Om någon nu trodde att det var en tillfällighet att regimlobbyisten Trita Parsi spred ett romantiserande klipp på Palme, som tunga vänsterpolitiker delat vidare, så kan jag meddela att det är en del i Islamiska republikens strategi. Även deras ambassad kör på samma grej.
Visa på X →Vad är det med vänstern & deras förkärlek till att vandra hand i hand med skurkregimer eller deras hantlangare?
Tog en titt på några som delat Parsi.
Visa på X →https://x.com/markuswiechel/status/2052802570607816787
Visa på X →@owenil Är det så att du verkligen tror på rappakaljan du själv skriver så var du verkligen en kass journalist.
Visa på X →Inte första gången vi ser denna naivitet hos Socialdemokraterna. I en debatt mellan mig & dåvarande utrikesminister Margot Wallström (S) 2018 om varför S-regeringen inte tydligt stöttade iranska folkets protester medgav hon att man vill gynna de ”reformvänliga krafterna”.
Visa på X →@ernkrans @johanssonmorgan Det måste betyda starka kontakter med iranska regimen, eller vad säger du @johanssonmorgan?
Visa på X →Åhh, på Teherans gator gör iranska skurkregimen reklam för Trita Parsi, som Socialdemokraternas utrikesministerkandidat @johanssonmorgan gärna delar inlägg av. Så gulligt.
Visa på X →@legionmint Otippat att du delar en iransk regimlobbyist.
Visa på X →@legionmint @HilleviLarsson Jag talar om Stellan Bojerud som avled i Kol, inte Sven-Olof.
S tvingade dit henne, inte SD. Hennes röst avgjorde ingenting.
Visa på X →Såja!!! 👏
Visa på X →Finns det något exempel någonstans i världen där ett styre har lyckats så bra i kampen mot gängen?
Tidösamarbetet visar med tydlighet att det spelar roll vilka som styr. Må vi fortsätta detta fina samarbete i regeringsställning.
Visa på X →Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson & kandidat till utrikesministerposten, Morgan Johansson, väljer att dela Trita Parsi. Ni vet, han som ses som Iranska regimens kanske främsta lobbyist i USA.
Sossarna & @johanssonmorgan går från klarhet till klarhet.
Visa på X →@MeeMikael @sonofabonde @HilleviLarsson Han kunde med sin gedigna erfarenhet bidra på olika sätt, men hade svårt att alltid kunna ta sig till voteringar. Hade vi släppts in i kvittningssystemet hade inte det varit något problem.
Visa på X →@_herregud_ @johanssonmorgan @HilleviLarsson Nej det påverkade ingenting. Det är S som använder för egna PR-syften
Visa på X →@mrgapeno @HilleviLarsson Nej, det är det inte. Det har inte med block att göra.
Visa på X →@legionmint @HilleviLarsson Jag ska ta det en gång till på ett pedagogiskt sätt:
Vi släpptes inte in i systemet.
Visa på X →@strandhall @AndersWester1 @HilleviLarsson Instämmer till fullo.
Visa på X →@johanssonmorgan @HilleviLarsson Skitsnack. Vi säkrade den fördelning som väljarna gett oss i senaste val. Men jag förståendet du inte värnas väljarnas vilja. Ni däremot, har som bekant fuskat vid ett flertal tillfällen.
Visa på X →@mrgapeno @HilleviLarsson Vi ville samarbeta med de partier där vi kunde finna gemensamma lösningar. De ville hellre förlora i omröstningar om sin egen politik än att samarbeta med oss.
Visa på X →@owenil Skitsnack. Vi satt i varje utskott och visade tydligt hur vi ställde oss där, Einstein…
Visa på X →@olaus_petri @HilleviLarsson Ja, en kämpe
Visa på X →@FetGrisso @HilleviLarsson Jag, vid nästan samtliga tillfällen, men Jimmie gjorde det också.
Visa på X →Jag kan tycka att Hallengren närmast är latheten personifierad. Det märktes inte minst under pandemin.
Visa på X →@HilleviLarsson Hej @grok förklara för henne hus S tidigare har utnyttjat kvittningssystemet för egen vinning.
Visa på X →@HilleviLarsson Ska jag berätta för dig hur ni behandlade oss innan pandemin?
Jag fick rulla in en döende ledamot i rullstol vid varje votering, för att vi inte släpptes in i systemet när vi dessutom var vågmästare.
Sluta kasta sten i glashus, hycklare.
Visa på X →