@KalleSundin @CarlOskar Jobbar du kvar på Aftonbladet efter detta?

434
inlägg
@KalleSundin @CarlOskar Jobbar du kvar på Aftonbladet efter detta?

@ChangFrick @perhagwall Eller hamasjournalister som varit på frilans under hela kriget för t ex SR och AB.
Visa på X →@ChangFrick @perhagwall Råkade de inte lägga detta under fel etikett? Synkar dåligt med upplägget för "SVT verifierar"
Visa på X →
Vilken trött krishantering av S. De har en frilansare i utlandetsom de avslutar i oktober och sen medverkar i rt i november. Men hur gör Sundins egen tidning? https://www.expressen.se/nyheter/sverige/aftonbladets-gaza-reporter-muhammad--al-masry-hyllar-terror-far-fortsatta/
Visa på X →@DoItClean För att jag har lärt mig en del efter att ha arbetat med partipolitisk opinionsbildning i över 20 år.
Visa på X →@DoItClean Vem har påstått att det ska vara svårt? Dessa sidor skulle inte finnas om folk visste att det var Socialdemokraterna som drev dem.
Visa på X →@DoItClean Varför har det betydelse? Detta handlar inte om huruvida det skadar enskilda människor. Detta är ett sätt att försöka påskina att en extern ej partipolitisk aktör ger stöd.
Visa på X →Panic mode hos S när budgetchefen börjar yra om "vitmakt armé"-konton ingen någonsin sett
Visa på X →@DoItClean Det är irrelevant huruvida människor har ett ansvar att sätta sig in i syftet med olika nätsidor. Det vi vet är att människor inte gör detta. Annars är det lättare för opinionsbildande aktörer att enbart använda sig av samma plattform.
Visa på X →De flesta människor i Sverige har ingen aning om vad "Aktuellt i politiken" eller AIP Media Produktion AB är för någonting. De flesta kommer defintivt inte lägga energi på att googla företagsnamnet.
Visa på X →Detta är så tramsigt. Syftet med upplägget är att det ska framstå som att sidorna är oberoende till S. 99 % klickar aldrig in sig på "om oss"-sidan. Erkänn detta och sen kan man diskutera huruvida det är rätt eller fel.
Visa på X →@snyggbonde Det tar nog tid pga väldigt dåliga beredningsunderlag från utredningen.
Visa på X →@snyggbonde Sen bygger hela grejen om "ventil" på felaktigheter. Vi kommer under nästa år ha liberalare vapenlagar än vad vi hade innan valet. Jag tror inte ens du kommer kunna argumentera för någonting annat på ledarsidan.
Visa på X →Person postar ostmacka-memes på tiktok utan uppge arbetsgivare🤬🤬🤬 Marknadsföra fejkade nyhetstidningar👍👍👍
Visa på X →@snyggbonde Varför sånt fokus på motionerna? Man lägger inte fram motioner om man är nöjd med politiken och ingen motion på dessa områden bifölls. Detta ofta med motiveringen att problemet som ska lösas inte bäst löses genom ny lagstiftning eller fler förbud. Denna inriktning fortgår nu.
Visa på X →@snyggbonde Blev inte utfallet av motionshanteringen ganska bra ändå?
Visa på X →@OliverRosengren @viktorbk Det är en mindre vip-avdelning? Hovet har en sån lösning också.
Visa på X →@viktorbk Nejdå. Det blev besvarat med positiva skrivningar.

@svinarp @patricksoeder @TheSwedishRhino Det är helt olika frågor som regleras på helt olika sätt. Men titta på alla steg som regeringen tvingades ta för att kunna få en minskad vargstam på plats. Sen skulle du kunna tagit del av besvikelsen när tilldelningen blev som den blev.
Visa på X →@patricksoeder @svinarp @TheSwedishRhino Viljan finns. Skulle vara 80/20 fråga om man frågade de folkvalda.
Visa på X →@svinarp @patricksoeder @TheSwedishRhino Hur då? Exakt vilka villkor man inte får sätta upp för att åstadkomma regelefterlevnad? Det är en detaljnivå som ej regleras av regeringen. Riksdagen har stiftat lag, nv har fått uppgiften att sköta beslut och detta har sen delegerats till länsstyrelserna vilket är rimligt.
Visa på X →Varför godkände socialdemokraternas vice talman?
Visa på X →Glädjande att samtliga länsstyrelser nu ändrat kraven om digital övervakning av vargjakten. Trycket från jägarkåren tillsammans med politiken har säkert haft effekt. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/dalarna-slopar-krav-pa-digital-dokumentation-i-vargjakten/
Visa på X →Nej skulle gå emot de principer som Sverige styrs av. Solklar KU-kritik om en minister skulle försöka ifrågasätta villkoren vid jaktbeslut. Man skulle kunna ta bort förbudet mot motorfordon vid jakt (som är vad länsstyrelsen bygger villkoret på) men det är ingenting jägarnas intresseorganisationer vill se.
Visa på X →