So thankful for being here at the #oldgrowthforest conference, talking about the Swedish forestry and conservation. We have gone so far now in the industrialization of nature, that protecting forest with high conservation value will not be enough. We have to restore and #Rewild!
Visa på X →400
inlägg
The Pope is calling for #ecocide as a crime against peace. "Chief among those crimes, he added, are acts that “can be considered as ‘ecocide’” https://cnstopstories.com/2019/11/15/catechism-will-be-updated-to-include-ecological-sins-pope-says/ via @CatholicNewsSvc #endecocide
Visa på X →"Hållbarhet i skogen kan bara uppnås med planering på landskapsnivå" https://www.altinget.se/artikel/haallbarhet-i-skogen-kan-bara-uppnaas-med-planering-paa-landskapsnivaa#.XdAAG2IxW-s.twitter #skog #naturpolitik #biomf
Visa på X →YES, nu börjar normen förändras, från de destruktiva kalhyggena till ett h#hyggesfritt skogsbruk! ”Ska vara en närmiljö där människor ska trivas” #skog #biomf #naturpolitik https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/hyggesfria-skogsbruk-ska
Visa på X →@emsan77 @GretaThunberg @MariaFerm @AdvokatEmma @heleneoberg @ILenneman @todaysmiracle @psykiskhalsa @utanstrumpor @marwim123 Men TACK!! 🙏💚🌍
Visa på X →I’m so happy to hear @VSinkevicius talk about #biodiversity and #naturepolitics, and stresses the Paris agreeement for nature, the CBD framework. Let’s work together to assure a rich biodiversity for future generations! #EGP30

Listening to @MariaOhisalo who welcomes us to #EGP30 in Tampere, and stresses the ongoing #massextinction and #climatecrises. Solutions must be fair and not leave anybody behind, as we enter a better future!

@bjowah Tack!
Visa på X →Svarar skogsstyrelsens gd Herman Sundqvist. Han visar allt tydligare att det är industrins intressen han företräder, snarare än miljön. Detta bryter mot skogsvårdslagens första paragraf. #naturpolitik https://www.etc.se/debatt/vi-behover-mer-inte-mindre-naturvard
Visa på X →#jevonsparadox #induceradtrafik
Visa på X →@TankesmedjanGQ @PEverhill @LorentzTovatt @tekniskaverken @emmaberginger @miljopartiet @RebHov Kontra produktivt?
Visa på X →@Adam_Ranger_ Kul att höra att du gillar förslagen! Jag tror vi kan inspireras av Norge på den punkten.
Visa på X →YES! Dags för #hyggesfritt, #mångbruk och lönsamhet för individen! Bättre både för #klimat och #biologiskmångfald
Visa på X →Skrämmande övertro till den ”gröna tillväxten” på #nrsession. Kunde inte låta bli att gå upp och berätta att det inte finns någon forskning som stödjer att decoupling fungerar. Vill vi minska produktion/konsumtion så måste vi skrota religionen om evig ekonomisk tillväxt! #nrpol

KUL att Finland, Norge och Sverige samarbetar för att öka kunskapen om vår biologiska mångfald. Dock måste vi redan NU agera på den kunskap som redan finns, och vrida tillbaks den destruktiva markförändringen! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGz7yr/nordiska-jakten-pa-nya-arter-utokas #rewilding #naturpolitik

#epic #nrsession
Visa på X →@EmilNilsson Exakt!
Visa på X →Vi måste hitta ett skogsbruk som faktiskt gynnar den enskilda individen istället för den stora industrin. #Mångbruk och #hyggesfritt är vägen fram.
Visa på X →Bra med #mångbruk i skogarna!
Visa på X →Nordiska rådet prisar @GretaThunberg, som hälsar en rad obekväma sanningar och belyser det ENORMA gap som finns mellan forskning och politisk handling.Greta väljer att inte ta emot miljöpriset, eftersom att de nordiska länderna inte levererar vad som krävs. Helt rätt, tack Greta!

BRA när professorer i entomologi, insektsexperter,ger dig in i debatten och bidrar med fakta. Vi behöver ersätta monokulturer med variationsrika blandskogar.I naturliga skogar kan mer än 100 arter som käkar granbarkborren leva! https://www.dalademokraten.se/artikel/debatt-mer-skada-an-nytta-att-avverka-granar-i-skyddade-omraden #hyggesfritt #naturpolitik
Visa på X →@elfvabjer Hur mycket jobb skapas av massaindustrin på landsbygden? Redan idag importerar vi palmolja till vår biodiesel, och fd regnskog till pellets som används i kraftvärmeverken.
Visa på X →@sveaskog Mycket bra Sveaskog, mer sånt! 👍 Vore ju perfekt om ni slutade köra med stora maskiner och kalhyggen i era ekoparker och ersatte med häst och kontinuitetsskogsbruk!
Visa på X →Ja till ett hållbart skogsbruk, där skogen används till långlivade produkter!
Visa på X →‼️
Visa på X →