Utmärkt söndagsläsning för @Skolinkvisition. Din världsbild utmanas.


405
inlägg
Utmärkt söndagsläsning för @Skolinkvisition. Din världsbild utmanas.


@drdanielschatz Det är vidrigt. Attenius är antisemitisk populist.
Visa på X →@magnusjacobsson @OVictorystream Attenius (S) är en vedervärdig antisemitisk populist.
Visa på X →Vedervärdigt av Vänsterstyret i Gbg o bossen Attenius (S).
Visa på X →@svansbo Återigen har en socialist problem med mängdläran.
Visa på X →@CarlMelin Ok, tomt i argumentlådan. Du svarade alltså inte på om du vill kasta sv modellen på sophögen.
Visa på X →@CarlMelin M är skeptiskt emot lagstiftning i frågan. Varför tycker S att vi ska frångå den svenska modellen? Det tycker inte Ulf Olsson (S) på SKR?
Visa på X →Studio1 gör inslag om hur dyrt det blivit att ta studenten, studentmössorna kostar 2600 kr. De kommer fram till att det är friskolornas fel.
Visa på X →@annaggan Precis, förra mandatperioden utkrävdes ständigt ett politisk ansvar för problem på Karolinska men inte numera. Varför kan vän av ordning fråga sig.
Visa på X →@edvinalam @rickardwessman Du menar No Action Talk Only?
Visa på X →Exakt så.
Visa på X →@TigoVarr @CarlMelin Jag invänder mot orden de fyra blåbruna partierna.
Visa på X →@SophiaBengtsson Du o C har ju en fullblodsantisemit som EU-kandidat. Läge att ligga lågt med anklagelse mot andra.
Visa på X →@Edward_Blom I så fall borde det heta Huvudverket😎!
Visa på X →@PeterModerat @TeodorKoistinen Vi förstår ironin utan tecken.
Visa på X →@nielspaarup Mkt tråkigt. Men C har ju valt att avstå inflytande genom att bilda opposition med tre partier som inte vill se någon gårdsförsäljning alls. Det kallas att sätta högaffeln i den egna ändalykten.
Visa på X →@RealDarlanio @tomastobe När V lyckas ta makten. Då händer det som händer i alla länder där kommunisterna kommer till makten. Oliktänkande hamnar i läger eller mördas.
Visa på X →@HansLind Nej. För det är en bild av verklig solidaritet. Främmande för vänstern. Ni förstår inte.
Visa på X →@NordvallThomas @NilssonPM 15 kilometer från Täby C till Sergels torg.
Visa på X →@JohanGarp @beckmansasikter @NilssonPM Jag tänker så här, alla trafikslag behövs. O det är positivt om fler cyklar. Men att exkludera t ex transporter med personbil i citykärnor är fel sätt att möta framtiden. Dessutom har t ex Sthlm inte samma klimat som Amsterdam vilket en del verkar tro.
Visa på X →@T_0_F_0 @NilssonPM Jo, jag invände med just det argumentet i en tidigare diskussion med PM. Massor av cyklar på Skeppsbron första varma dagen på året 13 maj men typ tomt 13 nov o 13 feb.
Visa på X →@NilssonPM Ingen har ifrågasatt cyklingens positiva effekter o fördelar. Men, trots att kommunerna som t ex min hemkommun Täby har cykelbanor fullt utbyggd med sopsaltning vintertid är cykling uppenbart inte konkurrenskraftig i ett pendlingshänseende till jobbet. Varför? Avstånd.
Visa på X →@NilssonPM Problemet är att cykelfantasterna verkar har noll koll på avstånd.

@CarlMelin 😉
Visa på X →Detta kan ju @Skolinkvisition ta helgen o fundera över. Jobbigt när ”marknadsskolan” levererar.
Visa på X →