@mag_ander @AnderssonUlla Utrikesministerns uttalande kom som ett svar på vår kritik. Bra ändå, men man undrar ju varför Sverige alltid är sist.

429
inlägg
@mag_ander @AnderssonUlla Utrikesministerns uttalande kom som ett svar på vår kritik. Bra ändå, men man undrar ju varför Sverige alltid är sist.

Om man behandlar européer såhär: hur behandlar man då inte de 9 000 palestinier som sitter inspärrade på obestämd tid i israeliska fängelser, utan kontakt med omvärlden? Det finns många vittnesmål och rapporter om övergrepp och tortyr.
Visa på X →Groteska scener på hur Israels säkerhetsminister förnedrar fångar. Italien, Frankrike, Spanien, Irland, Kanada, Belgien, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Grekland och Turkiet reagerar starkt. Men hittills tyst från Sverige. Varför? -> https://omni.se/a/y5geze
Visa på X →Vi som bor i och har läst i Lund har naturligtvis alltid vetat, men nu är det bekräftat: Lund är Sveriges bästa studentstad! 😊 https://omni.se/a/L46v0P
Visa på X →Viktor Orban i Ungern var Rysslands viktigaste stödjepunkt i EU. Nu framkommer det att en SD-anställd tagit emot pengar av Orbans regering. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8p546x/sd-anstalld-riks-skribent-avlonad-av-orban?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@sussu72 @strandhall Det är väl därför det går så dåligt för er. Väljarna gillar inte er politik.
Visa på X →@Motborgaree Jag blockar alla som kallar människor för boskap.
Visa på X →@Skogkar Källan är New York Times. Och om du vill kan du läsa mer om förhållandena i israeliska fängelser i den här rapporten från den israeliska MR-organisationen B’Tselem: https://x.com/btselem/status/2054470903577100391?s=46
Visa på X →Inte så konstigt. Moderaternas och Liberalernas omfamning av SD var ett enormt misstag, och nu slår väljarna bakut. De vill inte att SD ska ha en 8-10 statsråd efter valet och totalt dominera regeringen.
Visa på X →@MariaStenergard Boken handlar alltså om moderata kvinnor som kämpade mot andra moderater för att få moderaterna att acceptera socialdemokratiska jämställdhetsreformer?
Visa på X →@MariaStenergard @strandhall Carl Bildt besökte Iran 2014. Jag har inte sett dig kritisera det?
Visa på X →Man undrar ju vilka rättigheter hon menar. Högerpartiet motsatte sig kvinnlig rösträtt. Moderaterna röstade emot aborträtten och motarbetade utbyggd barnomsorg, föräldraförsäkring och maxtaxa. Man var emot avskaffandet av sambeskattningen. För att bara nämna något.

Dessutom odlade SD i åratal, före Ukrainakriget, nära kontakter med Putins Ryssland. SD vill se storskalig vapenexport till Israel, ett land som misstänks för brott mot mänskligheten och allvarliga krigsbrott. Dessutom vill man ha kärnvapen i Sverige. Vad kan gå fel?
Visa på X →SD är Trumps parti i Sverige. Och de har nära kontakter med Orban i Ungern, Le Pen i Frankrike, Reform i UK, Bolsonaro i Brasilien och AfD i Tyskland. Hur ska en sådan regering kunna stå upp för folkrätten och internationell lag? ->
Visa på X →Ja, Maria Malmer Stenergard (M) får nog packa väskorna oavsett vem som vinner valet. Men hur blir Sveriges utrikespolitik med en SD-regering? -> https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wv6gOk/beskedet-sd-toppen-redo-att-bli-utrikesminister?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →”Alla livstecken har förstörts – till och med träden. Infrastruktur, internet- och telefonstationer, allt har förstörts. Även vägen har schaktats bort med D9-schaktmaskiner. Religiösa byggnader som moskéer har förstörts, säger borgmästaren.”
Visa på X →Det här är ju fruktansvärt. ”Det är inte bara Simonas familjs hem utan hela byn har utplånats. Allt är borta, säger Yasser Ataya, byns borgmästare till Expressen.” -> https://www.expressen.se/nyheter/varlden/mohamssons-slakthus-sonderbombat-av-israel/
Visa på X →@moderatkarlsson Absolut. Diskutera ni. Tills vidare kommer vi att kalla in alla våra ledamöter till alla voteringar. Det blir värst för er. Och sedan kan du ju fundera på: ska ni verkligen släppa in fuskande och fifflande Sverigedemokrater in i regeringskansliet?
Visa på X →@ArinKarapet Jadå, vi fortsätter och kalla in alla ledamöter! Det är ni som får störst problem, inte vi.
Visa på X →@MarkusWiechel @HilleviLarsson Vi litade ju inte på er. Det var därför ni inte fick vara med i kvittningssystemet. Och vi fick ju rätt. Så fort ni kunde fuska och fiffla så gjorde ni det.
Visa på X →@viktorbk Haha, kul! Du är en av många hundratusen! Det är såhär en riktig valrörelse ser ut: tiotusentals vanliga människor som knackar dörr för att prata med väljare! Så gör vi. Att skilja från de partier som tror att valrörelse bedrivs av anonyma trollarméer på X.
Visa på X →@FranssonJosef @mikaeldamberg Förra veckan var det ju medvetet fusk, det har ni själva erkänt. Men du vill alltså få oss att tro att alla andra gånger var ”misstag”?
Visa på X →Otroligt. SD ljög alltså medvetet för att få en extra centerpartist utkvittad. Påstår sedan att det var ett ”misstag”. Men ett ”misstag” som i så fall upprepats gång på gång. Och detta parti vill alltså moderaterna, liberalerna och kristdemokraterna ta in i regeringen?


Jaha, SD har fuskat tidigare. Återfallsfiffel. Vem kunde ana det? ”SD har brutit mot riksdagens överenskommelse tidigare” (via @omni_red) https://omni.se/a/0pv5d6
Visa på X →@LitenDuva Du menar att du är för barnarbete och emot semesterlagstiftning och arbetsmiljölagar?
Visa på X →