Förr fanns en praxis i L att stå upp mot hat och högerextremism.

400
inlägg
Förr fanns en praxis i L att stå upp mot hat och högerextremism.

Välkomna att ta ansvar för landet!

” Anmärkningsvärt” läs mer @OmniPolitik

Samma lag i politiken men deltar med olika tröjor och favoritlag i #fotbollströjefredag @IsacssonLars

0 trovärdighet. Liberalerna har väldigt mycket att bevisa och har så här långt inte satt eleverna före friskolornas rätt att göra vinst. Får väl hoppas att det kommer lagförslag snart.

Gött med lite kapitalism i skolan! (Eller inte om du är elev dårå).

Dags igen. 12 SD-politiker sparkas i Klippans kommun. Det finns bara ett parti i svensk politik som återkommande har såna här problem med nazistkopplingar och det är SD. Helt galet att detta parti ingår i statsministerns inre kabinett och har en avgörande roll i svensk politik,

Trevlig helg!

Usel idé och usel politik. Kommer öka fattigdomen i barnfamiljer och skapa ett a/b-lag där vissa helt stängs ute. Satsa på att få fler i arbete och utbildning istället.

Är vi naiva? GLAD att #Säpo agerat, men vi måste öka vår motståndskraft i Sverige mot #högerextremism och andra extremister som hotar demokratin. Läs gärna min fråga om en svensk #Reichsbürger-rörelse till justitieminstern. Läs SVD. Vi måste göra mer. https://www.svd.se/a/76RwvK/tva-man-med-kopplingar-till-forsvarsmakten-utreds-av-sapo
Visa på X →Det skulle behövas lite förmögenhetsskatt i det här landet.

Här står SD:s Aron Emilsson och pratar om att man inte ska ”använda vänster- eller högerextrema krafter”för att förstöra nato-processen, som svar på @johanssonmorgan inlägg i debatten. Men vad tycker han om sin kollega @RichardJomshof som menade att man skulle bränna 100 koraner?

I riksdagen ska vi kunna föra samtal med myndigheter och mellan partierna i förtroende. Vi ska också klara av att till till oss och hålla i känslig information. Utskotten är därför stängda. Tydligen något @moderaterna och @FredrikKarrholm inte klarar.

När alla man pratar med om det akuta läget med dödskjutningar återkommer till frågan : hur ska vi byta nyrekryteringen? Då fokuserar justitieministern om militärer kan användas. Det är trams. Sätt stopp för era skattesänkningar för rika och rikta fokus på förebyggande ist!

SD har tjänstemän i regeringskansliet. SD försöker nu komma undan. Detta följer ju samma gamla mönster. Först snackar man om välfärd och trygghet för vanligt folk. Sen röstar man med Moderaterna.

SD brukar prata om behovet av förbättringar för sjuka. Men som vanligt blev det mest snack. Nu läggs Karensutredningen ner.

Hemsk natt i stockholmsområdet. Behövs fler poliser och både rätt verktyg som krafttag i det förebyggande arbete. Sen är det tröttsamt att läsa all rasism. Varför blundar så många för den eskalerande ojämlikheten? Se helheten!
Visa på X →Trevlig helg!

@RebeccaWUvell Hur var det nu, är inte alla partier överens om klimatlagen (utom SD dårå)?
Visa på X →Skrotat departement. Slaktad budget. Ännu inga sakkunniga på plats. Inga svar när man ställer frågor om hur Sverige ska nå klimatmålen. Ärligt talat?

Bra att regeringen fortsätter kampen mot gäng, där är vi överens. Däremot värdelöst att man precis drivit igenom en budget med sparkrav i välfärden och skattesänkningar för rika. För en sak är glasklar,ska vi bryta nyrekrytering till gängen krävs stora resurser för förebyggande!

Bra att regeringen går vidare med våra förslag om att kommunerna ska ansvara för det förebyggande. Men samtidigt ökar regeringens ekonomiska politik klyftorna. Man satsar inte tillräckligt på välfärden och skolan och skrotar stöd till billiga lgh. Ökade klyftor=större otrygghet!
Visa på X →Regeringen utreder nu visitationszoner och anonyma vittnen. Två förslag som många redan nu dömer ut som ineffektiva. Visitationszoner riskerar också bidra till ökad misstro mot polisen, särskilt i områden där vi måste öka förtroendet och tryggheten.
Visa på X →Ändå starkt jobbat på så kort tid!
