Haha! Är helt övertygad om att @gudschy skulle göra ett fantastiskt jobb! 😄😉
Visa på X →Längtar tills vi i Sverige stänger minkfarmarna! Så ovärdigt att det får fortgå.
Visa på X →@oskartagesson 💚💚💚Tack!💚💚💚
Visa på X →Idag skriver jag på @Aftonbladet om varför jag kandiderar, och vad jag ser för vägar fram för att tackla #artkrisen och #klimatkrisen, samtidigt som vi har en rättvis omställning! 💚👇 https://www.aftonbladet.se/debatt/a/nAgWkB/darfor-vill-jag-bli-sprakror-for-mp
Visa på X →@AgnetaBlomqvist @perlissel Tack! 💚
Visa på X →@Engstrom_PP Tack Christian!!
Visa på X →@AAFarida Tack Farida!
Visa på X →Det värmer i hjärtat att så många vill nominera mig till språkrör för Miljöpartiet de gröna. Jag har nu valt att acceptera nomineringen. För alla människor, alla djur och all natur! https://www.dn.se/sverige/hon-vill-eftertrada-isabella-lovin-som-sprakror/
Visa på X →Vi står i ett vägval: Preem eller Parisavtalet? Vi i @miljopartiet har tagit ställning. Nu är det upp till @socialdemokrat och @SwedishPM #klimat #preem #svpol @LorentzTovatt https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7547186
Visa på X →Vi behöver en starkare #naturpolitik Nu, om vi ska kunna lämna efter oss något mer än tragiska artfattiga monokulturer till framtida generationer. I Sverige avverkas 32 000 fotbollsplaner av vacker, artrik, vild och biologiskt värdefull skog VARJE ÅR 💔
Visa på X →