Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Martin Melin

Liberalerna

@Martin_Melin (X)

400

inlägg

@Peppe_Larsson Sent ska syndarna vakna. Men fortfarande ett par hundra polischefer som fortfarande hävdar att läget är ”okej”.

Visa på X

@bjorklundjan Kick ass tal nu så är det här en dag att minnas! 🤜🏼🤛🏼

Visa på X

@ormhult40 Det borde bli backning med straffet som utdöms. Och annat straff än påbackning borde inte komma på tal. Du ska ju inte vara ”immun” bara för att du sitter i fängelset.

Visa på X

@patmclove Ändå märkligt att det är så. Till en viss grad är väl vårdtänket bra, men när det så uppenbart inte fungerar - då måste det ju smälla till utav helvete.

Visa på X

Är jag ensam om att tycka att om man missköter sig när man sitter i fängelset, då ska man inte få villkorlig frigivning. (Och om personen begår brott under fängelsetiden ska han väl åtalas för dessa, och vid dom återkallas väl villkorliga frigivningen. Eller?)

Visa på X

Belgien!!! Gör en ”Tyskland”. Sista anfallet, 15 sekunder kvar. Fantastiskt mål.

Visa på X

@FredrikLundkvst Dom som tjänar mindre men vill jobba extra för att tjäna mer - varför ska de straffas med högre skatt. Det skickar ju konstiga signaler - ”jobba för sjutton inte mer för då ska vi ta mer av dina pengar.”

Visa på X

Hur är det i Japan, inhemska fotbollsligan, vilket skriftspråk används på tröjorna där?

Visa på X

@Stabsassistent @cynismer @EttStyckeVakt @Superdad_1 @Peppe_Larsson Ser inte hur det ska fungera i praktiken. Varför inte bara ha ordningsvakter? Om beväpning eller ej har jag ingen uppfattning. Stökar folk ska de avvisas. Begår de brott ska de ev gripas. Varför krångla till det?

Visa på X

@noteturnomen @ESchoultz @polisforbundet @olakronkvist @linneuni Längre praktik skulle behövas. 6 månader är på tok för kort. Men LÖN under praktik är ett måste.

Visa på X

@TheWesterFront Får man vägra? Eller blir det dålig stämning i bussen hem sen då? 😎

Visa på X

Ni som spelar fotboll - hur bestämmer man vilka som ska stå i muren? Jag är inte helt säker på att jag hade känt mig helt bekväm som en av spelarna i muren.

Visa på X

@RickardVargon Absolut inte. Men om alla tänkte så skulle välfärden inte finnas. För den bygger på att några tjänar mer, och kan betala för de som tjänar mindre. Men varför vara den som jobbar mer, tar risker, för att det sedan bara leder till att du får ge bort det mesta du kämpat för?

Visa på X

@RickardVargon Varför ska jag beskattas högre för att jag jobbar extra? Varför straffas för att jag vill tjäna mer, dryga ut den låga lönen? Det du missar är att Jag tycker det är värdelöst att drivna, kunniga, ambitiösa människor som utbildat sig, startat eget, ska straffas.

Visa på X