Vid sidan av familjen och politiken är det jakt som gäller! #hornkokning


405
inlägg
Vid sidan av familjen och politiken är det jakt som gäller! #hornkokning


Står den nya näringsministern fortfarande bakom detta uttalande? https://www.svd.se/lo-basen-flyktingar-kan-ge-sverige-superekonomi
Visa på X →Jag har varit med i partiet sen 2004 och det är glädjande att se hur rörelsen har växt och utvecklats. Jag är lite extra stolt när jag ser @Ungsvenskarna och @SDTobbe Det bådar gott inför framtiden! #SDLD2021
Visa på X →Alla kan inte arbeta 100% men politiken ska skapa förutsättningar för att alla ska kunna arbeta 100% av sin förmåga. #SDLD21 #funkpol #svpol
Visa på X →Arbetsmiljöverket genomför arbetsplatsinspektioner i samarbete med flera andra myndigheter. Arbetet ger resultat och i vår budget utökar vi resurserna till detta arbete. https://sverigesradio.se/artikel/sakerhetsbrister-och-misstankta-brott-i-transportbranschen
Visa på X →Detta måste få ett stopp! Socialdemokraterna måste visa att de menar allvar med sina förslag istället för att vika ner sig vid varje tillfälle som ges. https://sverigesradio.se/artikel/agenturer-fortsatter-lura-manniskor-till-sverige
Visa på X →I budgetförslaget från SD, M och KD görs samma ekonomiska förbättringar riktade till personer med sjuk- och aktivitetsersättning som regeringen gör. Ministrar som försöker sprida en annan bild borde skämmas. https://hejaolika.se/artikel/snart-avgor-riksdagen-ekonomin-for-personer-med-sjuk-och-aktivitetsersattning/
Visa på X →Socialdemokraterna har sedan länge övergett de svenska löntagarna. Nu ligger allt fokus på utlänningar och bidragstagare. https://bulletin.nu/skogkar-utan-bidragstagare-forlorar-socialdemokraterna-makten
Visa på X →Ny studie: Läkare utbildade utomlands och hyrläkare bakom flest anmälningar. Läkare med utbildning utanför Sverige och hyrläkare är överrepresenterade bland de läkare som anmälts som patientfarliga. https://bulletin.nu/ny-studie-lakare-utbildade-utomlands-och-hyrlakare-bakom-flest-anmalningar
Visa på X →Detta är under all kritik! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tar-bort-tagutropen-synskadade-ska-lasa-pa-skyltarna
Visa på X →Det ska tilläggas att detta handlar om utlänningar som inte är gjort sig anställningsbara på svensk arbetsmarknad. För 2020 uppgick arbetslösheten bland utrikes födda till 18,8%. Motsvarande siffra för inrikes födda låg på 5,1%.
Visa på X →Invandringsproblemet är långt ifrån löst! Massinvandringen påverkar i stort sett alla politikområden, inte minst arbetsmarknadspolitiken.
Visa på X →Svensk besvikelse – EU-regler för minimilöner går vidare https://www.europaportalen.se/2021/11/svensk-besvikelse-eu-regler-minimiloner-gar-vidare#.YY1LorbraU0.twitter Minimilöner en del av den sociala pelaren som förespråkas och hyllades av Löfven och sossarna. Blundade man eller fattade man helt enkelt inte innebörden och dess konsekvenser .
Visa på X →Här har ni det klart och tydligt! Kom inte och säg att LO företräder alla sina medlemmar för det gör de inte. LO företräder de medlemmar som röstar på Socialdemokraterna, inga andra.
Visa på X →Arbetsmarknadspolitiken kommer bli en het fråga i valrörelsen och där står vi långt från Moderaterna på flera plan. https://www.altinget.se/arbetsmarknad/artikel/persson-sd-om-hogersamarbete-vi-staar-laangt-ifraan-varandra-paa-flera-plan
Visa på X →Det stör mig att vissa i den politiska sfären kallar a-kassan för ett bidrag. Det är det inte, det är en försäkring. Löntagarna ska ha ekonomisk trygghet vid arbetslöshet. Man ska inte behöva oroa sig över att ha mat på bordet utan man ska kunna fokusera på att söka nytt jobb.
Visa på X →Socialdemokraternas naivitet har öppnat upp för införandet av minimilöner. Nivån kommer sättas i Bryssel vilket definitivt inte kommer gynna svenska löntagare. Det är dessutom ett enormt hot mot hela den svenska modellen. Löfven borde skämmas ögonen ur sig, men han ångrar inget?!
Visa på X →Återigen blir det tydligt att LO går i Socialdemokraternas koppel och återigen är det svenska löntagare som får stryka på foten.
Visa på X →Så låter det innan val men efteråt viker Socialdemokraterna alltid ner sig för sina samarbetspartier. Senast svek man löntagarna för att blidka Centerpartiet och dessförinnan vek de sig för Miljöpartiet.
Visa på X →Bra! Detta är första steget mot opolitiska fackförbund som prioriterar sina medlemmar framför Socialdemokraternas agenda. https://arbetet.se/2021/10/26/fran-10-till-2-miljoner-pa-tio-ar-fackets-stod-till-socialdemokraterna-har-stortdykt/
Visa på X →Nu är det den europeiska arbetsmiljöveckan men i S-styrda Sverige stoppas engagerade löntagare som vill bidra till arbetsmiljöarbetet. Skälet till det är fel partibok. Det är dags att avpolitisera arbetsmiljöarbetet.
Visa på X →Det är löjeväckande att tro att det räcker med att skruva på en enskild komponent i regelverket kring arbetskraftsinvandringen så löser sig problemen med fusk, utnyttjande, lönedumpning och missbruk. Detta slapphänta regelverk måste göras om från grunden.
Visa på X →Svenskarna har prövat allt för att få utrikes födda i arbete. Allt från låtsasjobb till kamelcenter. Gräddfiler och särlösningar av alla slag till miljardkostnader. Är det inte dags att inse att sjuklöverns invandrings- och arbetsmarknadspolitik inte fungerar?
Visa på X →I Sverige pratar vi svenska.
Visa på X →Svenska löntagare ska inte fortsätta pungslås för regeringens havererade invandringspolitik!
Visa på X →