@mejltilljonas Han, du och tökhögern på X är långt långt ute och cyklar.
Visa på X →402
inlägg
@gustavkassel Att ryssvänliga AFS tycker att lägga sig platt för Putin innebär fred, det är ingen överraskning. Om USA gör det så är det värre.
Visa på X →@MariaStenergard Tack för omtanken. Min AI-assistent är i fin form.
Visa på X →@MariaStenergard Så Tyskland, Spanien och de andra som driver feministisk utrikespolitik ägnar sig åt innehållslös plakatpolitik?
Visa på X →Märkligt nog försvann inlägget där @MariaStenergard kommenterade om poserandet om feministisk utrikespolitik. Här en skärmdump. Väntar på svar.


Maria Malmer Stenergard poserar glatt med Feminist Foreign Policy network. Alltså de länder som följde Sveriges exempel och inrättade feministisk utrikespolitik. Den regering hon sitter i skrotade just feministisk utrikespolitik när de tillträdde. Dubbelmoral någon? #svpol


@Claes911 Att lägga sig platt för Putin är ingen prestation att vara stolt över
Visa på X →JD Vance. Inte ett ord om Ukraina, hotet från Ryssland eller säkerhetspolitik öht. Ger sig på Greta Thunberg och hyllar koranbrännare som kristna aktivister. Oerhört udda.
Visa på X →Alltså. Vilka karaktärer de har på yttre högerkanten.
Visa på X →Nu tar vi tillbaka kontrollen över skolan! 🔴 Ökad statlig reglering: Fler lärare och vuxna, mindre administration och bättre undervisning. 🔴 Ökad statlig finansiering: Mer resurser till alla skolor. 🔴 Vinstförbud: Varje skattekrona ska gå till eleverna, inte till vinster.


@PerEHallin Whataboutism är den slöaste av alla argumentstilar
Visa på X →På tiden. #svpol


Trump dansar bakom Village People. Världens rikaste man, med eget departement, gör sieg heil till jublande åskådare. 1500 benådningar av de som stormade kongressen. Massdeportationer väntar och Parisavtalet lämnas. Oron i Sverige verkar måttlig. #svpol


@IngemarJonsso13 Aha! Astronom. Epidemiolog. OCH meteorolog! Fantastiskt. Ursäkta min naivitet, och berätta gärna mer om vem som styr vädret i smyg. Och varför.
Visa på X →@IngemarJonsso13 Oj. Här har jag gått och trott att jordens bana är elliptisk inte epiliptisk. Men jag förstår att jag har att göra med en fackman!
Visa på X →@NyMedlem_i_MED Genom att ta klimatpolitiken på större allvar än vad den här regeringen gör till exempel
Visa på X →@thinkingness9 Jag tycker inte det är nån prestige i att stå upp för fakta och vetenskap
Visa på X →Jaha. Då är jag väl woke då. #woke #svpol


@uppsalamats Det gjorde vi
Visa på X →@NyMedlem_i_MED Det gör vi inte
Visa på X →Matpriserna skenar och de med minst marginaler drabbas hårdast. Socialdemokraterna föreslår lösningar som höjt barnbidrag och stärkt bostadstillägg för att stötta vanligt folk i. Istället får de allra rikaste en rejäl skattesänkning av SD-regeringen. #svpol #S2026


Bistånd är en investering i en säkrare och mer rättvis värld! Jag skriver i @SvDDebatt en replik till Timbros @adamdanieli som argumenterar att biståndet bör skäras ner (ännu) mer. #svpol #S2026 #biståndspolitik https://www.svd.se/a/KMqKJE/bistand-bidrar-till-en-mer-rattvis-och-saker-varld-skriver-olle-thorell-s?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3LmCIIzPgl8GmfEvgIWKHs_eWgBS9BLXJw0rRvQ4nGrEHvige_XzXTCtQ_aem_8BmkPGuRUKVwhSbf52rO_A
Visa på X →Dubbelfel ledarskap
Visa på X →#dagensfråga till regeringen om arbetet med Agenda 2030 nu när man lagt ner PGU (Politik för Global Utveckling). Här kan du läsa den och alla andra frågor jag ställt. https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/ledamot/olle-thorell_6d1640b5-12e6-41a3-82a2-a3e91c172cda/?doktyp=fr&riksmote=2024%2F25 Vad tycker du ska vara #dagensfråga imorgon?
Visa på X →@ola_palmquist @MariaStenergard Att civila dödas i tiotusental, att svält används som vapen. Det är två exempel. Inte hårklyverier direkt.
Visa på X →