Spännande att en vänsterpartist vill fängsla politiska motståndare. Visst det var tillspetsat. Men tänk om en sverigedemokrat hade skrivit nåt liknande. Media hade gått bananer i flera veckor. Har någon sett nåt om det här i media?


331
inlägg
Spännande att en vänsterpartist vill fängsla politiska motståndare. Visst det var tillspetsat. Men tänk om en sverigedemokrat hade skrivit nåt liknande. Media hade gått bananer i flera veckor. Har någon sett nåt om det här i media?


@Joel_LH @Drauknir777 @PiaClerte @SVFforbund @StenBergheden @KAO_KD @FruKopparklint @JohanPehrson @lindasnecker Jodå! Jag följer detta.
Visa på X →Hur tänker folk som köper en tågbiljett till andra klass men sätter sig i första och sen blir förbannade och vägrar flytta sig när de blir tillsagda?
Visa på X →Idag avser jag begränsa mitt intag av friskluft.


@PaulaBieler Fick mail från Klarna där de ber mig svara på frågor för kundkännedom. Känns sådär med okrypterad kommunikation. Innan jag har svarat på frågorna kan jag inte handla från företag som använder dem för kortbetalning. Blir att handla från andra företag.
Visa på X →Statsrådet avser inte vidta några åtgärder när det gäller regleringen av särskilt farliga vapen. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/sarskilt-farliga-vapen_H8121206
Visa på X →Polismyndigheten börjar redan efter en månad att använda ”särskilt farliga vapen” vid licensansökningar, trots att det uttalat inte skulle påverka licensprövningar eller licensförfarandet i övrigt. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/sarskilt-farliga-vapen_H8111206
Visa på X →Kungen gjorde inte fel – vi har misslyckats https://www.aftonbladet.se/a/yRzAk2
Visa på X →att regeringens åtgärder varit otillräckliga. Det är sorglig läsning där man bland annat kan utläsa att många har dött i ensamhet för att anhöriga inte vågade vara med den sista tiden. Det är hemska episoder som återges.
Visa på X →För den som inte orkar läsa hela coronakommisionens delbetänkande kan jag rekommendera att läsa kapitel åtta som innehåller intervjuer från personal som arbetat med Coronasmittade. Jag har inte läst hela kapitlet än men redan efter några sidor är det uppenbart
Visa på X →SD:s utskottsinitiativ fick inte gehör i justitieutskottet. Vi får försöka med andra vägar för att avskaffa tidsbegränsade vapenlicenser. #svpol #vapenlag https://www.facebook.com/680277281/posts/10157257439897282/?d=n
Visa på X →När inte regeringen tillgodoser upprepade tillkännagivanden från riksdagen får vi ta andra vägar.
Visa på X →Så! Då var den inlämnad. Nej till överimplementering. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/med-anledning-av-prop-20202142---genomforande_H8023776
Visa på X →Två personer som lyft olika former av bidrag i Sverige har nu visat sig inneha höga befattningar inom andra länders regeringar. Hur många fler har flyttat tillbaka till sina ursprungsländer samtidigt som de lyfter bidrag i Sverige? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na5l0L/regeringstopp-i-afghanistan-anmald--ar-folkbokford-i-sverige
Visa på X →”Att höja bensinskatten får inga privatekonomiska effekter eftersom de som bor på landsbygden får göra reseavdrag”, sa bara de som inte förstod systemet och hur det är att leva på landsbygd. https://www.fplus.se/nya-larmet-300-000-kan-forlora-reseavdraget/a/mRGMB0
Visa på X →Möjligen ett ”övergående problem” såtillvida att det inte kommer att finnas någon som bor kvar på landsbygden. Men det kanske är det som är planen.


Det var alltså inte någon laglydig jägare som behövde ammunition till andjakten som skar upp kapellet på lastbilen och släpade iväg ett halvt ton ammunition. Så otippat. https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/tjuvarna-ratade-jaktammunitionen-20200806/
Visa på X →Nähäpp serru! Det är vi inte alls. De skyldiga är de som avfyrade ett vapen på det viset. Och de bör få ett kännbart straff. https://www.expressen.se/debatt/vi-ar-alla-skyldiga-till-12-ariga-flickans-dod/
Visa på X →Bara att vänta på när regeringen släpper förslag på skärpta regler för privatpersoners transport av ammunition. De föreslår säkert värdetransport för att åka till skjutbanan med en ask patroner. https://www.aftonbladet.se/a/70EOyW
Visa på X →@ChangFrick Det tillsattes en kommitté. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommitteberattelse/kommitten-om-forbud-mot-rasistiska-organisationer_H7B2Ju02
Visa på X →De pistoler som stals från regeringskansliet klassas alltså av regeringen själva som särskilt farliga vapen. Dessutom med ammunition som skulle stärka den klassningen.
Visa på X →Med det sagt anser jag mig inte vara någon expert på området (och reserverar mig för eventuella fel) utan endast en normalkunnig fd sportskytt. Men jag kan föreslå ett antal personer med stor kunskap i ämnet om regeringen söker efter utredare nån mer gång.
Visa på X →Gör om, gör rätt! Involvera personer med gedigen kunskap om vapen och som kan överföra den i lagförslag utan att röra till det nästa gång ett lagförslag ska arbetas fram.
Visa på X →Vilken kultyp som ska användas vid bedömning av ett brotts allvarlighet om flera kultyper påträffas är oklart. Ett vapenbrott kan vara grövre om någon har 20 patroner med helmantlad kula och en med hålspets än om vederbörande innehar 2000 patroner med enbart helmantlad kula.
Visa på X →Vilken anslagsenergi som ska gälla som referens anges inte heller. Det enda som anges är anslagsenergi hos en viss kaliber (9 mm Parabellum), vilket inte säger något eftersom anslagsenergin varierar med bland annat kulvikt och krutmängd.
Visa på X →