Måste hjälpa @johanssonmorgan lite med orden… #svpol


400
inlägg
Måste hjälpa @johanssonmorgan lite med orden… #svpol


@Dalastark Ja, i vissa delar vore det en nåd att stilla bedja om. Samtidigt är det landsbygden som står för framtiden, omställningen, maten…
Visa på X →Noterar att ingen ny landsbygdsminister tillsätts. Tydlig prioritering från statsministern?? #svpol
Visa på X →Så oerhört viktigt!!!
Visa på X →Hoppas ändå mitt i allt detta att de har tak över huvudet, mat för dagen och en lön de kan leva på… 🙄 https://svt.se/kultur/linjar-tv-grannar-forstorde-spanningen-for-streamare
Visa på X →Svensk jakt skriver om gårdagens beslut i Nordiska rådet där den socialdemokratiska gruppen backade från utskottets förslag i sista stund. Vi får fortsätta trampa vatten… #svpol #varg #nrpol @nordensk Ingen samförvaltning av vargstammen https://svenskjakt.se/start/nyhet/ingen-samforvaltning-av-vargstammen/
Visa på X →Nu är det upp till länsstyrelserna att förvalta detta på rätt sätt så att riksdagens beslut, utifrån en motion från @kdriks , om ökad licensjakt i områden med täta vargpopulationer får genomslag i verkligheten. #svpol #rovdjur https://svenskjakt.se/start/nyhet/atta-lansstyrelser-far-ratt-att-besluta-om-licensjakt-pa-varg/
Visa på X →Löfven är duktigare på att förhandla än att valtala, även om han nu gjorde trevande försök under pressträffen när ändå ingen ville lyssna på just ett valtal. Självfallet gick han för talmansrundor då chansen för en Löfven III torde vara betydligt större då än efter ett extraval.
Visa på X →Det politiska ”kaos” som så många nu varnar för och försöker bedriva skrämselpropaganda mot är nåt som många runt om i världen kämpar, med livet som insats, för att få. Det kallas demokrati. #svpol
Visa på X →Känns bekant. Kan direkt peka på ytterligare en kvartett som bara är överens om att vara mot. Just nu är det de två partier som denna sistnämnda kvartett är emot som styr, de som skulle hållas utanför.
Visa på X →@MikaelBraw @RichardHerrey Grönt om man vill bifalla, det vill säga fälla regeringen. 🟢
Visa på X →Lokalbefolkningen samt övriga boende i Sverige som också jagat och fiskat på dessa marker i generationer, nämns inte ens i direktiven. Direktiven som de ser ut i dag ökar snarare de spänningar som finns än minskar dem, säger Kjell-Arne Ottosson. https://svenskjakt.se/start/nyhet/vill-se-fler-roster-i-utredningen-om-en-ny-renskotsellag/
Visa på X →Efter massiv kritik från jägare och @kdriks , genom vår riksdagsledamot Kjell-Arne Ottosson, backar regeringen om jakttiden på ripa – vinterjakten blir oförändrad. Det är bra. Man hotade hela jaktformen vintertid och så kan vi inte ha det.


Så viktigt att vi växlar upp i arbetet med biobränsle. Skogen gör bäst och mest klimatnytta när den brukas. #svpol
Visa på X →@wooflock Kört Skoda Octavia Scout ggr 2 sen 2007. Kan inte klaga.
Visa på X →Glädjande att de faktiskt hamnar rätt i sina beslut ibland och att rättvisan segrar! #svpol #varg https://svenskjakt.se/start/nyhet/vargskytt-friad-fran-misstankar-om-grovt-jaktbrott/
Visa på X →Ministern *har inte levt upp till kraven.
Visa på X →KU ger @johanssonmorgan kritik efter min anmälan kring hans hantering av min skriftliga fråga om #djurrättsaktivism Har man tidsgränser ska de följas. Att dröja ett svar i tre månader är enligt KU ”inte acceptabelt”. Ministern inte ”levt upp till kraven”. #svpol


Vill minnas att nån sagt detta tidigare… #svpol #nrpol ESA ber Norge endre innreiseregler https://www.nrk.no/nyheter/esa-ber-norge-endre-innreiseregler-1.15511375
Visa på X →@naomimolly Henne har jag mött i en bil i London, på riktigt. Tuff dam! 💪🏼
Visa på X →Glädjande besked kom under dagen idag. Äntligen har regeringen behagat följa riksdagens beslut kring @kdriks utskottsinitiativ om att avgiften för virkesavlägg längs allmänna vägar ska tas bort. Ärendet ska nu ut på remiss och man föreslår att de nya reglerna införs vid nyår.


Så har ”svaret” på min fråga om vilka konkreta grunder regeringen stödjer sig på när man både förkortar ripjakten och dessutom stoppar den helt i vissa län. Om ni hittar svaret i det bifogade dokumentet kan ni gärna få höra av er till mig. http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/ripjakt_H8122812?fbclid=IwAR0q0xyugbsJVckaYCS9S3rxuOevPDtSmT9kmILWjrI3Aa7x-rJxzDOkw8Q
Visa på X →Stängda gränser är onaturligt, också i skogen. Skriver i ATL med anledning av Norges nationaldag 17 maj. #svpol #nrpol @nordensk https://www.atl.nu/debatt/viktigt-med-oppen-grans-mot-norge/ via @tidningenatl
Visa på X →Nu tog det faktiskt 1 timme och 23 minuter från publicering tills första hatmailet kom. Så lång tid har det aldrig tagit tidigare. Man får glädjas åt det lilla. 🥳
Visa på X →Även Norsk riksmedia, däribland @NRKno har fångat upp min fråga kring lagstödet för att norska staten ska få övervaka människor boende i Sverige, detta oavsett nationalitet. #svpol #nrpol @nordensk https://www.nrk.no/osloogviken/1.15496734
Visa på X →