@CarlSchlyter Om du menar antal badkar med nedsmält guld per persson är du ju värsta hyperkapitalististen!
Visa på X →400
inlägg
Underligt.
Visa på X →I år kunde jag inte delta på forskningsresan, men siktar redan på nästa år! Bra jobbat @skyddaskogen som arrangerar detta 👍
Visa på X →#ClimateEmergency
Visa på X →@ErikPetre @OlaKaaren @Hansorjan Jag har själv skogsägare i släkten och förstår och värnar även dessa värden. Därför är det med sorg som jag hör om skogsägare som knappt går med plus när de brukar skogen, såklart http://frustrerande.Vi måste fokusera mer på lönsamheten för skogsägarna, snarare än produktionen!
Visa på X →@OlaKaaren @Hansorjan Jag noterar att SCAs Naturvårdschef inte verkar bry sig om en vänlig ton eller ett trevligt debattklimat.
Visa på X →@CiiscoKid @Sverigesriksdag @sveaskog Tack! Det här borde intressera samtliga partier. Hur gör vi för att @sveaskog ska bli ett föredöme inom långsiktighet och hållbarhet? @Riksrevisionen rekommenderar ett förtydligat uppdrag. @socialdemokrat @Centerpartiet @liberalerna
Visa på X →@sveaskog @CiiscoKid @OlofJohansson5 @peterbergman007 @naturskyddsf @greenpeaceSE Ja, och här är en bild från vårt möte. Den visar att av all er produktionsskog så är 89% yngre än 80 år (!). De oranga delarna av staplarna visar vad som får avverkas lagligt, men jag antar att @sveaskog inte avser att avverka sina 140+skogar.


@OlofJohansson5 @sveaskog @CiiscoKid @peterbergman007 @naturskyddsf @greenpeaceSE Avverkningstakten är cirka 20 gånger snabbare än skyddstakten enligt SCB. Ert argument håller inte och det är en låg nivå när ni får det att låta som att era avsättningar är något ni gör på nåder, när det i själva verket är ett demokratiskt fattat miljömål ni jobbat mot.
Visa på X →@sveaskog @CiiscoKid @peterbergman007 Att skylla virkesbristen på att ni skyddat för mycket skog är nog den värsta ursäkt jag hört!Ni skyddar för lite o hugger för mycket. Per Jiborn har granskat era årsrapporter o drar slutsatsen att det är fel i er årsredovisning: https://www.reslust.org/skog/skadar-vart-skogsbruk-sverigebilden/ @naturskyddsf @greenpeaceSE
Visa på X →@CarlSchlyter Helt rätt!
Visa på X →@tildaponten @sveaskog Exakt!
Visa på X →Fd styrelseordf Dockered kritiserar @sveaskog: Bolaget har huggit bort nästan all sin äldre skog. Man kommer behöva kraftigt minska avverkningarna av äldre skogar. De finns helt enkelt inte längre. Denna nerdragning borde ha skett redan för 10 år sedan. https://www.altinget.se/artikel/dockered-ansvaret-for-sveaskog-vilar-tungt-paa-regeringen#.XR8Mz2sMi0A.twitter
Visa på X →Tyvärr åker jag från ön nu, men för alla som är kvar: joina klimatmarschen! 👇🌍
Visa på X →Nu: seminarium om #naturensrättigheter och #endecocide med @PellaThiel “de systemfel som vi lever med idag håller inte, vi behöver något annat!” #almedalen

Just pratat om hur vi kan gynna ett starkt civilsamhälle genom skattepolitik! Sen får vi inte glömma att tiden ofta är den begränsade faktorn. Genom #kortarearbetstid skulle fler kunna engagera sig o md #basinkomst skulle en stor del av mänsklighetens kraft att förändra frigöras!
Visa på X →Sektorsansvaret måste förtydligas! #skog @Skogsstyrelsen
Visa på X →@poralyz Enligt fsc får man inte avverka skogar med höga biologiska värden, nyckelbiotoper. Gammelskogar har ofta väldigt höga naturvärden och är därför ofta nyckelbiotoper.
Visa på X →👏💪
Visa på X →Kunder vill kunna lita på att deras produkter inte innebär att miljön skadas. Därför finns FSC som en marknadsmekanism för att inte Sveriges gammelskogar inte ska avverkas. Men nu hotas FSC att förlora sin relevans och trovärdighet när nyckelbiotoperna inte kartläggs.
Visa på X →Skriv om aktiebolagslagen, och bolagsordningen för alla statliga bolag, så att de hela tiden syftar till att uppnå våra globala mål! #GlobalGoals
Visa på X →Nu är det dags: dragkamp om skogen! @naturskyddsf sänder live, så passa på att skicka in frågor!👇
Visa på X →@Natursidan @naturskyddsf Nej men vad roligt! Och vilken cooling!
Visa på X →💪
Visa på X →@PalleFloe Wow!
Visa på X →