Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Magnus Persson

Sverigedemokraterna

@mangepersson (X)

405

inlägg

@johanssonmorgan Va nu inte bitter alla vet att din partiledare petat dig framöver och man kan ju ha viss förståelse för det . Inte ens dina riksdagskollegor förnekar det .Du satt i frysboxen förra valrörelsen o lär göra det framöver också . 😂😂👍

Visa på X

@JohanPehrson Sluta plocka meningar ur ett större sammanhang bara för att försöka skapa konflikt. Är sånt agerande som kommer leda till att ni åker ur EU. Kanske bra då kan du fokusera på ditt jobb som arbetsmarknadsminister där du verkar leka osynliga mannen.

Visa på X

@magnusjacobsson Vilket skitsnack du kommenterar en mening ur ett helt resonemang, finns inget parti som varit tydligare än SD bara kolla ställningstagandena o Bryssel o Europarådet. Det var en av våra politiker som tog timeout och stred vid fronten för Ukraina .

Visa på X

En sossetopp (provjobbar) och viktigast i vanlig ordning att kameran är med. Synd o säga att dagens @socialdemokrat är sprungna ur svensk arbetarrörelse. @TobiasBaudin lajvar arbetare och försöker få lite skit under naglarna 😂😂

Visa på X

@JohanPehrson Du kanske ska fokusera mer på din roll som arbetsmarknadsminister bör ju vara prioriterat sett till hur det ser ut . Minister i första hand övrigt är sekundärt.

Visa på X

@OliverRosengren Det är inte klubbat ännu så ta inte ut något i förskott unge man , @moderaterna syn på samarbete o transparens har förändrat hela spelplanen i framtiden.

Visa på X

Pinsamt av @moderaterna idag , större självskadebeteende får man leta efter . Man bör påminnas om att utan SD hade ni suttit på läktaren i svensk politik.

Visa på X

Knarkliberal centerpartist blir pulvriserad i debatt om att legalisera cannabis kan konstatera att @Centerpartiet gör allt för att åka ur riksdagen nästa val. Bra start på dagen.

Visa på X

@TobiasBaudin Sossarnas egen Bagdad Bob tillbaka efter lite frånvaro och i vanlig ordning skämmer han ut sig själv och @socialdemokrat .Kanske bättre o satsa på fastighetsbranschen än politiken . Misslyckades ju även som facklig ordf.

Visa på X

@JohanPehrson Tycker du skall fokusera på ditt jobb som arbetsmarknadsminister, där rosar du inte marknaden direkt. Tydligt du prioriterar överlevnaden för ditt mellanölsparti före ditt jobb som minister med så korkade inlägg.

Visa på X

@shekarabi Den scenen byggde jag , lite arbetslivserfarenhet hade både du o många av dina kollegor behövt. Blir krystat när politiska broilers uttalar sig . SD höjer A-kassan helt i linje med va vi sagt och enligt facken själva får merparten jobb inom 70 dagar . Vi gör det ni aldrig fixat.

Visa på X

När nu @LOSverige ska välja en ny ordförande hoppas man att det blir en som vill representera alla medlemmar och prioritera deras röst före @socialdemokrat låt @LO vara en politiskt obunden organisation som företräder sina medlemmar oavsett vad man står politiskt.

Visa på X

Mycket snack om vilken utbildningsnivå våra riksdagsledamöter har och inte har , själv har jag jobbat 26 år som byggnadsarbetare och ser mig som en produkt av folket till skillnad mot massa politiska broilers som aldrig ens fått skit under naglarna.

Visa på X

Bidragit till att höja taket i A- kassan 2 ggr på tre år samt höjt lägsta nivån för första gången på 20 år samt sjösatt S eget förslag . Tycker @DSuhonen o @socialdemokrat skall vara glada att @sdriks gör jobbet till er . A-kassan inget bidrag en omställningsförsäkring .

Visa på X

@TeresaCarvalho @JohanPehrson Ett tag sen jag va på twitter ( låter bättre än X) så missat detta inlägget, vi har på kort tid lyckats höja taket på A kassan 2 ggr vilket ni inte ens lyckats med när ni styrde . Samt höjt lägsta nivån för första gången på 20 år så va lite tacksam för att SD finns när S sviker.

Visa på X

SD höjer A-kassan i det nya förslaget vilket inte ingick i den utredning S själva tagit fram som ligger till grund . Ändå påstår man att SD vill sänka nivån . Förstår man är bitter när vi lyckas med något ni bara drömt om . A- kassan är en omställningsförsäkring inget bidrag .

Visa på X

@TobiasBaudin Vi höjer taket på A -kassan något som inte ingick i ER utredning som ligger till grund för förslaget, tycker kanske du skall ta del av förslaget i sin helhet , men antar det inte är av intresse, lögner och billiga politiska poäng verkar vara det enda S har på agendan.

Visa på X

@murarmange @socialdemokrat @LOSverige @Byggnads Turordningsreglerna har förhandlats fram av parterna inte politiken . Gällande skyddsombud ville SD gå längre än S och ge regionala skyddsombud tillträde till samtliga arbetsplatser oavsett avtal . Så läs gärna på innan du yttrar dig . Trevlig kväll 👍👍

Visa på X