I september proklamerade statsministern att vi gick mot ljusare tider.
Ett helt riksdagsår senare kan vi konstatera att det fortfarande är nattsvart på arbetsmarknaden. Av allt att döma glömde statsministern & arbetsmarknadsministern sätta väckarklockan.
Visa på X →Detta leder till flera tomma stolar för partiet i kommunfullmäktige. Nu är det S-ledda minoritetsstyret enbart ett mandat från majoritet i kommunfullmäktige, tack vare Sverigedemokraternas avhopp.
Visa på X →Sverigedemokraterna i Vänersborg har stora problem med sina företrädare. Partiet blev näst största parti i kommunen i valet 2022 med 10 mandat i fullmäktige. Sedan valet 2022 har dock över hälften av alla förtroendevalda lämnat partiet och politiken.
Visa på X →Tråkigt för Sverigedemokraterna att man alltid har sån otur med företrädare med kopplingar till kriminella miljöer!
Visa på X →Är det inte alltid fel att attackera fria medier? Inte bara i valrörelser?
Visa på X →Mer än halva mandatperioden har passerat. Ännu har inte regeringens skattesänknings- och nedskärningspolitik lyckats få arbetslösheten att vända neråt, snarare ser vi motsatt utveckling
Visa på X →Nu ligger flera viktiga byggprojekt i enbart lilla Vänersborg helt på is - mycket tack vare regeringens oförmåga att hantera krisen i byggbranschen som för med sig så stora konsekvenser
Visa på X →Jag hade väl trott att vi lärt oss att utförsäljning efter utförsäljning inte löser våra samhällsproblem eller gör vardagen bättre för vanligt folk
Verkar som att åtminstone inte finansministern och regeringen lärt sig det 🤷🤷
Visa på X →Knappast en förvånande utveckling att arbetslösheten fortsätter uppåt när regeringen väljer att lägga statskassan på skattesänkningar till de som redan har mest istället för en aktiv arbetsmarknadspolitik värd namnet
https://omni.se/okande-varsel-och-stigande-arbetsloshet-i-september/a/1MRwne
Visa på X →Glad budgettorsdag!
Visa på X →@EmmaOsbakk Nu blir vår kassör ordf i Västtrafik, det löser vi
Visa på X →Hur sjukt är inte det här?
Visa på X →Småbarnsföräldern Jennifer har svårt att få en långsiktig bostad samtidigt som Serneke bygger hundspa i sin skyskrapa #svpol
Visa på X →Oavsett om Riks bett om ursäkt eller ej (de har faktiskt ringt mig idag) är det viktigt att eventuella brott undersöks av polis. Media har en viktig roll att granska politiken men det som publiceras ska också vara sant. Fick snacka med bl.a SVT Väst idag:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ssu-polisanmaler-sd-riks-for-fortal
Visa på X →@Bo_Bulten @Youbert @Riksstudios @DickErixon Ingen kontakt har tagits med mig personligen ännu
Visa på X →@Youbert @Riksstudios Det är inte var dag man hängs ut som dömd brottsling (trots att jag inte är det) av det parti med störst andel dömda företrädare i Sveriges riksdag. Anmälan om förtal kommer upprättas under morgondagen.
Visa på X →@AssarWixe Usch för alla politiker som plockar ut 700 kr före skatt i sammanträdesarvoden🤬🤬
Visa på X →Vi bör bojkotta VM
Visa på X →Överväger bojkott av vm. Bestämt mig helt om 20 minuter
Visa på X →@wennerstrom @ArioEbrahimpur @socialdemokrat Allt blir ju bara bättre under S-ledning! 100% visar på ett sådant samband!
Visa på X →Antal avblåsta pandemier under borgerliga regeringar: 0
Antal avblåsta pandemier under S-regeringar: 1
Rösta @socialdemokrat för färre restriktioner och mer frihet!
Visa på X →@bbymarvel Låter som att vi är 20+ och redo förtidspensionering?
Visa på X →@pavloscavelier @vasttrafik 1870 är för att åka i hela regionen, går att köpa för mindre delar av regionen för UL/SL-summan men somliga har ju otur och reser över "zon-gränser" dagligen (likt undertecknad). Oavsett är 1870 kr galet
Visa på X →På måndag höjer @vasttrafik priset på månadsbiljetten till 1870 kr. Allt för att underlätta för ensamstående föräldrar, välfärdsarbetarna och klimatet! 😍🥰
Visa på X →Svensk jul handlar egentligen om vem som kan köpa flest trisslotter till störst antal släktingar
Visa på X →