@JohanpolisBD Tufft och fixa lappen då på ett halvår. Plus hinna köra så pass mycket att du blir ”skicklig och säker förare”. Hur många av de som börjar utb kör bil privat under utbildningen? Haft körkort minst 2 år och körprov vore det ultimata.
Visa på X →400
inlägg
Och I gruppen om 20 som ska ta fram ny uttagning och utbildning har Ola Kronkvist en garanterad plats. Hälsa honom det ni som känner honom (chef polisutbildningen i Växjö).

Hur kan det inte vara krav på körkort när man ska bli polis!?
Visa på X →@PhsStud Eller 1990 - 7000 söka de till 400 platser. Och alla 400 kom till upprop!
Visa på X →@PetersonLiberal @PiaClerte DNA till och med kanske.
Visa på X →”Man” vill alltså ta bort fyskrav vid ansökan. Och sedan är det alltså okej att inte klara kraven under utbildningen. Det här börjar bli ett skämt @johanssonmorgan Förslag: Studenter får fortsätta trots dålig fysik http://omni.se/forslag-studenter-far-fortsatta-trots-dalig-fysik/a/BJmn9v via @omni_red
Visa på X →Den här som elbil, tack. https://x.com/historyinpix/status/970345430579073025
Visa på X →@TheSwedishRhino @PetersonLiberal Och för att förtydliga igen - JAG är för att sportskytte i alla de klasser som idag finns ska få fortsätta och att det skall uppmuntras.
Visa på X →@jacobs_henrik Alliansen var inte på tårna när det gäller polisen när de hade makten. Men de har vaknat nu, sedan två år tillbaka. Och det är positivt. Tyvärr har regeringen inte gjort det.
Visa på X →@soderstrom_j @PetersonLiberal Haha. Dom är väl också farliga. ;) Jag tänker på de (läs: folk i kriminella sfären) som reggar sig på skytteklubbar och på så sätt får licens för halvautomatiska vapen. Nu tycker jag inte dom ska vara skäl till att de som är skötsamma ska drabbas.
Visa på X →@PetersonLiberal Tror 99% av poliserna är för skytteklubbarna. 10-15% mindre kanske när det gäller civil användandes av automatvapen.
Visa på X →@Superdad_1 Har tio bra namn. Alltsp på riktigt, tänk att sätta ihop en supergrupp. Duktiga instruktörer, skickliga poliser, magiska utredare, bra chefer. En månad - sen leverans.
Visa på X →Kan vi inte byta regering i höst och styra upp så vi får världens bästa polisutbildning igen? Så Sverige kan fortsätta ha världens bästa poliskår. Jag skulle vilja samla 20 kompetenta poliser och komma på en ny bra utbildning. - Av poliser för poliser. https://www.svd.se/polisstudenter-kuggade-klarade-inte-avfyra-vapen
Visa på X →@appelstoffe Jag
Visa på X →I avdelningen person som förmodligen klagar på allt och sen ser till att belasta samhället med hur mycket pengar som helst. Seriöst - ta ditt straff, gråt och gå vidare. https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-kunde-inte-mata-hastigheten/
Visa på X →Snö och kallt - vinter. Den kom alltså. Nåja, vi ger den väl veckan ut.
Visa på X →Intervallen svänga vänster in på Götgatan från Ringvägen - exakt 10 sekunder. Tröttmössa längst fram och två bilar hinner över. Not good. Minst dubbla tiden behövs. Fyi.

@MrBreitholtz Haha. Okej, you got me.
Visa på X →Har sökt info men hittar inte. Hur många från AIK var med i OS-truppen i ishockey?
Visa på X →@NikolinasTankar Generellt poliser som höjer handen och säger att ”allt är inte så farligt”. Då kan man ju ta poliser från det området och placera där poliserna ropar på förstärkning. Det ÄR problem även i Rinkeby.
Visa på X →Vilket naturligts även ställer höga krav på alliansen som vill, om de vinner valet i höst, satsa rejält på polisen. Säger man något håller man det. Punkt! https://x.com/polisforbundet/status/966250613637074945
Visa på X →Under avdelningen: ”vi tänkte, men vi tänkte fel.” #

Back to basic. Varför inte pröva något annat om det inte - som idag - fungerar? Visst, vi kan gräva gropen lite djupare men varför ska vi? https://x.com/olakronkvist/status/965166495344054272
Visa på X →@olakronkvist @Klart_slut @ESchoultz @RogerHaddadLib Facit. Back to basic. Sluta krångla till det.
Visa på X →Vad hände i Sverige 2008?
