@johanssonmorgan Viktigt inlägg!
Visa på X →431
inlägg
UPPVISNING I GUBBGISSNING @kvartalet:s intervjuserie med Partiledare+1 är grymt bra. Daniel Hellden tar med Peter Eriksson och när de båda herrarna får lite småkritiska frågor blir det helt uppenbart att MP gissat och känt fram sitt partiprogram. 😂😂
Visa på X →@PEverhill På medellång sikt. När vi byggt 5-6 nya KK-verk på rätt ställe så kan de som vill ägna sig åt VK och sol ha det som hobby. :)
Visa på X →Märkligt resonerat. Sverige behöver sin energi i störst omfattning på vinterhalvåret för uppvärmning. Solceller i Sverige producerar ca 85 % av den årliga energin april-sept, d.v.s. totalt omvänt efterfrågan. Solceller är värdelöst, eller har till och med har ett negativt värde, på våra breddgrader. Minuspriser är ett fett marknadsmisslyckande.
Visa på X →Om just detta är modellen för oss vet jag inte, men vi behöver också ta oss an frågan om det låga barnafödandet. Fler familjevänliga bostäder (villor/radhus) måste byggas där arbete finns och där folk vill bo, olika former av ekonomiska incitament samt en kulturell förändring där barn inte framställs som en börda.
Visa på X →@PEverhill Dystert att Sveriges energisystem misshandlats så...
Visa på X →Detta stämmer bra! Under April 2022 uttalade Åkesson att han svängt i Nato-frågan och när Sverige sökte medlemsskap i maj 2022 stod SD bakom ansökan. Den som inte kunde leva med detta beslut hade flera månadernas sig att lämna partiet.
Visa på X →“Ibland måste man bli färre för att bli fler” /Jimmie Åkesson


Känner jag har kunskapsluckor gällande de forskningsområden denna kvinna har specialiserat sig kring. 🤓
Visa på X →Svenska kyrkan har blivit en av Socialdemokraternas starkaste kommandohöjder! 😡
Visa på X →Flaggade igår, men vägrar flagga på första maj. Helt orimligt att sossarna tryckt in "arbetarrörelsens dag" som allmän flaggdag.


@Berserker_1995 Kanske kan bli aktuellt längre fram med den typen av åtgärder.
Visa på X →Angående de 80 till 100 000 utlänningarna som nu ska prövas enligt den nya medborgarskapsreglerna: Inom denna grupp finns det personer som ”gjort allt rätt”, det vill säga, lärt sig god svenska, skaffat jobb, levt laglydigt och allt det där. Dessa personer kommer påverkas marginellt av att prövas mot de nya reglerna, kanske att de måste lära sig lite om den svenska kulturen och historia, men det kan väl knappast vara fel? Bland de 80-100 000 utlänningarna finns dock också de som knappt kan ett ord svenska, de som inte överhuvudtaget vill vara en del av vårt samhälle, utan bara vill ha våra bidrag. Det finns också personer som ingår i den klanbaserade organiserade brottsligheten, livsstilskriminella och diverse islamister. Personer som få torde vilja ha som medborgare i Sverige, men som med de gamla reglerna hade kunnat få detta bara genom att skicka in en blankett. Om detta borde debatten handla. Varför vill Socialdemokraterna, som numera säger sig vilja ha ordning i migrationspolitiken, ge dessa samhällsnedbrytande utlänningar medborgarskap?


@Menvadda @medierna SVT och SR lämnade X när Elon släppte yttrandefriheten fri.
Visa på X →Jag tror Widdings nya parti kommer få det tufft i valet när man resonerar så här.
Visa på X →Undrar just vad som låg i potten till vildarnas parti..? Ett generöst bidrag till valfonden?
Visa på X →Bara lite hyckleri.
Visa på X →Hela intervjun med mig om att jag eventuellt ingår i en rysk desinformationskampanj emot vindkraft! https://youtu.be/ZJVxUppBUL8?is=2J-l6RX0BMeAiAbJ


🚨SVT varnar! Men… Är 139 Miljarder ton is mycket? Det beror på vad man jämför med. Jämför man med Grönlands totala ismassa så utgör det 0,0048%. Fortsätter Grönlands is att smälta i samma takt kan således Grönland vara isfritt redan om 20 000 år! 😱


Blev intervjuad av @Riksstudios i tisdags angående branschorganisationen WindEuropes rapport om att all kritik mot vindkraft är desinformation. Hela intervjun släpps under dagen.
Visa på X →@TeodorMG @Jeff_Ahl Var det inte på Annika Hirvonen initiativ?
Visa på X →Fixade den! 👌


@umartinh @MarkusWiechel Ja
Visa på X →@JohanRomin ”Partiledare”
Visa på X →@OrreThomas Möjligt att du har en viss poäng här, men nog brukar vi uppmärksamma oskyldiga européer som blir knivade av terrorister.
Visa på X →