@moderaterna Nej, jag är inte rasist!
Visa på X →407
inlägg
– Det är inte vår underskrift Ebba Busch behöver utan det är underskrifter från sina egna riksdagsledamöter, EU-parlamentariker och inte minst sina tilltänkta regeringspartners i inte minst Sverigedemokraterna och kanske i delar av Moderaterna också.


Att kvinnor har mycket lägre pension än män går entydigt att spåra till småbarnsåren. Lönerna för kvinnor och män följer varandra fram till första barnet, därefter tappar kvinnor i löneutveckling och kommer aldrig ikapp. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Bjpg0e/mp-hogern-vill-vanta-i-100-ar-pa-jamstalld-pension
Visa på X →Famous last words… 😱

eller… jo, en del klimatförnekande kommer ju också.

Det kommer inte mycket från @sdriks nu som inte är rasism!

Annars vinner Mordor.
Visa på X →Miljöpartiet på 2:a plats hos @funkratt_se. @miljopartiet tar ansvar för de sociala frågorna och har i regering fått igenom en rad förbättringar i LSS, sjuk- och aktivitetsersättningen, arbetslivet och NPF-kunskaper i lärarutbildningen. Fler reformer kommer efter valet. 👍


@miljopartiet bäst igen i en av alla de frågor som är viktiga på riktigt!


@AddeAdolfson Nej, visst har vi höga priser på el och bränsle just nu, men att tala om ”omöjliga levnadsförhållanden” och ”ohållbara liv” när vi jämför med de människor som ska driva jordbruk i länder med allt mer torka och extremvärme eller med megabränder, det är väl ändå att ta i en smula?
Visa på X →@AddeAdolfson Klimatpolitiska rådet anser inte att Sverige gör tillräckligt! https://www.dn.se/vetenskap/klimatpolitiska-radet-presenterar-ny-rapport/
Visa på X →🔥 Extremvärme, ständigt nya väderrekord, stora bränder, över 50 grader i Pakistan, fåglar faller döda ner från grenarna… sju av åtta partier i Riksdagen vill sänka bensin- och dirselpriserna. Forskarna är uppgivna. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-ar-samma-varningsflagga-den-viftar-bara-lite-oftare


@BettyMalmberg @Rosencrantz_J @JohanForssell Det är ju jättebra att M är med på det tåget nu sedan tre månader tillbaka. @miljopartiet bildades 1981 ur en samhällelig debatt om miljöbrott. Då var det giftskandaler, skogsdöd, ozonhål. Vi har visat vägen i 40 år! :)
Visa på X →@Miljopartiet gör skillnad! Stockholm är en av mycket få huvudstäder i världen där ett ett grönt parti är med och styr. Och det ger resultat. Stockholm är nu bäst i världen, med låga utsläpp, många grönytor, miljövänlig mobilitet, frisk luft.


Rimligt krav, borde inte ens behöva uttalas! Heja Amineh!


🇪🇪 Estland har gott om stora solcellsparker längs vägarna. Bra exempel! Den här ligger någon mil utanför Tartu.
Visa på X →Om man släpper makten till borgerliga partier är det viktigt att @miljopartiet är med. I Stockholm ökar kulturbudgeten kraftigt för tredje året i rad. I Göteborg är det kulturslakt. https://www.e-pages.dk/dagensetc/1211/article/1604735/5/1/render/?token=4fa610a848bd467f7c17ff51479c0f8a&vl_platform=ios&vl_app_id=se.etc.ereader&vl_app_version=2.2.0
Visa på X →Nu tillsätts den utredning som jag och @miljopartiet var med att förhandla fram om att säkra att de förändringar vi genomfört i sjukförsäkringen verkligen får effekt. Samtidigt tillsätts ytterligare två viktiga utredningar. Bra! https://www.regeringen.se/t/440765/sv
Visa på X →Nu ser det ut som att vår överenskommelse med S+V om pensionerna går igenom. Bra att fördelningen blir bättre och att pensionerna höjs för de som har låga inkomster. Men, det är en sagolikt krånglig förändring. Bättre om de borgerliga partierna inte obstruerat i pensionsgruppen.
Visa på X →Läge för eftertanke; backa och ta tillbaka ansökan. För vår och andras säkerhet!


Med Ungern & Polen som demokratiska förebilder går nu @Centerpartiet ihop med @sdriks för att tysta miljörörelsen!


Återigen försökte högeroppositionen fälla regeringen, och misslyckades. Vi har en historiskt svag opposition!
Visa på X →Ulf Kristersson gnäller över att en politisk vilde stödjer regeringen. Såvitt alla andra än Ulf vet då finns åtminstone två politiska vildar på hans egen sida.
Visa på X →