@DanielBernmar @jsjostedt ❤️
Visa på X →400
inlägg
Allt stöd till dig @annieloof ❤️ Det här är så vidrigt.
Visa på X →Ny krönika idag om det viktiga valet.
Visa på X →ÄNTLIGEN!!!!!!
Visa på X →Ett avslappnat Sverige som fullständigt knäcker Portugal.
Visa på X →Det här är så fruktansvärt! Ing-Marie Wieselgren, en enorm förlust för hela Sverige. Mina tankar gå till hennes nära och kära 💔
Visa på X →På vår begäran kommer socialdepartementet komma till socialutskottet och prata om ledsagning. Vi vill ha svar på varför allt fler får avslag och hur regeringen tänker agera för att stärka rätten till insatsen. @synskadade
Visa på X →Idag fick jag förtroendet att stå som första namn på @VGoteborg riksdagslista. Det blir inte mycket finare än så. Tack 🙏🏽❤️
Visa på X →Ny krönika idag om vad som händer med tjejer i dagens skolsystem.
Visa på X →@JockeWinsgard Antar att du syftar på alla vinstdrivande välfärdsföretag som tillåts göra vinster på skattebetalarnas bekostnad. Håller helt med.
Visa på X →Nu när restriktionerna hävs vill jag påminna alla om att ”manspreading”undanbedes.
Visa på X →Var 5:e barn i Sverige lever i relativ fattigdom och BUP har inte resurser att hjälpa barn som mår dåligt. Det blir skrämmande tydligt vilka som betalar priset för de ökade klassklyftorna.
Visa på X →Älskar rubriken ”En miljon pensionärer ska få mer i plånboken”Äntligen har vi sett till att ge dem de tack de förtjänar. Så stolt vänsterpartist✌🏽
Visa på X →Ny krönika i @fempers idag!
Visa på X →Jag har ställt en fråga till Lena Hallengren om synskadades rätt till ledsagning. Vi tycker inte det räcker att regeringen följer utvecklingen. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/synskadades-och-blindas-behov-av-och-ratt-till_H911673
Visa på X →Gott nytt år Twitter!
Visa på X →@jsjostedt Grattis 🥂
Visa på X →En synskadad ensamstående mamma får inget extra försörjningstöd vid jul. Kommunen menar att hon på det sättet ska motiveras ur försörjningsstöd. Vilken unken människosyn som får råda alltså!
Visa på X →Vi fick majoritet i riksdagen för vårt krav om att avskaffa avskiljningarna inom SIS. Nu är det upp till (s) att det blir verklighet! https://sverigesradio.se/artikel/majoritet-vill-avskaffa-isolering-av-barn-pa-ungdomshem via @sr_ekot
Visa på X →Nej trafikverket kan INTE hänvisa synskadade till skyltar när de tar bort utropen på stationerna. Absolut inte!
Visa på X →Ny krönika idag om vikten att kämpa för funktionsrätt
Visa på X →@barnrattsbyran Det är vi som ska tacka för er röst för barn och unga ❤️
Visa på X →Barn får aldrig fara illa när de är i samhällets vård. I @barnrattsbyran rapport ser vi att det sker i omfattande utsträckning. Avskiljningen är en metod vi vill fasa ut. Det driver vi just nu i socialutskottet.
Visa på X →Jag är så otroligt glad och stolt att vi nu är på väg mot ett förstatligande av den personliga assistansen!
Visa på X →I dagens krönika skriver jag om vikten av rimliga pensioner för alla. Tacken till dem som byggt där här landet får inte vara ett liv i fattigdom.
Visa på X →