Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Leif Gripestam

Moderaterna

@Leif_Gripestam (X)

405

inlägg

@ulfsvenning @beckmansasikter De 500 anser ju att svensk media, deras egna arbetsgivare, är ansvariga för folkmord. Om man tycker så kan man inte bedriva trovärdig journalistik.

Visa på X

@MartinNordin1 Socialliberalism? Att ”ta tillbaka kontrollen” o kasta ett antal privata företag som levererat under bussen av ideologiska bevekelsegrunder är ingen form av liberalism. Dessutom har kontrollen blivit kaos.

Visa på X

@RMortvik Medarbetare på public service slår fast att det rör sig om folkmord. Ingen behörig domstol har ännu fastslagit detta. Det är därmed en åsikt att hävda folkmord. Public service anställda journalister ska beskriva olika frågor allsidigt. Inte driva egna åsikter.

Visa på X

@gorberg Ni slår fast att det är folkmord. Det är domstolar som avgör den saken o det finns inga sidans beslut. Alltså det det en åsikt att folkmord pågår. Journalister, särskilt inom public service, ska rapportera. Inte driva egna åsikter.

Visa på X

500 ”journalister” har skrivit under Gads aktivistiska pamflett. Nu är de hennes gisslan.

Visa på X

Bra att även @CarlOskar uppmärksammar @Aida_Hadzialic egenlagade ambulanskris i Sthlm. ”Ta tillbaka kontrollen” o kasta privat ambulans under bussen innebär uppenbarligen 3 timmar väntan på ambulans.

Visa på X

@UlfBjereld @gad_media Att en rad journalister inom public service har det dåliga omdömet att skriva under denna pamflett undergräver verksamheten som tilldelas 9,3 miljarder årligen. Det är skamligt.

Visa på X

@martintunstrom @Grisbrottaren @r_daniel_j @beckmansasikter @Aida_Hadzialic Det finns sätt att dölja inlägg som ändå finns kvar så att säga🤷‍♂️. Inlägget från Södertälje är givetvis djupt generande för S-styret o @Aida_Hadzialic. Särskilt i kontexten att kritiken skulle vara missvisande enligt ordf Hadzialic.

Visa på X

I en redan publicerad artikel om ambulanskrisen ändras avsändare från Talla Alkurdi (S) till @Aida_Hadzialic (S) (nyordning med mailcitat istället för personliga intervjuer ger tydligen flexibilitet). Detta tyder på stor stress inom S över haveriet.

Visa på X

1/5 tar vänsterstyret tar över den privat drivna ambulansen som fungerar mkt bra. 26/7 tar det 3 tim innan en ambulans anländer S-tälje där en 91-åring ramlat o krossat höft o lårben. TRE TIMMAR. Det är ett haveri som ledaren @Aida_Hadzialic (S) är ansvarig för.

Visa på X

@r_daniel_j @beckmansasikter @Aida_Hadzialic Men S-politruken har kanske satt någon spärr på inlägget?

Visa på X

Nu är det nedanstående i högsta grad upplysande svaret på S-bossen @Aida_Hadzialic inlägg på Facebook borttaget. Hadzialic hävdade där att kritiken mot ambulansverksamheten är missvisande. Det är onekligen pinsamt att ta bort kritiska inlägg.

Visa på X

@Edward_Blom Menar du att staten borde expropriera t ex Torpa stenhus, Grönsö slott osv eftersom privat ägande är skadligt?

Visa på X

@r_daniel_j Sa den avlönade politiska tjänstemannen (S). Hur besvarar du detta haveri på Hadzialic tråd på Fejan?

Visa på X

@bertilsson86 Du menar att tjänstemannen inte skulle följt order från dåvarande S-ledningen på UD med Margot Wallström i spetsen?

Visa på X

@MartinNordin1 I det långa loppet dör många fler i förtid av socialism än av konkurrens.

Visa på X

@glidefjall Det var ett oanständigt inlägg. S i Region Sthlm har havererat ambulanssjukvården genom att ”ta tillbaka kontrollen” o kasta de privata företag som varit behjälpliga under bussen. Socialism är djupt skadlig.

Visa på X

@RealDarlanio Pinsamt inlägg. Ambulansen i Region Sthlm fungerade utmärkt innan @Aida_Hadzialic ”tog tillbaka kontrollen” o fimpade de privata företag som tidigare var behjälpliga. Specialistsjuksköterskor vägrar jobba på monopolet. Lägre lön o sämre villkor.

Visa på X

@moroncarrot När S i Sthlm bygger allmännytta med höga hyror är det enligt dig regeringens fel. Du har verkligen otur når du tänker.

Visa på X