Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Pontus Andersson Garpvall

Sverigedemokraterna

@SdPontus (X)

401

inlägg

Nu är det perfekta tillfället att dra in biståndet till Palestina, dra tillbaks erkännandet av Palestina samt flytta Sveriges ambassad i Israel till Jerusalem. EU meddelar idag att de fryser sitt bistånd till Palestina. Sverige bör göra samma sak. Att dra tillbaks erkännandet av Palestina och flytta Sveriges ambassad i Israel till Jerusalem är två frågor som jag helt sympatiserar med, men som jag tidigare ansett vara politiska strider som känns onödiga att ta eftersom jag hellre ser att de strider vi tar är de inrikespolitiska. Men med världens blickar mot Hamas terror, Abbas ovilja att ta avstånd från terror, att det var principiellt fel av S-regeringen att erkänna Palestina och att Jerusalem varit judarnas huvudstad i tusentals år är detta ett bra tillfälle att göra vad som faktiskt är rätt. Socialdemokraterna har förstört mycket under sina åtta år vid makten, när vi får chansen att ställa till rätta deras oreda så borde vi ta de chanserna. Hoppas att regeringen agerar!

Visa på X

Är kriminaliteten i Sverige betydligt värre än i våra grannländer på grund av att Sverige satsat väsentligt mindre resurser på förebyggande åtgärder, sociala insatser och integration eller har problemet främst andra orsaker?

Visa på X

Interpellation med anledning av icke-medborgares rösträtt i svenska val. Det är helt galet att personer invandrat till Sverige efter det senaste valet kommer ha samma rösträtt som svenska medborgare vid kommunal- och regionvalen 2026. Blir intressant att höra regeringen svar!

Visa på X

Exempel på S-retorik från 2017 då jag föreslog att militären ska kunna bistå polisen: ”SD fortsätter att hantera Malmö och Sverige som en bananrepublik där man skickar in armén på sin egen befolkning.”

Visa på X

Tack till alla er som tidigt tog diskussionerna vid fikaborden på arbetsplatserna och på släktmiddagarna. Tack till er som tidigt insåg att den förda invandringspolitiken skulle leda till ett totalt kaos. De gängkriminella har nu gått från att skjuta varandra i benet, till att skjuta varandra i huvudet, till att avrätta varandras närstående och till att placera bomber i bostadshus med avsikt att döda. Vi som tidigt varnade för utvecklingen blev kallade för allsköns okvädingsord av sympatisörer från samtliga andra riksdagspartier för vår syn på utvecklingen men ofta var det ni Socialdemokrater som var värst. Vi hade inte behövt ha det såhär i Sverige, men de andra partierna har tyvärr sett till att det ser ut såhär. Efter Socialdemokraternas åtta år vid regeringsmakten och en 232 procentig ökning av dödsskjutningar är det magstarkt att peka finger år en regering som haft makten i strax ett år. Jag hade önskat att saker gick fortare, jag vill se radikala åtgärder för att vända den här utvecklingen, men att det ser ut såhär är inte Sverigedemokraternas ansvar. Vi varnade för utvecklingen, ni lyssnade inte. Hade tidigare regeringar lyssnat på oss, istället för att kasta glåpord på oss så hade vi inte haft den situationen som vi har idag. Sverige ska inte få förstöras av personer som tyvärr givits gästfrihet i vårt land.

Visa på X

Ord och inga visor från @RichardJomshof i kvällens aktuellt! De förslag vi genomför inom ramen för Tidö är i mångt och mycket förslag som sossarna återkommande röstat nej till. Sossarna hade åtta år på sig, dödsskjutningarna ökade med 232 %. Svenska folket röstade bort dem.

Visa på X

Mängder av de åtgärder som Tidö inför fram till 2026 är frågor som S konsekvent röstat nej till. Under Magdalena Anderssons tid som minister ökade dödsskjutningarna med 232 %(!). Vi hade varit betydligt längre fram i arbetet för att stävja gängbrottsligheten om S vaknat i tid.

Visa på X

Kort påminnelse: Kapitalistiska länder behöver murar för att lycksökare inte ska kunna ta sig in, socialistiska länder anser sig behöva murar för att deras egna befolkning inte ska kunna lämna landet.

Visa på X

För vissa en känsligt, men för mig fullständigt självklart. Att utan medicinska skäl operera bort förhuden på omyndiga pojkar är en företeelse som borde förpassas till historien. Har ställt en interpellation till sjukvårdsministern om ett förbud mot icke-medicinsk omskärelse.

Visa på X

Har sett Transkriget på SVT, en välgjord dokumentär som bekräftar mina farhågor. Intressant i debatten att vänstern som vanligt vägrar bemöta i sak. I invandringsdebatten blir du kallad rasist, i islamdebatten islamofob och här transfob. Vad hände med att lyssna på forskningen?

Visa på X

Egentligen en helt obegriplig fråga, men trots allt inte alls oväntad i dagens märkliga samhällsdebatt. ”Ja, först och främst, filmen utspelar sig i Danmark på 1750-talet.” 🤣

Visa på X