Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Magnus Persson

Sverigedemokraterna

@mangepersson (X)

405

inlägg

@Byggnads @johanbyggnads @olapet @TeresaCarvalho @SQuicklund @svtforum Synd ni vägrade bjuda in mig trots att jag är ordf i Arbetsmarknadsutskottet och till skillnad mot övriga deltagare jobbat i byggbranschen i över 26 år . Så besöker i stället idag ett antal byggarbetsplatser och byggföretag i min hemkommun för att lyssna av deras syn på framtiden

Visa på X

Tycker man skall sponsra Stenevi med ett livstidsmedlemskap i SD då hon verkar helt besatt av partiet. Förövrigt det sämsta Almedals-tal jag hört någonsin. Hoppas hon får sitta kvar till nästa val större sänke finns inte. Förstår att S jublade när dom lämnade regeringen.

Visa på X

@TobiasBaudin @TeresaCarvalho @johandanielsson Ni blundade för problemen konstant i 8 år när ni lät först MP sen C sätta agendan i alla frågor kopplat till arbetskraftsinvandring. Enbart för makten var viktigast. När skarpa förslag låg på bordet röstade ni nej. Ni lyfte aldrig frågan förrän MP lämnade, hyckleri de luxe

Visa på X

@GreiderDD Till skillnad från S så kommer våra företrädare från arbetarklassen ni företräds av en politisk elit utan förankring i verkligheten.

Visa på X

@reformisten @Rorelsen_ Arbetarrörelsen? Det va länge sen ni övergav den , idag driver S en politik som varit direkt skadlig mot svenska löntagare och deras familjer. Ni har givit dom ett samhälle helt utan trygghet . Så kalla er vad ni vill men benämningen arbetarparti har ni förbrukat er rätt till.

Visa på X

@TobiasBaudin Ni röstade ju konstant nej till den politik ni nu framhåller som er egen i åtta år . Det är Socialdemokraterna som har störst skuld till hur Sverige idag ser ut , när andra varnade blundade ni o viftade med rasistkortet.

Visa på X

@TobiasBaudin Hur tänkte du nu 🤔, varslen ökar och då vill Socialdemokraterna i stället att man ersätter svenska uppsagda löntagare med personer vars lön betalas av skattebetalarna. Kalla er vad ni vill men inte ett arbetarparti.

Visa på X

@tidn_arbetet @TeresaCarvalho Det är ännu en arbetsmarknadsåtgärd som enbart riktar sig mot nyanlända utrikes födda samt personer långt från arbetsmarknaden. Kalla det för vad det är . Ett riktigt jobb som många drömmer om är inte skattesubventionerat. Risk för stora undanträngningseffekter.

Visa på X

@viktorbk Är ju ni som sätter rubrikerna inte vi 😇regeringskris är ju ert favorituttryck. Vissa processer kanske man är missnöjd med och då är väl det bra att det kommer fram. Så funkar det i alla förhållanden 👍

Visa på X

Efter dagens partiledardebatt står det helt klart att Centerpartiets fokus ligger på Stureplansväljare landsbygden har man helt valt bort.

Visa på X

@owenil @viktorbk Väldigt vanligt i många familjer att barnen bor hemma efter man fyllt 18 mer regel än undantag idag . Vad är märkligt med det ?

Visa på X

@Ygeman I åtta år gjorde ni ingenting trots ni lovade stort i varje valrörelse, istället bidrog ni till att skapa en av Europas högsta arbetslöshetssiffror. På 7 månader har vi tagit första steget till att få ordning på svensk arbetsmarknad. Vi kan ,ni försökte inte ens. Sveket är enormt

Visa på X

Sverigedemokraterna och regeringen tar ett steg i rätt riktning för att strama upp arbetskraftsinvandringen. En fråga sossarna blundat för i åtta år , Vi levererar när sossarna sviker svensk arbetarrörelse.

Visa på X

Socialdemokratisk ledareskribent ger @jimmieakesson rätt i sin kritik mot den eskalerande överstatligheten från EU.

Visa på X

@liberalerna Vill ni även avveckla vår svenska arbetsmarknadsmodell och låta arbetsmarknaden helt styras från Bryssel. Och varför är en utvärdering fel ? Måtte er dröm om Europas förenta stater stanna vid en dröm , blotta tanken bör skrämma dom flesta.

Visa på X

Märks att halmgubbenWallmark är rädd att inte bli bjuden på fler middagar med EU-topparna under ordförandeskapet. @jimmieakesson va tydlig med att han vill utreda konsekvenserna av EU:s agerande, står regeringen bakom vår svenska modell ? Börja tvivla. https://www.aftonbladet.se/a/vezMJl

Visa på X

@JohanPehrson Skall vi avveckla den svenska arbetsmarknadsmodellen också ? tydligt att vi har en arbetsmarknadsminister som vill förskjuta ännu mer makt till Bryssel. Oroväckande men inte förvånande tyvärr .

Visa på X

@JohanPehrson Viktigt markering av JÅ , sett till vårt gemensamma område, svensk arbetsmarknad där EU nu sakta men säkert monterar ner den svenska arbetsmarknadsmodellen kopplat till sociala pelaren, oroväckande . Förstår att vissa drömmer om Europas förenta stater, låt det stanna vid en dröm.

Visa på X

@johanssonmorgan Förstår varför ditt parti förbjöd dig att delta i valrörelsen, ditt sätt o uttrycka sig visar vem som göder hatet. Varje gång jag läser dina inlägg vet jag att det var val att lämna S för tjugo år sen. Dom gamla arbetarkämparna hade rullat i sina gravar om dom hört dagens sossar.

Visa på X

EU vill in och detaljstyra svenskarnas arbetstider. Charlie Weimers och jag står självklart enade, EU har inte med detta att göra!

Visa på X