Att vara en jäkligt duktig fotbollsspelare är så klart stort. Att vara en bra person är större. Stolt över att läsa detta om dig Alexander Jallow ❤️⚽️ #ifkgbg


409
inlägg
Att vara en jäkligt duktig fotbollsspelare är så klart stort. Att vara en bra person är större. Stolt över att läsa detta om dig Alexander Jallow ❤️⚽️ #ifkgbg


@gabrielehrling Mycket nöjd är jag, kollar på matchen i Krylbo men man kan inte få allt. Några svenska mål nu bara 🇸🇪
Visa på X →Här är jag helt Team Gustav!
Visa på X →Nu ångrar jag att jag inte bilade ner fem timmar och såg matchen, men det får bli Degerfors på måndag Alexander! #ifkgbg
Visa på X →Slept in my Ramones T-Shirt, now I wanna be sedated.
Visa på X →@jensrunnberg @PeterHelander @CarlOskar @rozaguclu @UlrikaLiljeberg Nej jag tycker inte reglerna ska se ut så här. Jag och @UlrikaLiljeberg skrev en debattartikel om ett differentierat strandskydd mer lokalt inflytande och bestämmande. https://www.avestatidning.com/logga-in/tunga-dalapolitiker-i-gemensamt-utspel-kraver-makt-over-strandskyddet
Visa på X →@MatildaMolander Viktig fråga även för Södra Dalarna, för den gemensamma arbetsmarknaden och kompetensförsörjning.
Visa på X →@andersronmark Tänk att den lappen hittades först i morse 😀
Visa på X →@samlssn @gustavericsson Bra Gustav!
Visa på X →@olaspannar Fotbollskanalen har en bra genomgång, Spanska medier: "Isak och Kulusevski förstörde vårt landslag" https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2021/09/03/spanska-medier-isak-och-kulusevski-forstorde-vart-landslag/
Visa på X →Årets Avestaambassadör att hedras med en egen platta på Gågatan, Avestas egen Walk of fame är Lina Hurtig! https://avesta.se/-/nyheter/uppleva-och-gora/lina-hurtig-far-2021-ars-platta-pa-avestas-gagata/
Visa på X →@Leijdstrom @larswahlgren Förvåningen när man ser att Aram fick gult😀
Visa på X →@jensrunnberg och senaste gången det blev ett svenskt guld och silver i samma gren i OS var 1948. Guldet till ”Krylbo Eriksson”. #ständigtdettadalarna

@UlrikaLiljeberg You’re to clever for me. Får skylla på feber efter spruta nr 2 😀
Visa på X →@CarlMelin Framåt Sverige🇸🇪

@danielswedin Fick tydligen följa med in också 🇸🇪🏴

När det firas nationaldag i Avesta, Brunnbäck ja då är dalapressen både representerade och representanta 🇸🇪

@SebastianKarlb2 Hmm elva år som KSO, man är uppenbarligen av klenare virke än supermanna Stefan.

@jensrunnberg Tyvärr är det nog så att inte ens 500 års jubileet av slaget vid Brunnbäck (typ Sveriges Gettysburg) kommer runt pandemilagen. Så vi jobbar på alternativ lösning.
Visa på X →Stort Grattis Avesta Tidning och@gabrielehrling 🥇👏
Visa på X →@jensrunnberg 6/6 firar vi som sig bör. Välkommen https://avesta.se/gora-och-uppleva/evenemang/i-gustav-vasas-spar---500-ar/
Visa på X →@jensrunnberg Låt de prata Jens, men hade det inte varit för dalfolk så hade de pratat med mer diftonger och med pölse i munnen.

Det här lär man ändå säga är ett skapligt jäkla inlägg av @AlexanderJallow #ifkgbg #avestaaik
Visa på X →@eriknises @danielswedin och kåk ut i Forssa, arbetarebostäder en utspark från Vallen och ett par tre från bruket.
Visa på X →@UlrikaLiljeberg Det blev ju bra det här Ulrika, nästa år torde ju Leksands IF och Masarna vara med som prisvinnare också 😄
Visa på X →