
400
inlägg



https://www.nwt.se/2025/07/17/skogen-bidrar-till-den-grona-omstallningen-aa79f/ Ska vi ställa om till förnybart eller inte? Enligt Miljöpartiets språkrör Daniel Helldén är svaret nej.

@gunnarssonhanna Min tågresa till Stockholm förra veckan.

Borde vara självklart - för alla!
Visa på X →@tomas_thuresson @Axdorff 🤣 10 poäng!
Visa på X →Hur långt ska galenskapen gå innan det vänder?
Visa på X →Å ändå försökte jag prata svenska… 🤷♂️
Visa på X →@Fjellner Välkommen tillbaka! 👍🏼
Visa på X →Ännu ett steg på vägen för hållbar omställning där näringslivet ges de möjligheter de förtjänar. Näringslivet är den nya miljörörelsen.
Visa på X →”I vårt land utgår vi från grundlagen, som skyddar svenska medborgares rätt till att äga och bruka sin egen mark. Ändå ser vi förslag efter förslag läggas fram som utgör betydande intrång av äganderätten. Det skriver Kjell-Arne Ottosson, @kdriks ” https://www.landlantbruk.se/land-skogsbruk-slapp-det-politiska-spelet-for-skogsbruket-skull
Visa på X →Jonas och @vansterpartiet fortsätter sitt hat och drev mot Sveriges skogsägare och den skogsindustrin som förutom att tjänas oss bra ekonomiskt även är en av de största bidragsgivarna till omställningen. Grattis!
Visa på X →Jag måste ändå säga att det är rätt anmärkningsvärt att stå i en talarstol och hävda att L, M och KD är högernationalistiska partier. Det är vilseledande för det svenska folket, det undergräver vår demokrati och det bidrar till ökad polarisering i samhället. @vansterpartiet
Visa på X →En av många anledningar till att den aktivistiska omprövningen och allt vad den för med sig måste stoppas. Var själv på besök och såg galenskapen på plats i början av december. @kdriks driver en mycket tydlig linje i regeringssamarbetet. https://www.nwt.se/2024/12/14/hakans-fastighet-sjonk-2-7-miljoner-i-varde-nar-dammen-revs-otroligt-sorgligt-b34b7/?nwt-push=editorial
Visa på X →Jag vill passa på att önska @SSAB_AB och alla medarbetare i företaget en riktigt god och välsignad jul.

Idag har jag lärt mig att den socialdemokratiska riksdagsgruppen inte har julfest, de har decembersymposium. #bajsnödigt
Visa på X →@Gusse89 Biologisk mångfald är viktigt….ibland…
Visa på X →Så här ser det alltså ut när sk miljövänner och aktivister har agerat för fria vandringsvägar för svagsimmande fisk… Just detta exempel med utrivna dammar är från Hagfors kommun.
Visa på X →Då har man alltså köp @IcebugOf för sista gången.
Visa på X →Låt inte extrem vattenpolitik förstöra fastighetsvärden på landsbygden för flera miljarder kronor. Låt inte en extrem överimplementering av Vattendirektivet leda till att fantastiska kulturmiljöer i Sverige förstörs. Låt det sunda förnuftet råda! https://www.atl.nu/extrem-vattenpolitik-forstor-svensk-landsbygd
Visa på X →@ErikPetre @Axdorff 😂
Visa på X →@AndersDalenius Jörnköngan 🙌🏼
Visa på X →Sveriges utsläpp är ca 2 promille av världens samlade utsläpp. Av dessa två promille står de svenska korna för ca 6 % @peterkullgren har helt rätt. Kor är inte grundproblemet! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ministern-om-metanutslappen-kor-ar-inte-grundproblemet
Visa på X →Mycket fyndig budkavle från @LRFSverige om behovet av en stärkt äganderätt. Både @kdriks och undertecknad håller med till fullo, mjukisdjur i postfacket eller ej! Well played, LRF! #äganderätt #brukandetätt
