Frågade om regeringen tänker följa klimatlagen eller inte. Fick ett slags svar. Detta duger inte!

400
inlägg
Frågade om regeringen tänker följa klimatlagen eller inte. Fick ett slags svar. Detta duger inte!

Johan ❤️ Jimmie = vilken sörja.

Går som sagt oerhört bra för regeringens kärnkraftsplaner.

Bra av Magdalena Andersson i EU-debatten i riksdagen : Hur ska Sverige leda EU:s klimatförhandlingar och pressa ner EU:s utsläpp när regeringen själva för en politik som ökar våra egna utsläpp?
Visa på X →Hej klimatmötet och resten av världen! Sveriges regering ger f-n i klimatpolitik och utsläppsmål. Ledartröjan av, hopskrynklad och slängd längst in i garderoben.

Går så där för regeringen.

Regeringen säger att det är viktigt att hålla igen för att inte öka inflationen. Så skulle man också kunna se på klimatkrisen, vi borde minska utsläppen och inte elda på. Men där gör regeringen tvärtom. Av 30 miljarder läggs ca 1/3 på ökade utsläpp och mer fossilbilism. #svpol
Visa på X →Jag delar den här uppfattningen : visitationsoner kommer öka misstron och löser inte problemen.

Summering av Kristerssons första dagar som statsminister. Inga beslut om högkostnadsskydd för höga elpriser. Snabbspår för avvecklad klimatpolitik (paus reduktionsplikt och skrotat reseavdrag). Snack om att hålla samman men leverans på högerns bästa gren: klasspolitik.
Visa på X →Innan valet fanns inga skäl att inte fatta beslut om att sända fler tunga vapensystem till Ukraina. Nu finns tydligen många skäl att invänta noggranna analyser av vad vi har i lager och vad andra gör så att det samlade stödet blir bra.

Högerkonservativa regeringen har ingen klimatpolitik. Bara kärnkraft och tomma löften. Dessutom sänkt reduktionsplikt. Detta är dåligt för kommande generationer, för företagande och för dagens hushåll som inte räddas av ny kärnkraft om kanske 10 år. #regeringsförklaringen
Visa på X →Sorgligt avslut på en bra match. Ni som inte klarar att titta på fotboll och som bara förstör, LÄMNA ARENORNA!
Visa på X →Spelar ju ingen roll att några enskilda motsäger sig #Tidöavtalet Liberalerna har gjort sitt vägval och valt ministerposter före sakfrågor och ideologisk färdriktning.
Visa på X →En fråga jag har efter morgonens pressträff är om saker och ting blir mer liberala bara för att man upprepar ordet tillräckligt ofta? Det är ju uppenbart för alla andra att L sålt ut sig och nu ska driva igenom den mest nationalkonservativa regeringsplattformen i modern tid.
Visa på X →Från källor i partiet som : slogs för demokratins införande, för lika rösträtt, för mänskliga rättigheter mm och dessutom tillsammans med S. Kanske rimligt att man ändå funderar över sina vägval när man tar makten med ett parti som har sina rötter i nazismen?


På Kristerssons sida i politiken är man helt överens. Eller?


Nej. Det är inte synd om Liberalerna. Det är ert val att tillsammans med SD ta makten. Det är ni som har ett ansvar att markera mot den växande rasismen på våra gator. Sluta tramsa. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson
Visa på X →Den som jobbat hela livet och om kroppen säger nej ska ha rätt till trygghetspension! Årets sista men en av de viktigaste debatterna! #riksdagen


Anmärkningsvärt att Ulf Kristersson var sur över att Socialdemokraterna samlar sina 100mandat inför en eventuell statsministeromröstning. Faktiskt helt galet att han fram till igår räknat tillträda pga enskilda ledamöter har förhinder. Inte särkilt tryggt sätt att leda landet på.
Visa på X →Viktigt besked ikväll från @shekarabi - Nu tar vi nästa steg i arbetet att göra sjukförsäkringen bättre och tryggare!


@Tjockkaft Gemensamt intresse av : surdeg, napolitansk pizza och egenstoppad korv?
Visa på X →@LeenaJohansson Jag håller med och tycke din tråd var bra!
Visa på X →Dags att förändra sjukförsäkringen - man blir inte friska av att utförsäkras! Jag skriver om det i Arbetet. #svpol #COVID19sverige #utförsäkringar #sjukförsäkring
Visa på X →Sänder live om en stund och tillsammans med @johanbuser diskuterar vi #OSSE #Val #USAval #USAelection2020 #valobservatörer


Omkring 3000 medlemmar i CUF säger till ca 3 miljoner fackligt organiserade medlemmar att deras krav om rättvisa löner och schysta villkor är ”pampfasoner”. Frågor på det? #svpol
Visa på X →