Regeringen har redan fimpat möjlighet till studielån för att ta körkort. Nu fimpar de också studiestartstödet som finns för att sänka tröskeln till studier för arbetslösa som har kort utbildning. Samtidigt som arbetslösheten är passerat 8 %.ä and rising. Smart? Nej.
Visa på X →402
inlägg
Belåna svenska folket för att ”skapa tillväxt”. Sänkt skatt för rika lär inte skapa den tillväxt som samma antal kronor hade gjort om de gick till folk med små marginaler - t ex folk som jobbar i välfärden.
Visa på X →Ni sliter och stretar och gnolar på 4000 till per månad det ska ni få God jul Ulf och Jimmie önskar alla nutida och framtida skattebetalare
Visa på X →Jag tänkte välkomna @JohanPehrson till utbildningspolitiken med en debatt om folkbildningen. ”Viktiga möten med statsministern” hindrar att han svarar i tid. Okej, ministern respekterar inte riksdagens granskningsmakt. Men hur många och hur långa möten kan han ha med Uffe?


Avskaffad avtrappning av jobbskatteavdrag. Med precision förbättras inkomsterna för de som tjänar allra mest. Den som tjänar över 2,5 milj/år får skatten sänkt med ca 40 000. Den som tjänar under 780 000/år får 0. Regeringen gillar rika. Regeringen gillar män.




Richard Jomshof kliver åt sidan eftersom han misstänks för hets mot folkgrupp efter inlägg han gjort på X. Hand upp, alla som är förvånade!
Visa på X →Regeringen tar bort avtrappningen av jobbskatteavdraget. En riktad skattesänkning för de som tjänar allra mest. Det var det dummaste jag varit med om, tror jag. https://www.di.se/debatt/nu-sanker-vi-skatten-for-en-hogre-tillvaxt/
Visa på X →Kristersson påstår att det ljusnar i horisonten. Men kostnadskrisen för vanligt folk är fortfarande mycket kännbar. Sjukvårdskrisen trummar vidare. Skattesänkningar, mest för den som tjänar mest, hjälper knappast då.
Visa på X →Ökat anslag till forskning säger regeringen. 2025 - 1,5 md 2026 - 2,5 md 2027 - 4md 2026 - 6,5 md Skulle ni mena att det är rättvist att beskriva det som en satsning på 40 miljarder till forskning i statsbudgetpresentationen inför 2025?
Visa på X →Jomshof bangar lördagsintervjun. Nån slickar sina sår?
Visa på X →@MansGrijs Satir är din grej förstår jag
Visa på X →@psyopsnewsSWE Grattis!
Visa på X →Moderaternas partisekreterare tycker att S spelar spel. Hon tror att alla sd:s tjm i regeringskansliet är säkerhetsprövade. Förtroendeingivande. Verkligen.
Visa på X →Åkesson påstår att hans kommunikationschef inte styr trollarmén. Håhå jaja. Man kan hitta på vad som helst om man har (SD) efter sitt namn.
Visa på X →@anders_osterman Haha! Kristersson till Åkesson: du måste be om ursäkt. Åkesson svarar: du är klägget!
Visa på X →@GbgBluewater Sömnlös över att Kristersson uppenbarligen gjort en von Papen
Visa på X →För oss som inte omfattas av Tidöavtalet spelar den där påstådda ursäkten ingen roll alls. Det allvarliga är inte brott mot deras lilla överenskommelse. Det allvarliga är lögn och fiffel och förvrängning av det demokratiska samtalet. Mot det hjälper inte en påstådd ursäkt.
Visa på X →@SwedishPM kräver seriösa svar och ursäkter. @jimmieakesson kallar honom ”klägg”. Det är bara otroligt hur svag statsministern är. Och Åkesson med trollen ljuger vidare. Det här gänget kan inte få fortsätta styra det här landet.


@jimmieakesson Tror du @SwedishPM tycker detta var seriösa svar och ursäkter?

@grottlabben Källa: Kalla fakta
Visa på X →@JanHans96357393 Sakligt svar.
Visa på X →@pavloscavelier Han är som en hel trollfabrik, fast med namn.
Visa på X →SD betalar folk för att promota hat och jävelskap i SoMe. Under falsk flagg attackerar de invandrare, Sverige och Socialdemokraterna. Fusk och fiffel och aggressiva tendenser. Vem är egentligen förvånad?
Visa på X →@ThimKarl @SwedishPM Jag tror inte att mitt parti får varken fler eller färre röster av att jag ställer den här frågan. Men jag tycker den är relevant. Tycker inte du att Kristersson har ansvar för hur samarbetspartiet, vars tjänstemän han avlönar, håller på med fejkkonton och hot?
Visa på X →@sussu72 @StefanA08657604 @SwedishPM Haha! Vilket bra motargument att dela en debattartikel från SKATTEBETALARNAS förening. Det är ju en partsinlaga, inget annat.
Visa på X →