Ny krönika idag om kampen om hyresrätten och vägen framåt.
Visa på X →400
inlägg
@owenil Låter så otrevligt när du säger det så...
Visa på X →Novus undersökning ger ändå hopp till C sympatisörer. Väldigt få vill sammarbeta med SD.
Visa på X →Peps som alltid skulle finnas kvar. Tack för allt du gav oss ❤️
Visa på X →@jsjostedt Jonas och spåkulan
Visa på X →Ändå bra dag det här!
Visa på X →Är mycket glad att C nu verkar beredd att backa från marknadshyror. Stort grattis till landets hyresgäster.
Visa på X →Vi har svar i sakfrågan och i regeringsfrågan Stefan Löfven. Vi vill stryka punkt 44 och att ni då skulle sitta kvar. Lite oroad över att ni verkar ha missat det.
Visa på X →Vi tar det igen. Vi krävde 1 av 73 punkter för att ge vårt stöd. Vi krävde att punkt 44 skulle strykas. Inte fick ligga till grund för förhandling. Vi fick inget av det. Oavsett vad en tycker så måste en hålla sig till sanningen. Det blir ovärdigt av att inte göra det.
Visa på X →@jonnasima Jag antar att du menar att de är arga på Centern?
Visa på X →Nooshi 👸🏻
Visa på X →”Vi har tagit ett övermänskligt stort ansvar för Sverige” Vi krävde EN punkt av 73. Tror inte det är oss en ska prata kompromissvilja med.
Visa på X →Hörde alla utom regeringen att vi sa att utredningsförslaget INTE skulle ligga till grund för förhandlingar?
Visa på X →Alla förstår att en förhandling under hot inte är rimlig. Stryk punkt 44.
Visa på X →Själv tycker jag det låter ganska märkligt att C skulle kasta ut Sverige i regeringskris för en fråga som skulle påverka så yttepytte lite och dessutom nästan inte ens finns 🤷🏻♀️
Visa på X →@PappaHutten Vi har aldrig skrutit om vädret. Det är vi som bor här som är grejen, så till den milda grad att alla älskar Gbg TROTS att blåser och regnar i alla riktningar.
Visa på X →@wennberg_karl @mingeland @fempers Jag tror iof risken är rätt liten att vi skulle få massa tomma lgh. För min del är oron över kvinnors liv större.
Visa på X →Har ställt en fråga till socialministern om vad regeringen tänker göra för att öka möjligheten för våldsutsatta kvinnor att få bostad. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/bostader-till-valdsutsatta-kvinnor_H8112763
Visa på X →@wennberg_karl @mingeland @fempers Nej tyvärr är det inte så enkelt. Få blir dömda. Kvinnor måste kunna bli självständiga för att skyddas. Att förhindra det är en del av våldet och bostaden ofta ett starkt maktmedel.
Visa på X →@wennberg_karl @fempers Bostadsbristen gör att kvinnor inte kan lämna sina män eller blir kvar på skyddade boenden för länge för de får ingen bostad. Likaså om hyrorna blir för höga då har många inte råd att flytta.
Visa på X →Ny krönika i @fempers
Visa på X →Jag tycker det är grymt bra av @martastenevi att hela tiden återkomma till att våldet aldrig ska ske.
Visa på X →En liten upplysning till SD och Åkesson är att våld mot kvinnor funnits i Sverige sen urminnes tider. Synd att säga att män är importerade till Sverige...
Visa på X →Vi behöver en urstark socialtjänst! Precis så✊🏼@dadgostarnooshi @vansterpartiet
Visa på X →Att öka de ekonomiska klyftorna mellan män och kvinnor är inte att förebygga mäns våld mot kvinnor. Det är precis vad KD gjort under mycket lång tid.
Visa på X →