Precis så! Bra!
Visa på X →396
inlägg
Instämmer. 🤷♀️
Visa på X →Nu ökar trycket i Tyskland att fortsätta köra landets kärnkraftsreaktorer. FDPs Christian Lindner säger att mycket talar för att kärnkraften behöver köras till i alla fall 2024 för att klara den energikris landet befinner sig i. https://www.zeit.de/politik/deutschland/2022-07/christian-lindner-ende-strom-gas-atomkraft
Visa på X →Så när det är som kallast och mörkast i Malmö ska jag och alla andra malmöbor få våra hem nedsläckta? Detta efter att vi under flera år betalt mest i Sverige för vår el. Staten har tjänat miljarder på oss men vill nu tvångsavstänga oss från vårt elnät. Vad är detta?!

Så, nu släcker Tyskland ned. Direkt konsekvens av ”den gröna” energiomvandlingen. Det är faktiskt ganska förfärligt. https://www.svd.se/a/a7gnJ5/gaskris-tyskland-kalla-duschar-infors-och-monument-slacks
Visa på X →”Vi behöver ha en energipolitik som bygger på fysikens lagar och svenska nationens behov, inte önsketänkande och socialdemokratisk valretorik.” 💁♀️ https://www.sydsvenskan.se/2022-07-29/l-ledaren-darfor-sager-vi-nej-till-energisamtal
Visa på X →”Vi ska ha en grön omställning av HELA Sverige. Då behövs även kärnkraften.”Utmärkt av @armanteimouris #Arenaenergi

”Mats Persson och Louise Eklund, Liberalerna, verkar vilja få allt som gäller hur elkrisen i Skåne ska lösas till att handla om kärnkraft.” 😂❤️@matsperspektiv @liberalerna
Visa på X →Precis så!
Visa på X →@Pau_Brandberg @liberalerna Vad roligt!
Visa på X →Nu driver Liberalerna på för att fler platser i Sverige ska få kärnkraft. Utmärkt! Självklart bör Barsebäck vara en av dessa. Vi har platsen, vi har behovet och vi har stort stöd för kärnkraft i Skåne. Nu kör vi!
Visa på X →Exakt! Vi har platsen, vi har behovet och vi har stort stöd för kärnkraft i Skåne.
Visa på X →All energiproduktion kommer att behövas framöver. Bra att Magdalena Andersson nu svänger vad gäller kärnkraft. Men anmärkningsvärt hur kortsiktig och riktningslös Socialdemokraternas energipolitik är. Det som var omöjligt igår är tydligen nödvändig politik idag. 🤷♀️
Visa på X →Att Öresundsverket tvingades stänga är typexempel på den kortsiktighet som präglar regeringens #energipolitik. Som konstateras i @SvD motsvarade verket nästan halva effektuttaget i Malmö. Totalt haveri. Och i vanlig ordning Skåne som betalar priset. https://www.svd.se/a/RrMQq8/sa-ska-elkrisen-losas-med-snabba-fixar
Visa på X →💙
Visa på X →Men vad är det här?! Jag förstår inte: det är krig i Europa och man röstar mot ett förslag som bl.a. innebär ökad svensk försvarsförmåga & hjälp till Ukraina? Obegripligt.
Visa på X →De höga elpriserna beror inte bara på Putin utan är också ett resultat av att vi lagt ned #kärnkraft och kraftvärmeverk. Anmärkningsvärt att regeringen fortsätter hävda att effektskatten inte påverkade beslutet att stänga Ringhals 1 & 2. Uppenbar lögn. https://sverigesradio.se/avsnitt/elchocken-och-ministerns-omojliga-loften
Visa på X →Därför👇vi behöver en mix av energislag även i Sverige. Sol, vind, vatten - och kärnkraft. För säkerhets skull. 🤷♀️
Visa på X →😍💙
Visa på X →👏👏👏
Visa på X →Just så!
Visa på X →Energikrisen fortsätter. Och i vanlig ordning är det södra Sverige som betalar priset. Elprisområdena måste göras om! https://www.di.se/nyheter/elpriset-i-sodra-sverige-rusar-850-procent-hogre-an-i-norr/
Visa på X →Utmärkt! 👏
Visa på X →Ja! 😀
Visa på X →Finns många anledningar till att Liberalerna behövs i svensk polis. Det här 👇är definitivt en av dem. 🔥🔥🔥
Visa på X →