Detta skrev jag för drygt ett år sedan och det är fortfarande lika aktuellt. https://da.se/2021/03/spraksvarigheter-ar-inte-ett-skal-att-jobba-pa-samhall/
Visa på X →405
inlägg
Det finns stöd i riksdagen för att det behövs en oberoende granskning av Samhall men det finns inget som tyder på att regeringen tänker inleda någon sådan. Det är ett svek mot personer med funktionsnedsättningar som är i behov av stöd. Skamligt! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skansk-riksdagsman-kraver-genomlysning-av-samhall
Visa på X →Samhall har ett viktigt uppdrag och Samhall behövs. Men Samhall ska ge stöd till personer med funktionsnedsättning, inte bli en uppsamlingsplats för Sveriges misslyckade integrationspolitik. #funkpol https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skansk-riksdagsman-kraver-genomlysning-av-samhall
Visa på X →Dags att skärpa kraven och regelverket kring arbetskraftsinvandringen - svenska jobb ska i första hand gå till svenska löntagare. Socialdemokraterna lovar mycket men inget händer. Det verkar behövas städhjälp i regeringskansliet också 🧹 https://sverigesradio.se/artikel/lokala-skogsentreprenorer-ersatts-med-utlandsk-arbetskraft-stora-enso-anmals
Visa på X →En av städerskorna hade inte uppehållstillstånd i Sverige och var efterlyst av polisen, och frihetsberövades på plats. Hur är det med statsministerns personliga ansvar i detta? Eller kommer hon skylla på någon annan i sann socialdemokratisk anda?

När sverigedemokrater får uppdrag inom förbundet reagerar sosseledningen inom Transportarbetarförbundet direkt och skriker om uteslutning men när deras regering sänker medlemmarna med chockhöjda dieselpriser är det tyst.
Visa på X →Stämmer detta @ifmetall @LOSverige ?

Bra dag, nu är det dags för efterarbete! 🥃 Ni som gillar jakt, följ mig på insta!

SD tar plats i makthierarkin inom IF Metall på SSAB! I veckan valdes SD-politikern Ulf Karlström till ny ordförande för en tung facklig områdesgrupp. "Fler och fler inom kollektivet röstar på SD", säger S-profilen Tomas Karlsson, klubbordförande. https://nsd.se/bli-prenumerant/artikel/r9z76exj
Visa på X →Om Dousa och Timbro tror att SD är en form av Moderaterna Light har de gravt missuppfattat situationen. Vi är sverigedemokrater och vi kommer inte bli dörrmatta åt någon.
Visa på X →Åkesson: ”Desperata utspel från föredettingar förtjänar egentligen ingen uppmärksamhet men detta var för dumt för att inte bemötas. Bolund är kanske van vid att det fejkas vilket jag i sådana fall beklagar men i det här fallet är han ute och (el)cyklar.” 😂 😂😂
Visa på X →(S) minne är kort! Behöver jag påminna om att ni ville att EU skulle ge sig in i de sociala frågorna? Ni var naiva och så extremt sugna på att bli sedda som goda att ni missade att läsa det finstilta. Men vi andra - vi visste att det skulle komma. Ni svek svenska löntagare.
Visa på X →Nu påbörjas överflyttningen av ansvaret för den svenska lönebildningen till Bryssel. Det är ett enormt (S)vek mot landets löntagare. https://www.svd.se/regeringens-ja-kan-fa-allvarliga-konsekvenser
Visa på X →Dagens arbetslöshet är till stor del importerad. Det har inte heller ställts några krav, tvärtom. Regeringen har istället skapats särlösning efter särlösning. Detta har kostat svenska skattebetalare miljarder! https://bulletin.nu/utomeuropeiska-arbetslosa-kommer-inte-i-arbete-langtidsarbetslosheten-nar-rekord
Visa på X →Socialdemokraterna kämpar så gott det går för att dölja massinvandringens konsekvenser men fler och fler ser igenom deras försök att gömma undan arbetslösa i låtsasjobb.
Visa på X →Detta är ett praktexempel på socialdemokratisk jobbpolitik. Kostsamma verkningslösa insatser som inte leder till riktiga jobb. Det enda man uppnår med detta är att dölja arbetslösheten.
Visa på X →Massinvandringen har lett till en rånvåg utan dess like och det är svenska barn och ungdomar som får betala priset.
Visa på X →Hur ska ni ha det? @LOSverige Är ni för eller emot förslaget om minimilöner? Alla, inte minst era medlemmar, har rätt till ett tydligt svar i den här frågan.


I våras var fack och arbetsgivare överens - den svenska modellen ska värnas. Nu har LO svängt. Tydligare än såhär blir det inte. När den socialdemokratiska partipiskan viner struntar LO-ledningen i medlemmarna. https://www.lo.se/start/nyheter/_eus_minimiloner_hotar_den_svenska_modellen
Visa på X →(S)veket, nu kan EU ta makten över din lön! https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-ger-gront-ljus-till-eu-minimiloner/
Visa på X →Då är det klart! Socialdemokraterna slår sönder den svenska modellen. Vilket svek mot svenska löntagare!
Visa på X →https://www.tv4.se/artikel/3m2x4DiDjVgm0nX2ub5dIn/tv4-nyheterna-avsloejar-strandhaell-har-haft-nio-skulder-hos-kronofogden?utm_source=tv4.se&fbclid=IwAR2aykuTjpEE86S5xGSvEvhpAmOTUNt8WhsxLgjXk4aX2-z0wsIgCjVYxoc?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm_campaign=Nyheter Politiska broilers inom Socialdemokraterna lever i en kuvös och tror inte samma regler gäller för dom som för vanliga skattebetalare.
Visa på X →Har @Ygeman gjort ett eget tillägg till kongressbeslutet som togs för några veckor sedan eller har @socialdemokrat en ny partilinje angående arbetskraftsinvandring?
Visa på X →Har @socialdemokrat övergett arbetsmarknadsprövningen till förmån för Moderaternas förslag om lönegolv? ”Lönegolv är väl det rakaste sättet”, säger integrations- och migrationsminister Anders Ygeman https://www.di.se/nyheter/ygeman-vill-minska-arbetskraftinvandring-lonegolv-ar-det-rakaste-sattet/
Visa på X →