Det är inte koranbränningarna som är problemet. Dessa människor förstör eller hotar med terror så fort de blir det minsta kränkta. De gjorde det för 10 år sedan, för 20 år sedan, för 30 år sedan - i Sverige, Frankrike, USA, Belgien, England - överallt där de inte får som de vill oavsett anledning. Att anpassa vår lagstiftning efter våldsverkare och islamister är inte aktuellt.
Visa på X →401
inlägg
Fyra års ungdomsvård för bland annat en avrättning inne på ett köpcentrum mitt på dagen. Detta är resultatet av årtionden av slapp kriminalpolitik. Äntligen har vi en regering som tack vare Sverigedemokraterna gör upp med socialdemokratisk rättsskipning. https://www.tv4.se/artikel/62Ddc6NncvzYAiqDuDH4sO/aydin-shojaee-16-doems-foer-mordet-inne-i-koepcentrumet-emporia
Visa på X →Som sagt: Så länge Socialdemokraterna kryper för islamisterna så behövs inte Nyans. Sossarna gör vad som krävs för att säkra sina kärnväljare i förorten.
Visa på X →Socialdemokraterna är anledningen till att partiet Nyans inte är större. De har aldrig röstat nej till moskébygge, böneutrop, bidrag till Ibn Rushd eller annat som kan förarga den den muslimska minoriteten. Inget parti kryper för islamisterna mer än S. https://www.dn.se/sverige/s-utred-forbud-mot-koranbranningar/
Visa på X →Anställda på vissa myndigheter och i vissa verksamheter som berör barn och unga är redan idag enligt lag skyldiga att genast anmäla om de i sitt arbete misstänker att ett barn far illa. Med det resonemanget är Sverige redan idag ett angiverisamhälle. 🤷🏼♂️
Visa på X →Dubbelmoral från vänstern att enbart i denna fråga applådera samvetsfrihet. När vi diskuterat om präster ska viga homosexuella eller utförandet av aborter, så menar de att samvetet inte ska avgöra. Bara när det handlar om personer som befinner sig illegalt i Sverige. Märkligt.
Visa på X →Vill kulturpersoner ha armlängds avstånd till politiken är naturligtvis det bästa att man agerar som i Norrköping. Kultur som finansieras av skatt kan aldrig vara helt fri. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/andersson-wij-uppmanar-till-norrkopings-bojkott
Visa på X →Snyggt! Ingen hade accepterat att 90% av biljettpriset till ett fotbollslags matcher finansierades av skattebetalarna. Varför resonerar kommuner annorlunda när det handlar om finkultur? Idrott drar dessutom en betydligt större och bredare publik än exempelvis en symfoniorkester.
Visa på X →Såhär skrev jag för bara två dagar sedan. Idag: Eritreankravaller på Järvafältet. Vi hade inte behövt ha det såhär. Ingen integrationspolitik i världen kommer kunna fixa denna röran. Vad behöver hända för att de andra partierna också ska förstå det?
Visa på X →Tar man Eritrea till Sverige, så får man Eritrea i Sverige. Konstigare än så är det inte. Kultur, moral, värderingar och konflikter varken förändras eller försvinner för att man passerar en landsgräns. De andra partierna har låtit detta ske och det kommer ta tid att städa upp.
Visa på X →Ponera att massinvandringen faktiskt gynnat Sverige ekonomiskt och att fortsatt massinvandring gjort Sverige till ett rikare land. För min egen del hade det inte förändrat min bild av den som ett stort misslyckande. Invandringen är huvudsakligen inte en ekonomisk fråga, utan en fråga om kultur, värderingar, moral och vilket Sverige vi svenskar vill bo och leva i. I säkerhetspolitiskt osäkra lägen som idag är detta tydligare än någonsin, men det är minst lika tydligt när vi diskuterar otryggheten i samhället eller många av de andra politiska misslyckanden som kan kopplas till en allt för hög invandring från kulturellt avlägsna länder. Att minska invandringen till den grad att Sverige får en nettominusinvandring, där fler lämnar landet än som invandrar, är förmodligen den viktigaste politiska åtgärden för att få ordning på Sverige.
Visa på X →Frågan är inte längre om koranbränningar ska tillåtas eller inte. Frågan är om man ska underkasta sig muslimska länders hotfulla ton och om man ska låta muslimska våldsverkare avgöra yttrandefrihetens gränser. Vad hade Samuel Paty, Theo Van Gogh eller Pim Fortuyn tyckt om det?
