@johanssonmorgan En statsminister som arbetar dygnet runt för att återta kontrollen. I åtta år blundades det för problemen och det tilläts eskalera, där ni blockerade flera viktiga reformer. Varför vill ni inte ta medborgarskapen för gängledarna?
Visa på X →400
inlägg
S är experter på efterhandskonstruktioner. De stoppade oss när vi ville införa hårdare tvångsmedel mot unga kriminella. Nu låtsas de vara för. Vi tillsatte utredningen 2023 – och påskyndar nu införandet. Eftersom S svek när de satt vid makten. #svpol #krimpol #Moderaterna
Visa på X →S försöker förtvivlat att framstå som handlingskraftiga genom att kopiera regeringens förslag. Men svenska folket minns 8 år av passivitet och splittring med V, MP & C. Man kan inte bygga förtroende på andras politik. #svpol
Visa på X →Och nu säger Magdalena Andersson att det är vi som söker konflikt.
Visa på X →Trots kraftigt motstånd och hårde ord stod vi på oss och fick igenom anonyma vittnen och visitationszoner. Vi lyckades söka samling för att kriminalisera deltagande i gäng, trots ett hårt initialt motstånd.
Visa på X →Magdalena Andersson kallar det för att söka konflikt när vi gör gör allt för att bekämpa kriminaliteten. Trots många gånger hårt motstånd från S så går vi fram med lagändringar som på riktigt ger polisen verktygen de behöver.
Visa på X →@emmafastesson Efter att riksdagen gjort tillkännagivanden om att de skulle tillsättas. Vilket du såklart känner till men nu inte låtsas om. Bra att ni är eniga nu om att det behöver göras, men bara med en M-regering det kan genomföras. Eftersom er sida konstant röstar mot.
Visa på X →@gunnarssonhanna @svinarp Och ett tillägg till. Barnverksamheten är förvisso gratis, men det är en förmån som beskattas, blir ca 20:- i timmen. Inte någon stor summa, men är ändå nästan dubbla timpriset än som betalas till ordinarie förskola (räknat på maxtaxa och 40h i veckan)
Visa på X →@svinarp @gunnarssonhanna Och tillägg. I Skövde finns en förskola mitt på Garnisonsområdet, mellan hinderbanan och förrådet. Så det du efterfrågar finns. Ursäkta att jag hoppade in och kapade er tråd förresten.
Visa på X →@NisseHultIsBack Ligger stabilt strax under 12000. Gick troligen fler i mitt förra jobb, men hade då inte mobile i fickan så vet inte 😅
Visa på X →@Aronregnell @gustafgothberg @AYDSTEDT Då håller vi tummarna för en extra distriktsstämma under hösten 😀
Visa på X →@beckmansasikter Hur menar du Lars? På vilket sätt hade VAR en avgörande påverkan på Sveriges seger mot USA?
Visa på X →@Spartroll @GloeggTupp Jag kör en separat ISK med månadsspara i ett antal olika fonder, för att ha som benchmark mot mitt aktiespar. Förlorar för det mesta 😅
Visa på X →@strandhall Sänkt skatt på låga inkomster? Jobbskatteavdrag?
Visa på X →@pavloscavelier @JohanForssell Skillnaden är att vi nu har en justitieminister som tar det på allvar och vidtar kraftiga åtgärder. Det gjorde inte Morgan Johansson, därför behövde han avgå.
Visa på X →@Phreds040 @lunken77 @Malmo_FF Menar du att Hammarbyare skulle nedlåta sig till någon form av prrestationsbaserat supporterskap där man måste åstadkommit något i klubban för att hyllas? 😯😉
Visa på X →@rektor_linnea Finns 480 föräldradagar. Använd dem i första hand. Planeringsdagarna är ju viktiga för att lilla Lisa ska få ut så mycket som möjligt av förskoletiden.
Visa på X →@victoregano Nej det tycker jag inte att du är. Inte när de sagt att de ska ta barnen.
Visa på X →@SweetieSweed Jordnötssmör och mjölk brukar jag blanda i, smakar mycket bättre än det låter vid första anblick
Visa på X →@Ericson_ubbhult Staten hade väl iofs kunnat göra vinstuttag från svenska kraftnät? Vanskligt att använda tillfälliga intäkter till permanenta utgifter statsbudgeten dock
Visa på X →@PhilipSyren ”Demokratin hotad” på 11 gånger pengarna är ju rena bjudoddset!
Visa på X →@PayamMoula Problemet är väl framförallt att sovialdemokraternas lotteri har en särställning i lagstiftningen på ett sätt som inga andra lotterier har. Exempelvis är S de enda som får sälja lotter på kredit
Visa på X →@CarlMelin @Anton_Holmlund Troligtvis inte, men den som bor i Jukkasjärvi kommer troligtvis att ha möjlighet att inhandla åtminstone någon form av öl med mer än 3,5% alkoholhalt och ta med sig hem. Mig veterligen finns inte den möjligheten idag i Jukkasjärvi då det är förbjudet för någon att sälja.
Visa på X →@uppviglarinnans Allvarligt talat. Svenska staten skickar personal till Sudan för att arbeta för svenska intresse. Krig utbryter bokstavligt talat utanför ambassaden, klart som fan att vi ska evakuera vår personal. Med väpnad styrka om så krävs!
Visa på X →@MJarlsdotter Problemet är inte att du/vi återanvänder påsar. Problemet är att vi anpsssat oss till att köpa importerade avfallspåsar av fossil plats istället för att använda svensktillverkade påsar av återvunnen plast, eftersom skatten ligger på det senare
Visa på X →