@FMannerheim @RektorLina Att elevernas utvärdering ska vara en grund för utvecklings- och lönesamtal tycker jag är helt rimligt eftersom just undervisningen är en viktig del av lärarens arbetsuppgifter. Hur detta hanteras på varje skola måste vara upp till rektor.
Visa på X →400
inlägg
@LinusGlans @FMannerheim @RektorLina Tycker ni inte att elever ska ha möjlighet att utvärdera sina lärares undervisning?
Visa på X →@FMannerheim @RektorLina Nej det har aldrig funnits något sådant förslag däremot föreslog vår dåvarande skolchef (som nu är GD för skolverket) att elever skulle få möjlighet att på ett strukturerat sätt utvärdera sina lärares undervisning.
Visa på X →@Pulaoshi @RektorLina Jag har träffat skolministern vid ett flertal tillfällen, pratat med människor som jobbat med henne och själv debatterat med henne. Jag står för mina ord.
Visa på X →Viktigt att skoldebatten förs på ett seriöst sätt och då är det viktigt att skolministern håller sig till sanningen och inte ljuger och hänvisar till forskning som inte finns #utbpol
Visa på X →@LindaOde @RektorLina Det stämmer ju inte. Kraven för att få starta friskola är höga och innebär att friskolan måste ha bevis för att det finns elever som vill börja där. Att elever väljer att byta skola kan ju ha sin grund i att de inte är nöjda det handlar ju knappast om att ”offras”
Visa på X →@LindaOde @RektorLina Vet du vad som krävs för att etablera en friskola? Verkar inte så.
Visa på X →Att rekrytera någon så inkompetent och totalt oseriös som @RektorLina att ha ansvar över något så viktigt som svensk skola säger en del om Magdalena Anderssons omdöme. #utbpol #skola https://www.svd.se/a/ALakkx/skolministerns-tal-om-skolan-ar-ovardigt-skriver-medarbetare-pa-friskolor
Visa på X →Magdalena säger att det är oansvarigt att väcka misstroende mot @johanssonmorgan, jag tycker det är oansvarigt att ha kvar en minister som så uppenbart missköter sitt uppdrag. Dessutom oansvarigt att hota med att hela regeringen avgår. #svpol #misstroendevotum


@GulanAvci Heja! Lycka till!
Visa på X →En minister ska hålla sig till sanningen idag KU-anmäler vi @TomasEneroth #infrapol #svpol https://www.tidningenproffs.se/nyhet/2022/06/moderaterna-anmaler-tomas-eneroth-till-ku-for-osanning-om-klampning/
Visa på X →@johanssonmorgan behöver inte bekymra sig om kaoset för egen del när vanliga resenärer står i timmar i kö går han förbi alla med Arlandas VIP-service. Är det därför han inte tar ansvar? #arlanda #infrapol #kökaos #svpol https://www.di.se/nyheter/arlandakaoset-slar-mot-missnojda-vip-resenarer/
Visa på X →@kitte_strom @KatarinaJohans8 Men väl ansvarig för den stora proppen bakgrundskontroll av nyanställda (där har andra länder valt att utnyttja undantagsmöjligheter som gjort att de inte har samma problem som i Sverige)
Visa på X →@KatarinaJohans8 Arlanda drivs av Swedavia som är ett statligt bolag. Arlanda är viktig infrastruktur som i dagsläget inte fungerar det är regeringens ansvar
Visa på X →@annsofip @knastergast Jag åkte tåg från Arlanda C och den ligger i SkyCity när jag kom in såg jag köerna till flygets säkerhetskontroll
Visa på X →@SMerloev Jag vill leva i ett land där regeringen tar ansvar när det krisar. Den här regeringen i allmänhet och @johanssonmorgan i synnerhet gör inte det. Vad ska de ha makten till om de inte tar ledartröjan?
Visa på X →@aspelundarn Flyget står för sina kostnader (till skillnad mot tåg ex). Flygbränsle är inte subventionerat men däremot inte beskattat pga internationella regler (som vi moderater vill ändra så att incitamenten för omställning ökar)
Visa på X →Besök i Järvsö för att diskutera @TomasEneroth och regeringens otillräckliga satsningar på vägunderhåll s gör att hastigheten på vägar sänks och människor får svårare att ta sig fram. Fram till 2033 vill vi satsa 20 mdr mer än regeringen på vägunderhåll #svpol #infrapol


På plats i Gävle för att berätta att om vi moderater vill att projektet Gävle - Kringlan på Nya Ostkustbanan ska byggas under nästa planperiod (innan 2033) och att arbetet med att färdigställa hela Nya Ostkustbanan bör snabbas upp. #infrapol #svpol


Köerna på Arlanda idag på morgonen kö till säkerhetskontrollen genom hela SkyCity. Regeringen fick signal om i januari m valde att inte göra något. Jag att kräva att Morgan Johansson kommer t utskottet o förklarar vad han tänker göra för att avhjälpa problemen. #svpol #infrapol


@RichardHerrey Så glad att du hänger med
Visa på X →Viktig att markera direkt mot boendet. I Sverige följer svensk lag och mänskliga rättigheter där ingår att inte bli påtvingad hedersnormer #svpol
Visa på X →@JanKEliasson har helt rätt det behövs en krisgrupp och ansvariga för att den inte tillsatts är regering med @johanssonmorgan och @TomasEneroth i spetsen. Ta ledartröjan och ta ansvar! #infrapol #Arlanda #svpol
Visa på X →Sista meningen är den viktigaste ”Vad som händer med utredningen när Socialdemokraterna åter krokar arm med Miljöpartiet kan man tyvärr redan gissa sig till”#sverigebehöverflyget och @flygplatser #infrapol #svpol https://www.smp.se/ledare/nu-vander-politiken-om-flyget-acbf2dda/
Visa på X →Bra tips är att sluta följa @johanssonmorgan på twitter #svpol
Visa på X →