@Nima_Ros @Ride_fixer Håller inte alls med. Vi har även åklagare i politiken och har haft det i även i mitt parti. En av de röster som tillför något på denna plattform.
Visa på X →434
inlägg
@Lilianegbg Jag tror det var 5-6 länder som i somras ansågs ha politik på plats för att nå målen. Bulgarien, Grekland t ex som tycks kunna överprestera. Men vissa länder behöver knappt minska utsläppen.
Visa på X →Återstår att se om Socialdemokraterna vill uppnå klimatmålen till 2030. Ca 50 miljarder på att köpa utsläppsrätter kombinerat med höjda drivmedelspriser löser det sannolikt. Handlar om prioriteringar.
Visa på X →Tror någon på allvar att det är sannolikt att EU-konmissionen kommer driva på för att länder som Tyskland, Frankrike och Italien ska åka på böter på tiotals miljarder euro? De flesta länder kommer ej klara de orealistiska målen. https://omni.se/miljardsmall-vantas-nar-sverige-missar-alla-klimatmal/a/Rzvb3r
Visa på X →Det var ju ett jäkla problem att den här boken inte gick att beställa i somras. Förståsigpåare uttalade sig om att den aldrig skulle ges ut. Kioskvältaren finns sedan ett tag att beställa i två separata delar. https://www.adlibris.com/sv/bok/sverigedemokraternas-vitbok-del-1-9789181116731
Visa på X →Blir alltid spretigt när Agenda 2030-arbetet kommer på tal. Har genom åren fått massvis av mail om hur detta är inledningen på nån slags världsregering. Sanningen är snarare ett enormt byråkratiskt komplex som inte gjort nån mätbar nytta någonstans men lett till många konferenser
Visa på X →@SimonFuglsangSW @LindaLindbergs @sdriks 🤡
Visa på X →@SimonFuglsangSW @LindaLindbergs @sdriks Argument? Hon signalerade till våra tjänstemän att hon var nöjd. Alla minns inte den knäppa tiden för snart tio år sedan när till och med mjölk var en nazistisk symbol.
Visa på X →@SimonFuglsangSW @LindaLindbergs @sdriks Vad oerhört fånigt skrivet.
Visa på X →@TheBestOfSweden @StatistiskO Arbetslöshetstider varierar också. Utbildande med erfarenhet har ofta väldigt korta arbetslöshetstider. Sen finns det säsongsvariationer pga studier, säsongsjobb Arbetslösheten har ökat och det är de svagaste på arbetsmarknaden som blir arbetslösa. Utlandsfödda, ungdomar etc.
Visa på X →@MemIngenjoeren @EVideung8392 Norge har större migration idag per capita och betydligt större asylrelaterad migration.
Visa på X →Socialdemokratisk logik är att man aldrig kan sänka en skatt. Allt budgetutrymme måste läggas på bidrag och fler anställda i offentlig sektor.
Visa på X →Viktigt att inte hamna i ett läge där man ej ser skogen för alla träd.
Visa på X →@PetraRostedt @ChangFrick Detta är en myt. All forskning rörande sänkningar av matmoms säger samma sak. Vi varje tillfälle det gjorts i Sverige och andra länder har momssänkning till i princip hundra procent gått till prissänkningar.
Visa på X →@peterwennblad Sannolikt utbrett idag. Mina barns skola i annan kommun hade samma synsätt på den här "identiteten" förra terminen.
Visa på X →Helt plötsligt vill Socialdemokraterna ha en mer passiv finanspolitik. Under åren mer skyhög inflation klagades det på att det sparades. Nu vill man att Tidöpartierna passivt ska titta på när ekonomin inte tar fart och arbetslösheten biter sig fast.

Att inhemsk efterfrågan (konsumtion) har svårt att komma igång beror på att svenskarna sparar mer än någonsin. Inflationskris och räntechock ändrade beteenden. Måste klinga av så att skattesänkningar, reallöneökningar, räntesänkningar mm ger effekt.
Visa på X →@ArneGenschou Vi har aldrig varit vid makten i Region Stockholm. Nuvarande styre har lyckats med konststycket att underprestera tidigare styre.
Visa på X →S har ägnat sig åt att skuldsätta staden, öka vårdköerna, skapa brist på ambulanser, höja skatterna, försämra kollektivtrafiken, bygga fler moskeer, fixat världens dyraste busshållplats på Slussen med mera med mera.
Visa på X →@chris_af_VP Du som är lite värdelös här. Läs vad jag skriver istället.
Visa på X →@chris_af_VP @ChillesCold Det finns ingen logik i det. Flera företagare har avvecklat verksamhet nu och satsar på helt andra saker. Varför då? Det är jättejobbigt att rekrytera från utlandet och bakgrunden till att företag gör det i olika branscher varierar. Matbuden är 100% slavarbete.
Visa på X →@KajJakobsson Aktien gick upp flera hundra procent på kort tid. Det är en fantastisk investering.
Visa på X →@Bardamu53 Du är bara avundsjuk över att du inte köpte i tid. Nu känns ju värderingen lite väl hög.
Visa på X →Absurd vinkel. De nämner AP-fondernas smått fantastiska investering i Palantir som avkastat mångmiljardbelopp till svenska folket. Vad de inte nämner är att samma undermåliga FN-rapport även anser att Volvo bidragit till krigsbrott. Varenda medborgare har exponering här.

De har historiskt testat inhemsk personal. Företagarna hänvisar till lägre produktivitet, fler som plötsligt slutar eller aldrig dyker upp. Verksamheten ej belägen där folk bor. Perioden för jobb synkar ej med skollov. Gäller så väl plantering skogsbruk, trädgårdsodling och bär i skog. Lönerna är inte huvudsaken.
Visa på X →