Visa på X →När medelklassen blev för stor och klasskampen spelade ut sin roll behövde socialisterna nya grupper att ställa mot varandra i samhället. Eftersom socialismens livskraft är kamp så är det inte konstigt att de står i första ledet i exempelvis priderörelsen. Min uppfattning är dock att både klasskampen och priderörelsen helt spelat ut sin roll. Klasskampen spelade ut sin roll när alla medborgare fick samma möjligheter och priderörelsen spelade ut sin roll när homosexualitet inte längre såg som en sjukdom, när de fick ingå äktenskap och när de tilläts adoptera barn. Anledningen till att nya bokstäver ständigt läggs till i HBT-begreppet och att det helt plötsligt flaggas med en ny sorts prideflagga är för att socialisterna behöver nya kamper att ta, men vilka kamper finns egentligen kvar att vinna? I år, 2023, kämpar de för vuxna mäns rätt att klä ut sig till kvinnor för att läsa sagor för småbarn, att vuxna ska kunna stoppa sina barns pubertet och skära av deras könsorgan för att genomgå könsbyte, men också rätten att vuxna män, som anser sig vara kvinnor, ska få tävla mot kvinnor i idrott. Är det rimligt? Inte enligt mig. När klasskampen dog behövde socialisterna nya strider att ta. De gjorde priderörelsen till sin för att ställa heterosexuella mot alla med andra sexuella läggningar, de gjorde feminismen till sin för att ställa män mot kvinnor och gjorde klimatrörelsen till sin för att ställa de som flyger, kör bil och äter kött mot resten. Socialister gör såklart detta för egen vinnings skull. Utan kampen, så känner ingen sig förtryckt och känner ingen sig förtryckt, så kommer ingen bekänna sig till socialismen. Det finns perioder Sverige som varit bättre än nu, inte minst kopplat till tryggheten i samhället, men de som föds idag kommer ha större möjlighet att göra vad de vill med sina liv än sina föräldrar - oavsett om de är män eller kvinnor. De homosexuella som föds idag kommer bli mer accepterade än tidigare generationers homosexuella. Den ekonomiska utvecklingen i världen kommer göra att fler människor än någonsin kommer kunna hantera olika former av extremt väder. Men det vill inte socialister att folk ska förstå. Jag tycker att man, som icke-socialist, ska tänka till en extra gång innan man anpassar sig efter de som vill sprida denna typer av konflikter inom samhället. Ekonomisk ojämlikhet löser man genom att ge människor samma möjligheter - inte att "ta från de rika". Ojämställdhet löser man genom att låta män och kvinnor bestämma mer över sina liv - inte genom kvotering. Klimatförändringarna kommer lösas genom teknisk innovation och ekonomisk utveckling - inte genom att begränsa flygande, bilkörande och köttätande.
Visa på X →Vill man som kommun spara pengar på parkarbete är det tacksamt att kunna hänvisa till den biologiska mångfalden. Min uppfattning är dock att en gräsmatta ska vara grön och välklippt. Ofoget att låta gräsmattor bli vildvuxna förfular städer och borde förpassas till historien.
Visa på X →Invandringen från den muslimska världen har på det stora hela varit en katastrof för Sverige. Att många muslimer arbetar & betalar skatt och väger inte upp för den segregation, fundamentalism, hedersförtryck, terrorism & kriminalitet som drabbat Sverige. https://www.svd.se/a/BW2lrw/tobias-billstrom-bjuder-in-till-mote-muslimer-berikar-vart-land
Visa på X →@RSorman1 Det fria skolvalet är ett bra exempel på att få gillar mångkultur i praktiken. Trots en väsentligt högre skolpeng till de skolor med en hög andel med utländsk bakgrund väljer föräldrar bort dessa till förmån för skolor där de flesta har inrikesfödda föräldrar. Märkligt(?) 🙃
Visa på X →@MikailPNyuksel Skriver mer om skillnaden mellan USA och Sverige i länken nedan. Om man sprider konspirationsteorier om svenska myndigheter eller som partiledare tar parti med främmande makts intressen i en utrikespolitisk konflikt, ja då får man nog finna sig i att ses som ett säkerhetshot.
Visa på X →@MikailPNyuksel Hade faktiskt varit intressant om du bemötte mig i sak. Likställer du medborgarskapet med nationstillhörigheten? Är turkar som är grekiska medborgare greker och är kurder som är turkiska medborgare turkar? Om inte - är då alla svenska medborgare per automatik svenskar?
Visa på X →De kommer naturligtvis inte nöja sig vid koranbränningsförbud. Vad tror ni de tycker om Lars Vilks konst? Om Charlie Hebdo? Eller att Runar Sögaard kallade Muhammed för pedofil? De gillar ingen som helst kritik mot islam, men kritik måste få framföras - i alla dess former.
