@YSandstrm @SvD Jag är skyldig dig och dina kollegor många tack, men det vet du redan.
Visa på X →401
inlägg
@Punkinfluerad Det finns säkert massor av unkna skrivningar från medeltiden och framåt. Man måste inte köpa den kvinnosynen.
Visa på X →”Vanligaste dödsorsaken på jorden under 2020 var abort. Totalt 42 miljoner ofödda dödades i aborter”. Personen som skriver är folkvald riksdagsledamot, han har makt över lagar, samhällsutveckling, framtid. Illa till mods är bara mitt förnamn. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/antalet-aborter-i-varlden_H8111292
Visa på X →@thorneby @magnusisacson Stort tack för fint omdöme, och framförallt för kloka råd.
Visa på X →@magnusisacson @SFAMSverige @liberalerna Det är du, ni och andra i sjukvården som ska ha tack. Med kloka rådgivare behöver man inte en massa egna uppfinningar.
Visa på X →@mdlhenning @magnusisacson @SFAMSverige @liberalerna Jag är ateist på många sätt och en pandemi gör mig inte mer troende. Så jag lovar att streta på.
Visa på X →Motsatsen till personligt ansvar är den detaljstyrning vi testat länge. @magnusisacson @SFAMSverige beskriver sjukvården oerhört träffande i SvD. Framförallt staten måste ta sig i kragen: många kontrollanter servar ju statens bläckfiskarmar. https://www.svd.se/detaljstyrning-tjanar-inte-patienterna @liberalerna
Visa på X →@magnusisacson @lenahallengren @AckoAnkarberg @ragsjo @CamillaWalterss @sdriks @miljopartiet @mariemorell @ISvenonius @AnnaStarbrink @TallaA Instämmer frustrerande mycket. Väl skrivet!
Visa på X →Kom nyss på när jag pratade med en gammal kompis att min man en gång skrattade ut mig när jag sade att det fanns en grupp som hette ”pelle almgren & wow liksom”. Så mitt track record känns tryggt.
Visa på X →@Maax747 @viktorbk De måste säga NEJ. Geir och han verkar fullskaligt opålitliga.
Visa på X →Fast om jag har sagt det, så finns det väl..?
Visa på X →@viktorbk Affektdialekt. Ordet kom till mig och sade att det fanns. Möjligen ljög det.
Visa på X →@AgnesWold @maria_mahl @matsperspektiv Svarade just i fel tråd: Lagen är A) tillfällig, B) tillåter bara beslut för att värna liv och hälsa i närtid. Förbud eller nedstängning ska C) underställas riksdagen inom en vecka och D) jobb och livsverk måste skyddas m kompensation. Under de förutsättningarna röstar (L) ja.
Visa på X →@AgnesWold Lagen är A) tillfällig, B) tillåter bara beslut befogade för att värna liv och hälsa i närtid. Förbud eller nedstängning ska C) underställas riksdagen inom en vecka och vi kräver D) att jobb och livsverk skyddas m kompensation. Under de förutsättningarna röstar vi i (L) ja.
Visa på X →@leif76 (L) yrkar på fler sjuksköterskor, fast omsorgskontakt, läkare på boenden, fast anställda, undersköterskeexamen, kommunapotekare, kommunala chefsläkare, fler paramedicinare, bättre arbetsvillkor, husläkarreform mm. Sju ytterligare partier har fler kloka förslag.
Visa på X →Mitt apotekarleg är tjugo år. Tror ni det a) hänt lite på läkemedelsområdet, eller b) jag kan dra på en rock efter lunch, kliva in på ett sjukhus eller apotek och sätta igång? Jag tror legitimationsyrken kräver fortbildning. Hoppas riksdagen håller med. http://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/patientsakerhet-och-arbetsmiljo-kraver-fortbildning/
Visa på X →@lakemedel @chefsfarmaceut @leif76 @BarbroWesterho Detta var en artikel om läkemedel och miljö. Farmaceutsortiment är bredare än så, absolut.
Visa på X →Vi måste sjukskriva på nytt sätt. Så är det bara.
Visa på X →@YSandstrm Tack! Och tack minst för många kloka råd och för samtal som jag behövt.
Visa på X →Låt andra yrkesgrupper bedöma arbetsförmåga Låt centrala team ansvara för långvariga sjukskrivningar Kräv särskild kompetens hos F-kassans handläggare Stärk F-kassans samordningsuppdrag Förbättra myndigheters kontakt med sjukskrivna Gärna nu. https://www.svd.se/l-sjukskriv-pa-nytt-satt
Visa på X →@wuest23 @MarinaTuutma @magnusisacson @YSandstrm @AnnaStarbrink @ISvenonius @sls_sv Primärvårdsreform är bara påbörjad. Mycket kvar. Ang bilden: (L) har riksdagsyrkande att inte tillåta ekonomiska intressen på flera ställen i vårdkedjan, dvs apotek ska inte äga läkarmottagning.
Visa på X →@AnneRosvall @liberalerna @Lib_Uppsala Jag vill inte gå så långt som till ”alla”, men jag är helt för att den avancerade vården ges på ett fåtal ställen, där den är som allra bäst.
Visa på X →Patienter borde få välja att opereras där väntan är kortast, eller där de har sina anhöriga. Reformen vore en frihetsfråga och hälsofråga, men också en arbetsmiljöfråga: de som haft det tyngst ska inte behöva dra tunglasset även framöver. Läs gärna: https://unt.se/asikt/debatt/artikel/operera-patienter-dar-vantetiden-ar-kortast/wl6eqp9r?fbclid=IwAR2fpIDubxiX7sI85BmP-OyRyRc-aerQGu6T51YAK0CmjwWKpihTwqk8lKo

Ett mörkt tal till nationen ikväll. Jag tror att det behövdes. Vad vill vi minnas? Den roliga festen där sjuksköterskans bror drog så roliga skämt, där den härliga gamla damens barnbarn spelade gitarr? Nej. Hellre hösten av solidaritet och omtanke, i det stora och i det lilla.

@hyfsatliberal @Maax747 @TheaAndersson_ @LUFUppsala @Lib_Uppsala @nilsen_marcus För många trådar för tant.
Visa på X →