Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Linus Sköld

Socialdemokraterna

@lskold (X)

402

inlägg

@JanErikLaursn Nä, jag vet. Man vill ju helst inte höra att regeringspartierna är till salu. Men när det nu verkar vara så berättar jag det ändå. Jag beklagar om du upplever det obehagligt.

Visa på X

@susannasilfver Nån vill hellre prata om nåt annat än de fatala konsekvenserna för jobb och tillväxt som den egna politiken har.

Visa på X

Väljarna är på vår sida mot idén att låna till skattesänkningar för de rika. Och mot hatiska Sverigedemokrater. Skönt.

Visa på X

Om någon undrar: Lotta Edholm kommer aldrig att medverka till att ta bort betyget F.

Visa på X

@FMannerheim @FredrikBylund @moderaterna @sdriks Ja, det är stort tycker jag, med tanke på att min första kontakt med dig bestod i att bli blockad efter att jag inte höll med om en grej du skrev. Efter att ha gullbett dig om att bli avblockad och sen bjudit in dig till podd har jag tänkt att du nog inte vill ha nån dialog.

Visa på X

@FredrikBylund @FMannerheim Om Liberalerna menar allvar och får med sig @moderaterna och @sdriks på att slopa F och upphöra med utslagningen kommer vi inte att lägga fingrarna emellan. Men jag tvivlar. De har makten, men är i opposition mot sig själva. Det skulle jag kalla populism. Skulle inte du det?

Visa på X

@davlin82 Det gjorde vi (så mycket som gick). Du vet att riksdagen hade högermajoritet under dessa år och vid den tidpunkten hade ni ännu inte börjat lyssna på folk som sa att detta behöver göras.

Visa på X

@FMannerheim Höljt i dunkel? Inte alls. Vad är det du känner dig osäker på när det gäller vad vi vill med skolan?

Visa på X

@FMannerheim Och detta var inte vad Liberalerna lovade sina väljare. Det är helt skamlöst, det Liberalerna gör nu.

Visa på X

@FMannerheim Det står i Tidöavtalet att det underkända betyget ska finnas kvar. Så det lär va med detta som med L:s brösttoner om offentlighetsprincip i friskolor eller vinstförbud. Bara snack.

Visa på X

Inte fantastisk. Provocerande. Liberaler och folkpartister har skyllt utslagningen på lärarna, på kommunpolitikerna, på eleverna. Nu säger de ”helt orimligt” som om det inte var deras fel. Tidöavt säger dessutom att det inte kommer att bli nåt av med det.

Visa på X

Haha! Det var det dummaste. Moderata kärnväljare, dvs den rikaste decilen är nog nöjda. Resten får det sämre och är nog rätt missnöjda.

Visa på X

@TullipsMona Vad är det för tramsigt NADA du kommer med. Vi prioriterade välfärden. Vi gjorde medicin och glasögon gratis för barn. Vi höjde barnbidrag, sänkte skatten för pensionärer och människor med funktionsnedsättning. Vi höjde pensionerna. Ja, jag kan fortsätta

Visa på X

@TheTrueTong Ja, för 19-23-åringar är ju känt en så resursstark grupp. Lika bra att de får betala sin tandvård. Mer sannolikt kommer de sluta gå till tandläkaren när det börjar kosta pengar vilket kommer påverka deras tandhälsa hela livet.

Visa på X

@KatarinaOlofss2 Menar du att 20-åringar ska teckna försäkring istället för att få del av den generella välfärden?

Visa på X

Är du ensamstående förälder med låg inkomst? I behov av dyra mediciner? Är du mellan 19-23 år? Då gör regeringens budget dina livsbetingelser betydligt sämre. Är du bankdirektör, partiledare eller annan höginkomsttagare? Då gör regeringens budget ditt liv ännu bekvämare.

Visa på X

Sd i kammaren: ”det blir billigare för äldre att gå till tandläkaren”. Tror ni han nämnde att de finansierar det genom att det blir dyrare för unga?

Visa på X