Regeringens brist på ledarskap begränsar semestermöjligheter för oss svenskar. Inget fel på lådcykel men man kommer inte så långt. #arlanda #tågkaos #bensinpriser #svpol #infrapol

400
inlägg
Regeringens brist på ledarskap begränsar semestermöjligheter för oss svenskar. Inget fel på lådcykel men man kommer inte så långt. #arlanda #tågkaos #bensinpriser #svpol #infrapol

Problemen lösta på #Arlanda ???? Så här såg det ut i morse #svpol #infrapol . Ministrar på #trafikutskottet idag. Som vanligt är det någon annans fel.

@miljopartiet fortsätter med tramsig symbolpolitik som inte får någon somhelst påverkan för människor. Jämställdhet är alldeles för viktigt för deras tramsiga påhitt. #svpol #jämställdhet

Regeringen fick information om risk för problem men väljer att inte göra något. Nu får människor sina semestrar förstörda. #arlanda #kaos #svpol #infrapol

Ska man skratta eller gråta ? #arlanda #kaos #svpol

#svpol #infrapol #kaos #arlanda

Det gå bra nu! #svpol

Frågorna till ansvariga ministrar hopar sig. @TomasEneroth och Karl-Petter Thorwaldsson kommer till utskottet på måndag. Detta är inte värdigt ett utvecklat land. Sverige behöver en ny regering som vill ta ledartröjan inte skyller ifrån sig. #svpol https://www.dn.se/sverige/allt-fler-missar-sina-flyg-pa-grund-av-koerna-far-ingen-kompensation/
Visa på X →Ansvarstagande är verkligen inte den här regeringens starkaste gren. En flygplats är kritisk infrastruktur och haveriet är nu ett faktum. Varför agerade inte regeringen? #svpol #infrapol https://www.aftonbladet.se/debatt/a/1OljWB/m-nu-maste-regeringen-losa-kaoset-pa-arlanda
Visa på X →@skogstransport @Skogsindustrin @Industriradet_ @Sverigesriksdag Det är verkligen bra att regeringen följer det en majoritet i riksdagen faktiskt beslutat
Visa på X →Regeringen väljer att underfinansiera underhåller av järnväg och väg. De tar inte höjd för 20% fördyrningar bara 2021 till 2022 och saknar svar på hur vi ska komma tillrätta med de stora strukturella problemen i svensk infrastruktur. Detta har Sverige inte råd med. #infrapol

Bra att regeringen lyssnat på moderaterna och en majoritet i riksdagen.
Visa på X →@jnsthmsn Jag hade omedelbart i höstas kallat in alla intressenter för att ta fram gemensam plan och tillsätta mer resurser till Säpo för att förebygga det kaos vi nu ser.
Visa på X →@owenil @ahlgrenjesper Om jag förstått historieskrivningen rätt så ställdes den presskonferensen in, slutrapporten blev iallafall aldrig offentlig.
Visa på X →En regering måste ta ansvar! En flygplats måste fungera, nu räcker det! #arlanda #kaos #svpol

I höstas kände regeringen till att det fanns risk för problem. Trots det inga åtgärder eller initiativ. Nu får människor sina semestrar förstörda pga regeringens oförmåga att ta ansvar. Det räcker nu! #svpol #Arlanda #kaos #infrapol

@flygfredrik @Transportft @Sverigesriksdag Tack för bra föredrag!
Visa på X →@flygfredrik Med Swedavia
Visa på X →Frågade näringsministern vad han gjort för att förhindra det kaos vi ser på Arlanda. Det har varit känt sen i höstas att det skulle bli problem. Svaret: han har kallat till ett möte i nästa vecka……… När ska den här regeringen ta på sig ledartröjan? #svpol #arlanda
Visa på X →@johanssonmorgan på Trafikutskottet (för att svara på frågor om kaoset på Arlanda), regeringens kollektiva ansvar lyser med sin frånvaro. Inget är Morgans fel. Var är samordning och gemensamt ledarskap när även @TomasEneroth och Thorwaldsson är ansvariga? #svpol #infrapol

Att @TomasEneroth återanvänder ett tidigare vallöfte saknar trovärdighet. Det går inte att lita på att något blir byggt när Socialdemokraterna lovar runt men håller tunt. #infrapol #svpol
Visa på X →@Cornubot Det är ju avtalet med Kakababveh som är problemet, ett avtal som Turkiet redan visste om, inte omröstningen.
Visa på X →@odegran @RichardHerrey Spelar faktiskt ingen roll när den är tagen. Den illustrerar den situation vi befinner oss i och det faktum att Magdalena Anderssons regering är beroende av en politisk vilde.
Visa på X →Det allvarligaste i det som nu sker är att Magdalena Andersson förhandlat och förhandlar med en politisk vilde för att komma till makten, behålla makten och rädda Morgan. Det är det som på allvar äventyrar vår säkerhet och stabilitet. #svpol #misstroende
Visa på X →@U_Kristofferson @NiklasGillstrom @owenil @PerClareus @RobertHannah85 En intressant motivering men för mig handlar det mest om en minister som fällts av KU vid ett flertal tillfällen och en minister som vill ha makten men inte ta på sig ledartröjan. Han ger också nånannanismen ett ansikte. Inte värdigt en svensk minister.
Visa på X →