Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Martin Melin

Liberalerna

@Martin_Melin (X)

400

inlägg

@Peppe_Larsson Jag får fem-sex Mail i veckan på samma tema och ofta av de som blivit avrådda. Slutar nästan alltid med ett: ”Tack! Nu är jag superpeppad på att söka.”

Visa på X

Filmen 47 meters down är det sämsta jag sett. Så mycket i hela filmen som är obegripligt. Och jordklotets mest korkade människor i huvudrollerna. Ett tips bara till er som eventuellt skulle hamna fångade under vattnet och bara kan andas genom syrgastub - prata inte så mycket.

Visa på X

Ju mer jag sätter mig in i vilken kris svenska skolan är på väg mot ju mer ser jag likheten med svensk polis (brist på lärare, låg lön, arbetsmiljön, låga antagningskrav). Heja ni lärare som kämpar på. Vi ska se till att ni får det bättre! För våra barns skull, om inte annat.

Visa på X

Lovade mig själv för ett tag sedan att sluta titta om en film var för dålig. Alltså inte se klart den. Nu sitter jag ändå här och ser hur två tjejer har problem i en hajbur, 47 meter ner på botten. En timme kvar av filmen. #47metersdown

Visa på X

@eliasshilazi @Peppe_Larsson Prata med utredaren i det ärende ni är inblandade. Ring 11414 och förklara så kopplar dom dig rätt.

Visa på X

Tack @vanessafalk för att du satte ord på det jag sagt i 25 år om att omgivningen inte regerar på att en person med visst utseende kommer in i en lokal på film! Bra. Och @MrBreitholtz - hur många fattade din filmreferens i senaste podden? I did...

Visa på X

Att träna på gym i hoddie och ha luvan uppfälld - är det nåt statement eller varför har man så?

Visa på X

@isakkarlsson01 @Frisund @Expressen Skärmande är att dessa människor jobbar kvar med samma eller liknande uppgifter än idag. Skrämmande.

Visa på X

@ulrikaskrika @liberalerna @RogerHaddadLib What happens at the middag, stays at the middag.

Visa på X

@SamuelssonTomas @KristerIsaksson @SvecTweet @Cyklistbloggen Det är den man har även i Stockholm. Men problemet är att allt för många bilister inte respekterar just DEN förbudsskylten.

Visa på X

@SvecTweet @KristerIsaksson @Cyklistbloggen Eftersom bilar respekterar den här förbudsskylten men inte fordonstrafik förbjuden så hoppas jag det här kan ersätta. Finns ju tilläggsskylt liknande den här vid vissa trafiksignaler.

Visa på X

Hallå @Stockholmsstad - håller ni på att byta ut fordonstrafik förbjuden mot den här varianten. I då fall - 5 plus!

Visa på X

@gudargod @RegadoJ @JohanpolisBD Upp till chef att bestämma. Funkar det - dagen efter. Annars kan AG hålla dig tre månader.

Visa på X

@Patrik_Thunholm Finns ju de som hamnar på utredningar direkt efter skolan och sen nån månad på LPO och så ryckarkursen. Ser vad du skriver och vet att det är så man tänkt. Men även instruktörerna på ryckarkursen idag är ju oroliga.

Visa på X

I avdelningen ”Polishögskolan ska inte vara en yrkesutbildning” - är det inte märkligt att man inte får utbildning och behörighet i att köra utryckning med larmanordningar (”köra blått”) när man går Polishögskolan?

Visa på X