PTS föreskrifter kräver att teleoperatörerna håller sina master med reservkraft i 1 timme i centralorter med fler än 8000 invånare och 4 h på andra ställen. Jag frågade ansvarig minister vad han ska göra åt detta. Tänker han skärpa kraven på teleoperatörerna?
Visa på X →402
inlägg
För kännedom: Ett flådigt ”professionellt hemmagym för multifunktionell träning” kan köpas för under 20 000 kr.




Vilket paradigmskifte alltså! https://www.aftonbladet.se/ledare/a/O8vzzq/romina-pourmokhtari-erkanner-hon-duckar-journalister
Visa på X →@johanenfeldt @SilfverM https://x.com/lskold/status/1748713815053639911
Visa på X →@Tandlakar_Tom Berätta vad du vill att jag ska bemöta. Kommentarer om min skjorta, att jag är fet eller att det är vi sossar som förstört landet.
Visa på X →@ClaLar67 Du ser inte sambandet mellan stigande matpriser och ökade vinstmarginaler?
Visa på X →- skulder till kronofogden slår rekord - rekordmånga barnfamiljer vräks - bolåneräntor har långt mer än dubblats - matpriserna skenar Samtidigt - bankerna gör rekordvinster - handlarna tjänar massa pengar Regeringen verkar tycka att allt är i sin ordning. Det tycker inte jag.
Visa på X →Hoppas ojämlikhetens bakfylla drabbar Kristersson idag. Lönen har nu äntligen trillat in på svenskarnas konton. Samtidigt är Kristersson förmodligen bakfull efter storbrakafesten han arrangerade på skattebetalarnas bekostnad, på årets fattigaste dag. Taskig tajming.
Visa på X →Regeringen behöver förstå att de är ansvariga för den sjukvårdskris vi nu ser. Samtliga regioner går med underskott. Regeringen måste agera nu! https://sverigesradio.se/play/artikel/8564257
Visa på X →Folk blir fattigare och tidögänget sitter på händerna. ”sitt stilla så kanske det går över”, verkar de tänka. Regeringen styr riket. Det gör att de har en plikt och förbannad skyldighet att agera. Men de tittar på medan banker och handlare roffar åt sig. https://www.scb.se/pressmeddelande/hushallens-ekonomiska-standard-sjunker-for-forsta-gangen-sedan-90-talet/
Visa på X →Frågeställaren är bästa @JoHarald 👌
Visa på X →Lotta Edholm fick frågan i torsdags om hur de tänkt att unga människor ska lära sig om arbetsmarknaden när de nu tar bort det kunskapsinnehållet ur gymnasieskolan. Är det nån som förstår vad hon svarade?
Visa på X →Fåfängt att tro att 50 timmars lovskola gör skillnad om 6890 ordinarie undervisningstimmar inte räckt. Och att gå om en åk har svagt stöd i forskning. Sätt in stöd tidigt ist f mer av samma. Det vore bättre att satsa på skolan på riktigt och göra upp med ett segregerande system.
Visa på X →@patrickreslow @JMalmqvist @jesperronndahl Ehm. Nej. Kunskapssynen är reglerad i läroplanen (rätt unikt i internationell jämförelse) och de är sedan många decennier beslutade av borgerliga regeringar.
Visa på X →@davlin82 https://x.com/lskold/status/1737098244142834057
Visa på X →@JMalmqvist @jesperronndahl Kunskapssynen är reglerad i läroplanen, det är riktigt. Den är exakt likalydande med den som fanns i LPO94 som antogs när vi hade en moderat utbildningsminister.
Visa på X →Apropå dagens pressträff om läroplansutredning. FP strikes again!


@JMalmqvist https://x.com/lskold/status/1737098244142834057
Visa på X →@Utbdep https://x.com/lskold/status/1737098244142834057
Visa på X →Edholm och gänget underkänner idag sin egen reform. Det var såhär: G - kan återge fakta VG - kan jämföra MVG - kan resonera Sen kom folkpartiets major till U-dep Då blev det såhär: E - för enkla resonemang C - för utvecklade resonemang A - för välutvecklade resonemang
Visa på X →@OlleMarten65722 Att en utredning om modersmålsämnet borde handla om att stärka dess kvalitet och kapacitet. Inte om huruvida det ska avskaffas
Visa på X →@Skarpheden1 Men åh. Regeringen påstår ju det i sina utredningsdirektiv.
Visa på X →@HannesQvarfordt Modersmål=första inlärda språk Så det kan du önska dig, men förgäves
Visa på X →@NallePuh1984 Ingen går ifrån andra lektioner för att få modersmålsundervisning.
Visa på X →1. Det finns svensk forskning om modersmål 2. Modersmålsunderv inverkar inte negativt på andraspråksinlärning 3. Meningen med modersmålsunderv är att elever ska bli bättre på sitt modersmål 4. Anledningen till regeringens utredning är att Sd vill göra livet surt för invandrare
Visa på X →