@N00dn1k @SdPontus @BergqvistSofie Fast de har oftast ett biologiskt kön, eller möjligen en extra kromosom. När människor har dubbla könsorgan är de endast fertila som ett.
Visa på X →154
inlägg
@N00dn1k @SdPontus @BergqvistSofie Men bland människor finns bara 2 biologiska kön. Så lite märkligt att F! väljer att prata om något annat än människor i talarstolen.
Visa på X →@N00dn1k @SdPontus @BergqvistSofie Jag redogjorde för att det finns åtminstone 4 biologiska kön. Han, hon, tvåkönad samt könslös. Sedan kan man givetvis gå in på annan delning
Visa på X →@rinkeby @SdPontus @tant58 Eller: -Borde inte spela någon roll. Genusforskare försöker få det till en större betydelse än vad som är nödvändigt, av egenintresse.
Visa på X →@Fingerpullaren @hanna_wigh @BergqvistSofie Den vetenskapliga undersökningen vill jag gärna ta del av. Förhållande brukar bygga på åtrå, vilket är kopplat till personlighet, inte färg.
Visa på X →@rinkeby @SdPontus @tant58 Vad sägs om XXX eller XXY eller XYY eller XYX. DNA är inte alltid lättare. Tycker att vi ska satsa på att minska könets betydelse.
Visa på X →@SdPontus @BergqvistSofie Helt livsfarlig diskussion att ge sig in i, då alla alltid pratar om olika saker. :-)
Visa på X →@SdPontus Även biologiskt finns flera. Åtminstone 4. De som inte har något kön alls och de som har båda könen.
Visa på X →@SdPontus @BergqvistSofie Det beror på om man talar om biologiskt kön eller om upplevt kön (genus). Upplevda kön kan givetvis finnas hur många som helst och skifta.
Visa på X →@kratz_stefan Vårdnadsfrågor, Omhändertagande av barn, Förmyndare, Äktenskapslagar och HBT är det som ska stötas och blötas. :-)
Visa på X →C + S = sant! <3 https://x.com/LJHallgren/status/913411730285490177
Visa på X →Äktenskapet förlorar sin betydelse och blir värdelöst om det inte längre är ett avtal mellan två parter. #svpol #SD http://www.varldenidag.se/ledare/polygamisten-i-nacka/repqhw!TMlaFTpFdzfqvsaWlFFwBA/
Visa på X →Imorgon kväll tjuvstartar vi Sverigedemokraternas Familjerättskonferens som lockar mer än 100 SDare till Ängelholm. #FRK2017 #svpol
Visa på X →Svenska straff är ett skämt. Livstid och utvisning borde vara självklart. #Saxmord #Hedersmord #svpol #straff #SD2018
Visa på X →@dagenssamhalle @Fjellner @larshjalmered @systembolaget Jag gillar systembolaget men, det blir märkligt när inkomsterna från ett monopol används för att propaganda istället för välfärd.
Visa på X →TV4 har ett ansvar om de försvårar utredningen av brott. https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverkan/
Visa på X →I vårt Sverige är barn aldrig gifta. Imorgon är det äntligen dags för: Utredningen om starkare skydd mot barnäktenskap. #svpol #SD2018
Visa på X →När man läser mailen verkar människor tro att TV-licensen idag bara behöver betalas av dem som delar SVTs värdegrund. #svpol
Visa på X →SD är givetvis en del av den majoritet i Civilutskottet som vill förbjuda månggifte. #svpol https://samtiden.nu/2017/09/manggifte-regeringen-vill-utreda-allianspartier-kraver-lagstiftning-nu/
Visa på X →En vecka kvar till Sverigedemokraternas största konferens med fokus på vår familjepolitik. #FRK2017 #svpol #Familjerättskonferensen #SD2018
Visa på X →Robert Hannah (FP) sågar Alliansens bostadspolitik. "-Det finns ingen gemensam Allianspolitik." säger han i replik med Roger Hedlund. #svpol
Visa på X →Jimmie frågar Löfven vem som ska betala för mottagandet. Löfven pratar om hur dumma SD är. Förutsägbart, men inte ansvarsfullt. #pldebatt
Visa på X →Jimmie frågar AKB om hon så snart som möjligt vill byta regering. Svaret är lättast förkortat till: -Nej... #svpol
Visa på X →Unga ska inte byta kön innan de blivit myndiga. Bättre att minska könets betydelse. #svpol #könsbyte #15år http://bit.ly/1g9SpdS
Visa på X →Expo kör "guilt by association" som vanligt. Har tydligen inte förstått att personer som lämnat SD, har det av en anledning... #Almedalen
Visa på X →