En liten reflektion så här i midsommartid: Den politiska situationen är inte okomplicerad. SD stöds av nästan 20% av svenska folket, om något så tycker jag att det ska ses som ett misslyckande för oss övriga partier.
Visa på X →400
inlägg
Pratade med Eneroth som hävdade att ett tillkännagivande var inget de behövde ta hänsyn till i direktiven. Vi kommer att följa upp, jag förutsätter att regeringen följer riksdagsbeslut #infrapol #svpol
Visa på X →Vill @annieloof och @Centerpartiet sänka skatten för låg- och medelinkomsttagare och sänka skatt på ISK-sparande varför inte samarbeta med partier som vill samma sak. #svpol #regeringskris
Visa på X →@nielspaarup @annieloof Om omröstningen handlade om fri hyressättning varför tryckte ni på gult och avstod?
Visa på X →@RikardAspegren @nielspaarup @annieloof Vi har aldrig haft förtroende för Löfven. Migrationsfrågan och Rättspolitiken är två konkreta punkter
Visa på X →Det är bara att läsa dagordn. för riksdagen i måndags. På den misstroende mot regeringen, fri hyressättning var inte med. Vi har aldrig haft förtroende för Stefan Löfven d var därför vi fällde inget annat. @Centerpartiet sprider rena lögner f att rädda sitt eget skinn. #svpol
Visa på X →@nielspaarup @annieloof Läs riksdagens dagordning från i måndags fri hyressättning fanns inte med. Det var Vs bevekelsegrund för att avsätta Löfven våra bevekelsegrunder är helt annorlunda.
Visa på X →Men snälla @annieloof vi röstade för ett misstroende mot regeringen i måndags inte fri hyressättning. Nu lägger ni er platt för ett ytterkantsparti med sin grund i kommunismen. #svpol #regeringskris
Visa på X →Mandatperiodens viktigaste debatt om infrastruktur idag. @TomasEneroth skulle varit med men valde att gå hem och sura efter misstroendeomröstningen. #svpol #infrapol
Visa på X →Vilka projekt kommer @TomasEneroth att prioritera bort för att ha råd med #höghastighetståg ? #svpol #infrapol Tomas Eneroths luftslott som sprängdes http://www.gp.se/1.49552620 via @goteborgsposten
Visa på X →De regionala flygplatserna betyder inte bara mycket för regional tillväxt och utveckling de är också viktiga för samhällsskydd och beredskap. #svpol #infrapol #flygplatser #beredskap https://frivarld.se/sakerhetsradet/lat-inte-pandemins-nasta-offer-bli-beredskapsflygplatserna/?fbclid=IwAR18Gkl_-rbzvS3eQY5b280l4ByyMrTIeq1JPWtA36dL1yeD7-awZQ8UF-U
Visa på X →Dags att ta tag i frågan om ny Öresundsförbindelse. Ledtiderna är långa och det är två länder som ska komma överens. #svpol #infrapol #sydsvenskan https://www.sydsvenskan.se/2021-06-06/moderaterna-foresprakar-som-forsta-parti-pa-nationell-niva-fler-fasta-forbindelser-over-oresund
Visa på X →@bolund duckar debatt om #Bromma. Vill fråga honom om klimatvinster med förtida stängning. Hög svansföring på pressträff men vill inte svara på frågor i riksdagen. Fegt? Odemokratiskt? #svpol
Visa på X →Vi behöver bättre regelverk men framförallt fler poliser som säkerställer att regler följs. Dagens situation är ett hån mot åkerier som sköter sig. #infrapol #svpol

Eneroth skyller på transportköparna, vi kallar infrastrukturministern till trafikutskottet för att ställa honom till svars. Kontrollerna är otillräckliga och reglerna inte tillräckligt skarpa. #infrapol #svpol https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-besviken-pa-svenska-storforetag-maste-skarpa-sig?fbclid=IwAR2tPc75LkdTIAvLx2w2ziRBZZQJGuAARJ8KsgKA_AbVAWznCmxo3Y8L58c
Visa på X →Vilket haveri för @bolund i #Aktuellt. De måste ändra regler för att säkerställa laddmöjligheter i flerbostadshus och satsa mer på laddinfrastruktur. Ingen ska välja bort elbil pga rädsla för att inte kunna ladda bilen. #infrapol #svpol #omställning
Visa på X →@nielspaarup @socialdemokrat Men ni kommer ju att stödja en @socialdemokrat regering efter valet. Vill man inte ha högre skatter ska man inte rösta på @Centerpartiet för då får man socialdemokraterna och Vänsterpartiet på köpet.
Visa på X →Att inte lägga ner utredningen eller åtminstone göra kraftiga förändringar i direktiven är en direkt obstruktion mot riksdagens beslut. #bromma #flyg #infrapol #svpol

#svpol #infrapol #bromma

När ska #Stockholm få en hel ringled som alla andra huvudstäder redan har? Skulle öppna för nya busslinjer och kortare pendlingstid för många Stockholmare. #infrapol #svpol

En majoritet i riksdagen underkänner @socialdemokrat och @miljopartiet hantering av Bromma. Nu förväntar jag mig att regeringen lägger ner utredningen om #bromma . Dags att göra om och göra rätt. #svpol #infrapol

Nästan patetiskt hur @socialdemokrat argumenterar. #svpol
Visa på X →Har svårt att ta in att detta hänt. Förväntar mig kraftfulla reaktioner o konsekvenser från det internationella samfundet. #Belarus #terrorism #utrikespol

Infrastruktur är centrala frågor för landets tillväxt och utveckling. @miljopartiet och @LorentzTovatt infantila beteende när det gäller #bromma slår tillbaka. #infrapol #svpol https://app.retriever-info.com/go-article/00000120210523333117566/209978/monitor/search?type=jwt
Visa på X →Njuter av ny beläggning på vägen, tyvärr många som inte får samma lyx utan tvingas sänka hastigheten pga dålig underhåll. Regeringen lägger för lite pengar och gör inget åt den dåliga kontrollen på upphandlingar och slöseriet med skattepengar. #infrapol #svpol
