@Skogkar Ska på möte i kväll där hon deltar, då tar man på denna för att väga upp en uns för hennes palestinasjal.

400
inlägg
@Skogkar Ska på möte i kväll där hon deltar, då tar man på denna för att väga upp en uns för hennes palestinasjal.

Får man säga att det här är idiotiskt eller kränker man nån då? Vär som fôlk, ät kött å dreck mjôlk! ”Danskar, svenskar, tyskar, polacker och britter ska äta mindre kött på Stenas fartyg” #symbolpolitik https://www.gp.se/8daae95b-6c6c-4656-9f4b-28cc84252264
Visa på X →Erkänner att Gert Fylking var först och att det var med en gnutta ironi han yttrade ordet men jag står för det, från grunden av mitt hjärta. ”Äntligen” #renmarkskommittén #jakt #fiske https://svenskjakt.se/start/nyhet/politiker-om-nedlaggningen-antligen/
Visa på X →@gorm_den_gamle @kdriks @moderaterna @sdriks https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/klassning-av-skjutbanor-som-kritisk-infrastruktur_hc02118/
Visa på X →Rätt intressant att centerpartiets @emmawiesner fäktar så vilt i frågan när @Centerpartiet var helt med på regeringens ståndpunkt i EU-nämnden. (C) har tydligen anammat strategin till bästa vännerna i (S) att gå i opposition mot sig själva. https://omni.se/a/pPKLOV
Visa på X →Min motion för att mota dessa kretiner blev än en gång aktuell. Den svenska yttrandefrihetsgrundlagen ger enorma möjligheter till att framföra sina åsikter med lagligt skydd på många arenor. Använd då dessa!


@ericaronson Pegasusbron och Sainte-Mère-Église
Visa på X →@Gusse89 Det är Naturvårdsverket ja. Den grundlagsskyddade äganderätten verkar betyda ytterst lite, tyvärr…
Visa på X →Börja med Stockholm, Göteborg och Malmö då kanske…

Men det värsta är att detta kommer drabba svenska skogsägare, svensk skogsindustri och även svenska statens finanser. Kritiken mot EU:s klåfingrighet kvarstår. Skogen är en nationell fråga!
Visa på X →Dels eftersom den österrikiske klimatministern röstat i strid med sin egen regerings position. Dessutom är det problematiskt att NRL till synes antas utan att det är helt uppenbart att en kvalificerad majoritet av EU:s regeringar faktiskt står bakom förslaget. —>
Visa på X →EU:s miljöråd har idag antagit lagen om naturrestaurering (NRL), vilket innebär att detta förslag till slut ska bli lag. Det är anmärkningsvärt och en mycket tråkig utveckling ur flera synvinklar. —>
Visa på X →@ErikSlottner Jajamensan! Ta bara med ditt leg så går det alldeles utmärkt. 👍🏼
Visa på X →@LindGustaf @margotwallstrom Hur stor del av dem är själva markägare och skulle drabbas? Enkelt att ha synpunkter på något man inte själv behöver ta ansvar för.
Visa på X →@DavidLega Det är vi som ska tacka, David! Så tacksam för de åren du har representerat KD och mig i Bryssel!
Visa på X →Under statsministerns återrapport från Europeiska rådet som pågår i kammaren nu fick ledamoten för åttonde gången en tillsägelse från talmannen utan att bry sig ett skvatt. Respektlöst mot både talan och riksdag! https://sverigesradio.se/artikel/kritik-mot-v-ledamot-som-bar-palestinasjal-i-riksdagens-kammare via @sr_ekot
Visa på X →Hela Norden borde införa en gemensam socker- och köttskatt skriver Nordiska ministerrådets generalsekreterare Karen Ellemann i en debattartikel i DN. Här är kortversionen från P4 Värmland Sveriges Radio varför jag menar att hon har helt fel! https://sverigesradio.se/artikel/varmlandske-ledamoten-vill-stoppa-kottskatt-slar-helt-fel

@gunnarssonhanna Det räknas inte. Många äldre har inte möjlighet att se. Räknar för övrigt med att du var över och firade. 😉
Visa på X →Norska @NRKno sände självklart direkt i över fem timmar från tronskiftet i Danmark. @svt lyckas prestera en halvtimmes sammandrag. Skamligt är ordet, sa Bull.

På vilket sätt tror dessa klappträn att de får med sig folk i sin kamp för klimatet? De borde utbilda sig och använda sin utbildning till att ta fram mer kunskap & ny teknik istället. Det är på så sätt vi når målet, inte genom att sabotera för andra. https://www.svt.se/sport/langdskidor/aktivister-forsokte-ta-sig-in-i-sparet-pa-varldscupstavling-brottningsmatch--o4j3h9
Visa på X →@robinnilsens Jag bugar mig djupt! 😃
Visa på X →Jag har en åsikt i Dagens Nyheter idag på en fråga från Lisa Röstlund. Står fortfarande för den åsikten.

Kul med positiva tillrop på X/Twitter. 😅
Visa på X →Vidrigt!
Visa på X →Vidriga nyheter som kommer från Israel och än vidrigare att det firas på svenska gator att Hamas regelrätt slaktat oskyldiga barn. Kräk! Detta klarar inte heller vissa partier ta avstånd från utan att lägga till ett ”men…”
