Frågan är om regeringen avstått att göra något för att stoppa avarts-skolor med allvarliga missförhållanden för att medvetet kunna lägga ansvaret på friskolereformen och borgligheten när det sedan länge inte finns något parti som vill se dessa oseriösa och kriminella huvudmän.
Visa på X →42
inlägg
Intressant att S lägger många förslag som begränsar friskolor, på kongressen, men trots 7 års styre, läggs inga förslag i riksdagen som stänger avarts-skolor.
Visa på X →Det är obegripligt att regeringen inte tagit fram lagar och regelverk som möjliggör stängning av uppenbart olämpliga skolor.
Visa på X →Extremism har ingen plats i skolan. Radikala islamister ska inte driva friskolor. Inte en dag för tidigt att denna oseriösa aktörs verksamheter stängs. https://www.expressen.se/gt/elevernas-pengar-gick-till--somalia-waberi-atalas-igen/
Visa på X →Vi är fler partier som har tröttnat på att regeringen gömmer undan skolans problem och föreslog i torsdags att regeringen flyttar tillbaka ansvaret för genomförandet av de internationella kunskapsmätningarna, som PISA, till universiteten.
Visa på X →Regeringen har idag tagit emot Skolverkets förslag om hur man ska undvika för stor exkludering av elever vid internationella kunskapsmätningar. https://sverigesradio.se/artikel/sa-ska-skolverket-undvika-ett-nytt-pisa-haveri
Visa på X →Idag släpptes betygsstatistik för åk 6. Katastrofläge i skolan. Fler än var fjärde elev har icke godkänt i minst ett ämne. Samtidigt hävdar utbildningsministern att resultaten går åt rätt håll. Fullständigt obegripligt.
Visa på X →Har nu förstått att det imorgon är den dagen på twitterveckan då man ska fråga om konton att följa, bra med det tipset! Ska hålla extra koll på #ffse imorgon.
Visa på X →STORT tack för alla bra tips jag fått av er redan. Jag har en härligt lång lista att ta tag i.
Visa på X →@EKebert @camillamalm @marwim123 @SveElevkarer @josefinefaalth @Ingenjorerna @aleskytte @byggforetagen Hej Elin! Kul att vara här. Tack för bra tips på konton att följa.
Visa på X →@rektor_linnea Tack så mycket Linnea! Jag är övertygad om att vi kommer att många konstruktiva samtal om skolan framöver.
Visa på X →@RichardHerrey Vilket fint välkomnande, tack Richard!
Visa på X →@SophiaSundberg_ @BarkarbyScience Hej Sophia! Tack så mycket för det fina välkomnandet till denna gemenskap och för tips på konto att följa.
Visa på X →@UlrikaLindstr @Ingenjorerna Tack så mycket! De har nu en ny följare ☺️
Visa på X →@KinbergBatra Hej! Hoppas allt är bra med dig🙏🏼
Visa på X →Får börja min resa här på Twitter med att säga hej till er alla! Nu vill jag såklart ha tips på spännande twittrare att följa🙏
Visa på X →@SulfD @MariaStenergard @MarieLouise_HS Stort tack för bra samtal!
Visa på X →