Nå @dadgostarnooshi när kommer uttalandet till stöd för de som protesterar mot diktaturen på #Cuba ? De behöver allas vårt stöd i som kamp för #CubaLibre . Eller anser @vansterpartiet att Cuba är en demokrati?
Visa på X →400
inlägg
@URofficiell Om något så bevisade URs VD att med debattartikeln att #publicservice är allt annat än oberoende. Medveten vantolkning av en rapport som inte ens är ett färdigt förslag i riksdagen.
Visa på X →Det var på tiden
Visa på X →Förväntar mig att medlemmar i regeringen i allmänhet o @AnnLinde o @SwedishPM i synnerhet uttalar sig till stöd för frihetskampen på #Cuba #CubaLibre Det är dags att Cuba blir ett fritt o demokratiskt land.
Visa på X →@AnnLinde Jag förutsätter att du tar upp vad EU ska göra för att stötta frihetskampen på Cuba
Visa på X →@FredStalhake @moderaterna Välkommen!
Visa på X →Ulf förklarar varför vi röstar nej till Löfven idag. Läs hans tal här #svpol #regeringskris https://moderaterna.se/moderaterna-rostade-nej-till-stefan-lofven-i-statsministeromrostningen

Obegripligt varför inte ta chansen med en borgerlig regering i ett år? Ni lär kaoset fortsätta. #svpol #regeringskris

Bra sammanfattning och passande miljö. #svpol #regeringskris

Känns som vi lever i en bananrepublik #svpol #regeringskris
Visa på X →Flygandet kommer att förändras. Vi behöver säkra att vi har våra regionala flygplatser kvar när flygmarknaden förändras #svpol #infrapol https://www.nyteknik.se/fordon/bra-siktar-pa-elflyg-till-visby-inom-fem-ar-7017725?fbclid=IwAR3cpP910p_TnXAuJGE-n7rJT1QRcdSMeiSHav_PuCVAANb1tYY81cJKAqg
Visa på X →432 dagar kvar till valet. 432 dagar tills Sverige kan få en regering som fokuserar på sakpolitik och att lösa de problem som väljarna ser runt omkring sig i vardagen. Nu gäller en aktiv oppositionsroll i 432 dagar till. #svpol #regeringskris #val2022
Visa på X →Brilliant är ordet! Vore riktigt kul om det inte vore den politiska verkligheten i Sverige. #svpol #regeringskris

I världens mest digitaliserade land hur svårt kan det vara att få till rättvisande Covidbevis??? Saknar spruta två i mitt o e-hälsomyndigheten skyller på vaccinatör o region trots att felet är att överföring från vaccinationsregistret är felaktigt. Skärpning #svpol #covidbevis
Visa på X →@Centerpartiet @emilkallstrom @annieloof Vore enklare att få igenom detta i en borgerlig regering istället för en regering som måste ta stöd av @vansterpartiet #svpol #regeringskris
Visa på X →Att @Centerpartiet nu ger upp chansen att få igenom politik som tillhör deras kärnfrågor o är avgörande för människors möjligheter att på landsbygden är obegripligt. Jag tror väljarna förväntar sig att vi genomför den politik vi gått till val på. #svpol #regeringskris
Visa på X →@tovehovemyr @liberalerna Räknar du @socialdemokrat till den ”liberala mitten” . Deras ideologi är väl ändå socialism? #svpol #regeringskris
Visa på X →Än en gång kritik mot miljardrullning inom Trafikverket. Systematiska fel i beräkningar med 40%. Brist på transparens och en regering som bara duckar. Det får vara nog nu, Sverige behöver en ny regering som tar ansvar. #infrapol #svpol https://www.riksrevisionen.se/om-riksrevisionen/kommunikation-och-media/nyhetsarkiv/2021-06-29-stora-och-systematiska-kostnadsokningar-vid-statliga-infrastrukturinvesteringar.html
Visa på X →@moderaterna är ett liberalkonservativt parti. Slut på meddelandet #svpol #regeringskris
Visa på X →Vinkat av @snalltaget1 första avgång från Stockholm till Berlin. Ett kommersiellt bolag som kör helt utan statlig upphandling eller subventioner. Fler linjer kräver avregleringar i fler EU-länder. #svpol #infrapol


Mitt fokus har varit att få igenom vår politik. Delar inte grundvärderingar med varken V el SD men det innebär inte att vi tycker olika i alla frågor. Trevlig Midsommar! #svpol #regeringskris
Visa på X →Röda linjer när det gäller sakpolitik har jag respekt för (ex V o hyressättning) det är svårare att respektera röda linjer när det gäller vilka partier man kan prata med. I Trafikutskottet har vi fått till flera majoritetsbeslut genom att prata med alla (inklusive V o SD).
Visa på X →Dvs det skulle vara lätt att komma överens istället för att försöka hitta gemensamma förslag med S (som inte gjort annat än prata skattehöjningar på senaste tiden) och V (som inte tror på privat äganderätt).
Visa på X →Centerpartiet har lyft frågor nu om - skattesänkningar för låg- och medelinkomsttagare - sänkt skatt på ISK Vet att de också brinner för äganderätt, skogen och förändrat strandskydd. I alla dessa fall är det frågor som L, M, KD och SD står C väldigt nära.
Visa på X →Nu sitter de i riksdagen och jag kunde önska att alla partier fokuserade på hur de bäst kan få igenom så mycket som möjligt av sin egen politik. Vore mer konstruktivt än att fokusera på vilka partier man inte vill samarbeta med.
Visa på X →