Socialdemokraterna säger att de vill ha ordning och reda i migrationenspolitiken. Trots detta vill de att alla som nu befinner sig i Sverige ska få medborgarskap även om de inte kan svenska språket, är laglydiga eller ens vill vara en del av vårt samhälle! Skamligt!
Visa på X →Såklart!
Visa på X →Aktivisten Tomas Kåberger, mannen som MP tryckte in i Vattenfalls styrelse när man ville lägga ner kärnkraften!
Visa på X →Träffade just Tomas Idegard och fick äntligen chansen att skälla ut honom för en sak han sa om SD i SVT:s morgonsoffa för ca 17 år sedan som då gjorde mig rasande. Han tog emot kritiken och bad om ursäkt. Nu kan jag till slut förlåta och gå vidare. 😌 (”utskällningen” var under lättsamma former)
Visa på X →@RantaPaRanta Förmodligen skulle rimliga reformer på detta område gynna icke renägande samer likväl som alla andra som bor i dessa samhällen.
Visa på X →Carl Oskar blir intervjuad av högermedia SvD!
Visa på X →Visa på X →@merhockey Pizzabagare röstar SD!
Visa på X →@Greayer @whites_mot @hejdejakob
Visa på X →@oskartaxen ”SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen, SD-regeringen!”
Visa på X →I år blir valet så SD och KD på allvar slår igenom i Norrland! 💪
Visa på X →Företagare röstar inte på Centern, de röstar SD!
Visa på X →@frostsebaot Bra sakt
Visa på X →Första ordet i sossarnas vårbudget är ”SD-regeringen”. Totalt nämns ”SD” 52 gånger.
Visa på X →Det spelar roll hur man röstar om man vill bevara kommunens natur från hänsynslös exploatering.
Visa på X →https://youtu.be/Vdf4URXl58c
Visa på X →Vilken redaktion av DN tillhör Tidö-hataren Edvin Törnblom, för det kan väl knappast vara nyhetsredaktionen? 🙃
Visa på X →@RantaPaRanta VD:s lön motsvarar 25 % av bolagets vinst. :)
Visa på X →@HkanBostrm Det där körde MUF med också ett tag, eller kanske mer betoning på att man ville bryta ner välfärdsstaten.
Visa på X →En nyhetspublikation kan givetvis vara konsekvensneutral, saklig, undersökande och allt sånt där SAMTIDIGT som man har politisk slagsida. DN, SVT, Riks, Etc., SR och Expressen är alla levande exempel.
Visa på X →Den 21 april släppte branschorganisationen Windeurope rapporten Wind Energy Dis- and Misinformation, vilken fick stort genomslag i Sverige genom att Sveriges Radio, som numera har gått in i valrörelseläge, pushade rapportens slutsatser i flera olika inslag och där vidareförmedlade att ”spridningen av falska budskap om vindkraft är störst i Sverige bland europeiska länder”, att ”proryska grupper, fossila bränslebolag, politiker och alternativa medier står bakom desinformation” och att ”desinformation försenar utbyggnaden av förnybar energi i Europa”.
Det är inte annat än att man känner viss olust över att kanske själv, under mer än 15 år, ha varit en del av en rysk desinformationskampanj. Det finns mycket att bryta ned här, exempelvis om den svenska regeringen och minister Busch ingår i denna ryska desinformationskampanj, eller kanske själv är ett offer för den, när hon påstår sådant som att vindkraft inte snurrar utan vind och att den därför kräver lagring eller backup.
Rapporten upplyser om oss fyra grupper av falska narrativ som drivs av mörka krafter orkestrerade av Kreml.
1Dolda intressen, bedrägeri och antidemokratiska narrativ
Här får vi veta hur påståenden och diskussion kring att många anhängare av vindkraftsprojekt har starka ekonomiska intressen och är villiga att acceptera stora miljö- och samhällskonsekvenser för vinst är desinformation. Till desinformationen kopplas också påståenden om att vindkraften är påtvingad lokalbefolkningar från avlägsna politiska eller ekonomiska eliter, vilket i rapporten kopplas till konspirationsrörelser.
2Narrativ om miljöförstörelse
Här får vi lära oss hur påståenden och diskussion kring att vindkraftverk är skadliga för natur och vilda djur är en del i desinformationskampanjen, vilket skapar en vilseledande bild av att vindenergi har en kraftigt negativ nettoeffekt på ekosystemen.
3Narrativ om teknisk oduglighet
Här får vi veta hur påståenden och diskussion kring vindkraftens tekniska livslängd och att den volatila leveransen är destabiliserande för elsystemet är en del i desinformationskampanjen
4Narrativ om ekonomiskt misslyckande
Här får vi lära oss att det är desinformation att resonera kring att vindkraftsprojekt inte lyder under grundläggande marknadsekonomisk logik.
Med all ny kunskap som förmedlas genom denna rapport känns det som att man måste vara öppen för att ompröva tidigare ståndpunkter. Exempelvis har jag tagit för sanning att många företag som driver vindkraftparker blöder av förluster, att man med subventioner och gynnsamma lån pressat in el i systemet som slagit sönder elmarknaden och att utländska intressenter, utan omsorg om det svenska samhället och naturen, plockar ut vinster genom höga internräntor. Jag har också tagit för sanning att vindkraften har stark negativ inverkan på människors livsmiljö och fastighetsvärden, att Sverige i princip inte kan använda den volatila vindelen så att den måste dumpas på den europeiska marknaden, att vindkraften är drivande i den ständigt tilltagande nätutbyggnaden och kostnaderna för densamma och att effektbristen har uppstått vid skifte från planerad kraft till vindkraft, vilket kraftigt försvårar för företagsetableringar och investeringar i framför allt södra Sverige.
Utifrån ovanstående vill jag fråga energi- och näringsminister Ebba Busch:
Har ministern tagit intryck av Sveriges Radios mycket omfattande rapportering om branschorganisationen Windeuropes rapport om rysk desinformation kring vindkraft, och tänker ministern och regeringen i så fall ompröva några energipolitiska beslut?
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/desinformation-om-vindkraft_hd10448/
Visa på X →Med anledning av rapporten från WindEurope som Sveriges Radio upphöjt till standardverk har jag ställt en interpellation till @BuschEbba:
”Det är inte annat än att man känner viss olust över att kanske själv, under mer än 15 år, ha varit en del av en rysk desinformationskampanj. Det finns mycket att bryta ned här, exempelvis om den svenska regeringen och minister Busch ingår i denna ryska desinformationskampanj, eller kanske själv är ett offer för den, när hon påstår sådant som att vindkraft inte snurrar utan vind och att den därför kräver lagring eller backup.”
Läs hela interpellation i tråden.
Visa på X →@Jeff_Ahl Finns så mycket att göra…
Visa på X →@hallen_a @PEverhill Är det bra eller dåligt när EU dumpar överskott av spannmål på den afrikanska marknaden?
Visa på X →@kvartalet @beckmansasikter Räknade lite här om veckan. Om vi inte räknar med upptag från skogen och följer IPCC:s siffror och antaganden så skulle Sveriges utsläpp, om de upphörde imorgon, minska den globala medeltemperaturen år 2100 med TRE TUSENDELAR AV EN GRAD!
Visa på X →