Hur kan någon som påstår sig värna Sverige på detta sätt motarbeta våra säkerhetsintressen genom att hylla ett tal som underminerar Ukraina och går Putinvännernas intressen i Europa. https://omni.se/a/LMQkGp
Visa på X →400
inlägg
Trumps eftergiftspolitik gentemot Putin, ”Det måste inte bara avfärdas. Det måste också bemötas på det tydligaste sättet, att här står inte Ukraina själv, och det här med att ge efter för den här terroristen i Moskva , det får inte vara ett alternativ” @MuharremDemirok i 30 min

Det är genom att lägga reda pengar på bordet och skicka vapen till Ukraina, helst tillsammans med europeiska allierade, som Sverige kan påverka situationen. Sverige har råd (och intresse av) att lägga mångfalt mer givet vår låga statsskuld. #SlavaUkraïni
Visa på X →It takes a special kind of weakness to let yourself be dominated by Putin #PutinPoodle
Visa på X →@viktorbk Ja men visst, SD har väl aldrig tagit en opportunistisk smitväg, eller….?
Visa på X →Nationalismens pris, som det öppna frihandlande Sverige får betala dyrt https://omni.se/a/kwx2Rj
Visa på X →Återigen har Belarus diktator Aleksandr Lukasjenka fuskat sig igenom ett presidentval med absurda siffror. Han bör inte erkännas. Belarus rättmätiga ledare är Svjatlana Tsichanoŭskaja som klart vann det förra presidentvalet. #FreeBelarus
Visa på X →Det är bra att veta var SD står. De backar Elon Musks försök att baxa Putinvänliga och Ukrainafientliga AfD in i maktposition i Tyskland. Att AfD är högerextrema och Musk är med Trump är viktigare än svenska säkerhetsintressen.

Det är i sådana här tider man får veta vilka som är verkliga ledare och vilka som bara i grunden är följare https://omni.se/a/LMqzrp
Visa på X →Och han har alltså inte ens tillträtt https://omni.se/a/MnqX7B
Visa på X →Det börjar bra… https://omni.se/a/0VXOyA
Visa på X →@andersaakesson Ja det är planekonomi, dyr och dålig modell
Visa på X →@johanpaccamonti Generellt tycker jag principen bör vara att man inte ska betala svindyrt för något man kan få billigare
Visa på X →”Har vi tid att vänta ? Nej!” Säger regeringen som under två år stoppat billig ny vindkraft och nu föreslår att vi ska vänta ytterligare 10-15 år tills dess vi får supersubventionerad kärnkraft till 80 öre/kwh…. #enhörningsprojektet
Visa på X →@johanpaccamonti Experterna i remisserna pekar på ett teknikneutralt system som uppnår systemtjänsten ni talat om så billigt som möjligt istället, utan 40-årig kärnkraftsskatt, inte med en blank check till kärnkraftsindustrin
Visa på X →Om kärnkraften får dubbelt så mycket betalt för sin el än alla andra av staten, och att detta finansieras med en kärnkraftsskatt på hushåll och företag, som totalt kommer uppgå på hundratals miljarder kronor, det är så nära ett skolboksexempel på statlig subvention man kan komma
Visa på X →Och nästa Fotbolls-VM hålls på Grönland. Nej, visst ja, de har inte pengar nog att intressera de inblandade makthavarna https://omni.se/a/rPewB8
Visa på X →Helt fel tillfälle av regeringen att chockhöja elskatten med en tiondel. Grön el ska inte ha högre skatt än fossil olja. https://omni.se/a/4BV2aa
Visa på X →Företagarna får en ny VD med energi och idéer som verkligen verkligen brinner för småföretagare (och varit en själv såklart)
Visa på X →Det enda parti i oppositionen som röstat aktivt med Sverigedemokraterna för att fälla en regering är Vänsterpartiet.
Visa på X →Nog är han kapabel i a f, till det mesta https://omni.se/a/dRr6WO
Visa på X →Får även passa på att gratulera Liberalerna till att vi inte får 100-procentiga marginalskatter, omedelbar nedrustning och nya kolkraftverk https://omni.se/a/W0aMj2
Visa på X →Mycket bra https://omni.se/a/Gy5mAx
Visa på X →@NiklasGillstrom Så du kan garantera att det inte blir så trots att det är vad SD krävt
Visa på X →Ännu en framgång för de EU-vänliga frihetliga i Europa: Liberala Elena Lasconi vidare i Rumäniens presidentval, med 19,17% mot 19,15% för socialdemokraten Ciolacu, Men nu väntar ödesmättad duell med Putin-kramande, hittills nästan okände, extremnationalisten Georgescu,