Visa på X →För mig handlar koranfrågan om två saker: 1. Våldsverkare ska inte avgöra vart gränsen för yttrandefriheten i Sverige går. 2. Svensk lagstiftning ska inte ta hänsyn till nyanlända minoriteters särintressen. I en demokrati måste man tåla åsikter man inte själv håller med om.
Visa på X →Få personer förklarar samtida frågor så bra som Douglas Murray. Lyssna! 👏🏼
Visa på X →I diskussionen om svenskhet likställer alla partier förutom Sverigedemokraterna medborgarskapet med nationstillhörigheten. De flesta andra pratar också om integration i termer av att ha ett arbete och kunna prata svenska. Mikail Yüksel är ett aktuellt exempel på en person som betalar skatt, pratar svenska och är svensk medborgare. Enligt de andra partierna är han svensk eftersom han har svenskt medborgarskap, men han lever inte i enlighet med den svenska kulturen och är uppenbarligen extremt illojal mot Sverige. Enligt de flesta andra partier är han också integrerad eftersom han både pratar svenska och betalar skatt. De andra partierna bör fundera på vad integration faktiskt innebär, räcker det verkligen att ni bara pratar om arbete och språk? Är ni nöjda med Yüksels integration? I Tidöavtalet sid. 39 står: "Ta fram förslag som innebär att medborgarskap ska kunna återkallas för den med dubbla medborgarskap som begått systemhotande brottslighet eller vars medborgarskap beviljats till följd av oriktiga uppgifter." Mikail Yüksel tillhör inte denna grupp, men det är min uppfattning att det vore rimligt att personer, som Yüksel, som är direkta säkerhetshot mot Sverige också ska kunna bli av med sitt svenska medborgarskap.
Visa på X →Dags för en kriminalisering av antisocialt dominansbeteende? Diskuterar frågan i @Riksstudios med @RSorman1. https://youtu.be/8yDS_u1hlTs
Visa på X →När Alice Bah Kuhnke hade Lena Nybergs uppdrag som generaldirektör för Ungdomsstyrelsen (senare MUCF) nekade de konsekvent bidrag till SDU på grund av diverse märkliga anledningar. En rejäl städning av myndighetssverige behöver genomföras. Hoppas regeringen börjar inse allvaret.
Visa på X →När Magdalena Andersson säger att nationalism innebär att man ser sig som "högre stående" än andra vet jag inte om hon spelar dum eller bara är okunnig. Skillnaden på patriotism och nationalism är huruvida man pratar om landet eller folket. I USA är man patriot, eftersom det inte finns något enhetligt amerikanskt folk, utan istället knyts lojaliteten till medborgarskapet. I Europeiska länder kan man givetvis också vara patriot, men i valet mellan de två begreppen ser jag mig huvudsakligen som nationalist. Detta därför att Sverige för mig är mer än en avgränsad geografisk yta som används för att upprätthålla statens verksamhet. För mig är Sverige vårt folk, vår kultur, vårt språk, vår moral och våra traditioner. Utan svenskarna, den svenska kulturen, det svenska språket, vår svenska moral och våra svenska traditioner finns förvisso landet Sverige kvar - men det vi flesta ser som Sverige, som det svenska, är då förlorat. När Magdalena Andersson kallar sig för patriot tror jag de flesta förstår att hon vill signalera åt väljarna att hon tycker om socialdemokraternas Sverige. Men med Socialdemokraterna får vi en politik där den svenska kulturen negligeras, en ökad islamisering och en demografisk utveckling som på sikt gör svenskarna till en minoritet sitt eget land. Sverige är mer än en avgränsad geografisk yta i norra Europa. Jag älskar Sverige, men jag vill också bo i ett land där jag känner mig hemma, ett Sverige som är som Sverige. I kommuner där Socialdemokraterna fått härja fritt under alldeles för lång tid känner nog allt färre svenskar sig som hemma. Så låt er inte luras av Socialdemokraternas plötsliga flaggviftande, de bedriver fortfarande samma sunkiga politik som har förvandlat Sverige från ett av världens mest trygga länder till dagens situation med dagliga skjutningar, sprängningar och en rotlöshet som helt saknar motstycke. Mycket behöver göras och det kommer ta lång tid att återställa det som tidigare politiska företrädare har fördärvat, men vi kommer aldrig ge upp kampen om att vända utvecklingen och göra Sverige till Sverige igen. 🇸🇪
Visa på X →