#stängminkfarmarna @socialdemokrat
Visa på X →400
inlägg
YES! Let’s spread awareness about this possibility to criminalize #ecocide! @marietouss1 @rodrigoagost @EufemiaCullamat @isabanes @SamuelCogolati @LindseySchromen @janet_rice @ValerieCabanes @ParHolmgren @europeangreens @Pontifex @GretaThunberg @svtnyheter @DNDebatt @SvD
Visa på X →@EdvardHollertz @sveaskog Ja, min tweet handlar alltså om det gigantiska jättehygge som syns på bilden vilket är totalt ohållbart, inte om att vi ska sluta hugga träd.
Visa på X →Så här ser det ut i Sverige 💔 Borde vara förbjudet, men ändå är det så här folkets skogar används: att köra över samernas vilja och begå övergrepp mot miljön. @sveaskog varför känner ni er tvingade till detta?! #artkris #klimatkris
Visa på X →#Flygfritt2021!
Visa på X →Låt inte pandemin få härja fritt inom den svenska pälsdjursindustrin, lägg ned den istället. Det är vad 80% av svenska folket vill och vad Tyskland, Österrike, Belgien, Storbritannien, Norge och nu senast Frankrike gjort. @DjurensRatt @CamillaBergvall https://www.aftonbladet.se/debatt/a/bnnGeq/de-sprider-covid--lagg-ner-palsdjursfarmerna
Visa på X →It is time for a legal revolution. It is time to unite. It is time to criminalise those who threaten the planet and our rights. It is time to recognize #ecocide. Today we join forces with parliamentarians from 9 countries to form the #EcocideAlliance http://www.ecocidealliance.org


And we are many! @rodrigoagost @EufemiaCullamat @isabanes @SamuelCogolati @LindseySchromen @janet_rice @ValerieCabanes @ParHolmgren @WPLeadersOrg
Visa på X →Join us in the criminalization of #ecocide! We need 82 of the states that has ratified the Rome Statute to support the idea, to create a global law that protects the Earth. Who’s with us?! @marietouss1 @EcocideLaw @GretaThunberg @gudschy @jrockstrom @JanKEliasson @socialdemokrat
Visa på X →@PatrikOpacic @KentEklund @miljopartiet Nej vad fint Patrik!
Visa på X →#Basinkomst. Så mycket enklare och mer träffsäker än alla våra kontrollsystem och trickling down principen vi använder idag! Jag skrev en motion om att basinkomst måste utredas tillsammans med @matber som @TidningenSyre idag uppmärksammar 👇 https://tidningensyre.se/2020/14-oktober-2020/rebecka-le-moine-utred-basinkomst-for-alla/ #medborgarlön
Visa på X →@PortCallBuilder Bra jämförelse! 😂
Visa på X →@Hultship Haha meen asså TACK!!! 💚🦄🌈
Visa på X →@dejf_ekholm Drömmen och målet är UBI, universell basinkomst. Men jag tror att ett steg kan vara negativ inkomstskatt, men det krävs ändå inte prestation eller kontroll mer än det som redan sker. @Engstrom_PP har skrivit mer om detta här: https://christianengstrom.wordpress.com/2020/04/27/akut-inkomstgaranti-for-coronakrisens-arbetslosa/
Visa på X →Elefanten i rummet: den totalt ohållbara och orealistiska ekonomin som hejas på från nästan alla politiker, en ekonomi som ska växa snabbare och snabbare. Men det går inte. Och så länge vi inte tar tag i detta kommer vi aldrig kunna tackla varken klimat- eller artkrisen.
Visa på X →@dejf_ekholm En negativ inkomstskatt är finansierad av alla men ges till de som behöver det mest. Då ges inte samma pengar till de som är rikast som till de som är fattigast, vilket jag tycker är rimligt.
Visa på X →@TobiasBillstrom Däremot tycker jag inte att vi ska ge engångs-helikopterpengar som SD, utan jag tycker vi ska garantera en grundtrygghet för alla (se länk). Men reaktionerna visar hur starkt förankrad trickling down principen är i Sverige... https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/utred-basinkomst_H8023640
Visa på X →@LjunggrenJohan1 @Aftonbladet Tack för lyckoönskningen, lär behövas! 😅💚
Visa på X →@TobiasBillstrom Helikopterpengar är skuldfria pengar som delas ut av riksbanken. Det är nya pengar, skuldfria, ej beskattade av någon. Med din modell skapas nya pengar via privata bankers skulder, varför är det fel att stimulanser ges till folk snarare än banker?
Visa på X →@peterfrohlin Tycker vi ska se över hur normalarbetstiden kan sänkas ytterligare från 35 timmar i veckan, det bästa vore om arbetsmarknadens parter fick tid på sig att lösa detta. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/kortare-arbetstid_H7023309
Visa på X →SD:s argument om att inte jobba med klimat här i Sverige? Ska inte vi ta ledning i miljöarbetet? Däremot håller jag faktiskt delvis med SD om helikopterpengar, men vill hellre ha #basinkomst i form av negativ inkomstskatt, som en permanent grundtrygghet ist för konsumtionshets.
Visa på X →Lyssnar på ljudet av en politisk återvändsgränd där den ena efter den andra tävlar i vem som ska skapa mest jobb. Wait wait wait, ”skapa jobb”?! I nästan 50 år har vi haft 40-timmarsveckan. Dags att sänka arbetstiden istället för än att bränna ut både människor och miljö.


As Earth prosecutor, I’m looking forward to this tribunal where we will judge upon the aquatic life system’s right to exist, thrive and continue to flow. #RightsOfNature
Visa på X →Jag gick till val på att vara en röst för naturen och djuren, för det är bara genom en respekt för jorden som vi verkligen kan bygga fungerande ekonomi och samhälle. Nu kandiderar jag till Miljöpartiets språkrör av samma anledning. https://www.expressen.se/nyheter/qs/atta-kvinnor-ett-krisparti-vem-av-dem-kan-radda-mp/
Visa på X →Sweden must take initiative to end ecocide. What are waiting for? @SwedishPM @socialdemokrat
Visa på X →