KU börjar nu granskningen om IT-haveriet med anledning av min anmälan. Riksdagen o svenska folket har många frågor.. https://www.facebook.com/mikael.oscarsson1/posts/10155185724572912
Visa på X →290
inlägg
Regeringens hantering av IT-härvan är ett haveri. Skandal att information gällande rikets säkerhet inte når fram till statsministern!

It-affären kan vara det största säkerhetsläckaget sen affärerna kring Stig Bergling och Stig Wennerström. @BuschEbba https://www.svd.se/kd-it-skandalen-maste-utredas-av-en-kriskommission
Visa på X →Allt tuffare säkerhetspolitiskt läge. Krävs 10 miljarder extra närmaste tre år för att åtgärda största bristerna i militära o civila försvar

Vill du bli granne med oss? 😊Nu finns möjlighet att köpa en riktigt fin familjevilla i trevliga Almunge! https://www.hemnet.se/bostad/11908295?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone
Visa på X →"Sorgen och saknaden är väldigt påtaglig" Hos @Pihlblad @Nyhetsmorgon Inte lätt att berätta om min kära Petras död❤️ https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3922237
Visa på X →Sverige bör följa Norges exempel och markera mot glorifieringen av palestinska terroraktioner. http://www.dagen.se/kd-riksdagsman-vill-satta-press-pa-palestinabistand-1.975459
Visa på X →Firat veterandagen m unga o gamla veteraner. Våra veteraner är inget mindre än hjältar och förtjänar att behandlas och uppskattas därefter!

Sonja o Alf Svensson har skrivit ett minnesord i UNT över älskade Petra❤️❤️Änglarna måste ha sjungit sin vackraste.. http://www.unt.se/familj/minnesord/petra-oscarsson-4659088.aspx
Visa på X →@KarinSorbring har gjort ett reportage om min kära Petra, mig och familjen. Om sorg och saknad, men också om hopp. http://www.expressen.se/nyheter/mikael-oscarsson-kd-om-livet-efter-fruns-dod/
Visa på X →Älskade Petra.❤️💔

@FeliciaSundmark @niklassvensson 😊
Visa på X →Hög tid att aktivera värnplikten. Dagens system går så långsamt att förbanden hade varit fyllda om 20 år. Fyllda o övade förband ger effekt!

Mitt kort till kära Petra på Valentine's day.❤ Bilden togs den 14 november i Chicago.

Sveriges försvarsförmåga är otillräcklig. Försvarsmakten behöver bli större, idag är den för liten. Vi behöver satsa 2 % av BNP på försvaret

Vi utsätts för 100 000 cyberattacker från utländsk makt per år. Hög tid att inrätta en Cybersäkerhets myndighet, som många länder redan har!


Säkerhetsstrategin ger inte svar på HUR hoten ska mötas. Det som krävs är mer pengar för att möta akta behov. Och det redan i år. #fofrk


@KriAnd1 @neretnieks Svar JA!
Visa på X →- Försvarsanslaget bör höjas redan 2017 för att kunna hantera militära hot, men också civila hot som cyberattacker och påverkansoperationer


Medverkar i Ekot: - Försvarsanslaget måste höjas. Något alternativ finns egentligen inte. Vår försvarsförmåga är inte tillräckligt bra.


”Sveriges beredskap att möta ryskt angrepp är låg” (via @omni_red) http://omni.se/a/5K9yE
Visa på X →Det krävs mer pengar för att hantera de militära hoten - och hot i form av cyberattacker, påverkansoperationer och hot mot vår försörjning.
Visa på X →Läget är nu så allvarligt att nya pengar måste skjutas till i år o följande år-för att höja Sveriges försvarsförmåga http://www.dn.se/debatt/forsamrat-sakerhetslage-kraver-att-forsvarsbeslutet-gors-om/
Visa på X →Familjen Oscarsson önskar er alla God Jul. ❤️


Nu är det två veckor sedan Petra fick en svår stroke. Bilden är tagen för 4 veckor sedan, den… https://www.instagram.com/p/BN5S6o_ht_X/
Visa på X →