En anhållen för helgens vapenstöld. Då återstår att se om vapnet hittas och om det finns någon koppling till tidigare stölder. Skyddsvakt anhållen för vapenstöld - TT http://tt.omni.se/skyddsvakt-anhallen-for-vapenstold/a/aw0Lb4
Visa på X →331
inlägg
Att någon har stulit ett vapen från regeringskansliet innebär med stor sannolikhet att någon har rört sig i byggnaden med ett vapen utan tillstånd och utan att vakterna har känt till det. Skrämmande tanke.
Visa på X →Vad är det som händer på regeringskansliet egentligen? Enligt Aftonbladet är det tredje vapenstölden i år därifrån. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y30ble/uppgifter-ny-vapenstold-inne-pa-regeringskansliet
Visa på X →@TheSwedishRhino @AdamMarttinen @PiaClerte Nu anser polisen att inte ens SäkB är tillräckligt och ropar på strängare krav.
Visa på X →@TheSwedishRhino @AdamMarttinen @PiaClerte Kraven i SäkB torde med råge räcka för civilt skytte. Polisen verkar dock inte tycka det.
Visa på X →@AdamMarttinen @PiaClerte Polismyndigheten får inte gehör för sina synpunkter på SäkB. De beslutar sig då för att inte hänvisa till de hundratals åren av samlad kunskap som finns där i sina allmänna råd. Jag tar tag i det.
Visa på X →Gangstervapen? Glock, däribland Glock 17, är mycket vanligt förekommande inom försvar och polis över hela världen. Mycket uppskattad för sin nästan legendariska pålitlighet. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jan-guillou-valdigt-forvanande?cmpid=del:tw:20191115:jan-guillou-valdigt-forvanande:nyh:lp via @svtnyheter
Visa på X →Kort men besvärande kritik om förslaget till ändringar i vapenlagen rörande vapenmagasin. https://www.lagradet.se/wp-content/uploads/2019/11/Reglering-av-vapenmagasin.pdf
Visa på X →Starkt och viktigt anförande av @VingeHenrik om misstroendevotum mot @johanssonmorgan.
Visa på X →”Har mycket lite med kriminell vapenhantering att göra” https://www.dagensjuridik.se/debatt/har-mycket-lite-med-kriminell-vapenhantering-att-gora/
Visa på X →Polis: ”Vinsten är noll” https://svenskjakt.se/start/nyhet/polis-vinsten-ar-noll/
Visa på X →Bestämmelser om vapenmagasin finns inte med i EU:s vapendirektiv, vilket också regeringen har erkänt. EU ansåg att vapenmagasin var för svårt att definiera och därför skulle leda till rättsosäkerhet. Regeringen har dessutom utelämnat definition av vapenmagasin.


Ett mycket märkligt svar av @mikaeldamberg. Självklart måste det finnas en misstanke om att magasin befaras ”komma till brottslig användning”. Annars skulle polisen kunna beslagta vad som helst av vem som helst.
Visa på X →Fungerar hyggligt? Långa vårdköer, skjutningar på öppen gata, stöldligor, bilbränder, gruppvåldtäkter mm. Vad ska hända för att @GreiderDD ska anse att Sverige har allvarliga problem?
Visa på X →@PiaClerte Tack själva! Jag uppskattade det mycket och det tror jag även övriga som var där gjorde.
Visa på X →Tack @PiaClerte och alla andra som tog emot oss politiker idag. Det blev både intressanta diskussioner och roligt skytte. Vi ska göra vad vi kan för att ni ska kunna fortsätta utöva er sport utan att onödiga lagändringar sätter käppar i hjulen för er.


700 tävlande när VM i IPSC Rifle går av stapeln i Karlskoga. Intresset från svensk media verkar svalt.
Visa på X →Det är inget litet landslag som ställer upp i VM.
Visa på X →@PiaClerte @IPSC_Sweden @centerhelena @MartinaJ1975 @magnusjacobsson @danielsaffle @bandyprasten @LinaNordquist @LottaAOlsson @FruKopparklint @WidegrenCecilia @AdamMarttinen Tack för inbjudan! Självklart kommer jag. Vill inte missa detta.
Visa på X →Man kan inte annat än fundera på vad som prioriteras i det här landet. https://timbro.se/smedjan/polisstat-for-hederliga-laglost-land-for-kriminella/
Visa på X →@fogelklou Verkligen! Killen ligger 9 år efter. Nästan lite roligt att någon tror att argument som inte fungerade för 9 år sen ska fungera idag.
Visa på X →Ytterligare en version av minimal implementering av EU:s vapendirektiv. Hur många versioner av minimal implementering kan det finnas? https://www.regeringen.se/t/248724/sv
Visa på X →@Ivarpi Antifa är en skam i sig. Inte bara för USA utan för det demokratiska samhället, oavsett var de visar sitt tryne.
Visa på X →Socialdemokraterna i Örebro kommun sprider lögner igen. #lögnfabriken https://www.facebook.com/223141487866750/posts/1202214943292728?s=1035487757&sfns=mo
Visa på X →Det var stor uppslutning när @jimmieakesson besökte Laxå igår. Idag fortsätter turnén i Askersund. Spännande att se om det kommer lika mycket folk dit.
Visa på X →