Nej ingen påstår väl det heller? Allra helst skulle givetvis alla länder vara goda demokratier utan några vapen alls och leva i harmoni. Men tills den eviga freden infaller och ingen har kärnvapen så blir Sverige mer tryggt under ett europeiskt kärnvapenparaply.
Visa på X →410
inlägg
Alla människor har rätt till sin egen kropp. Har man långt gången cancer och själv vill betala för chatGPT-cancerbehandling ska man självklart få det. Och nej det finns inte alls några etiska problem med det, sådana invändningar är faktiskt bara tramsiga.
Visa på X →@neo_andreas Dåligt. Alkohol är onyttigt MEN har också hjälpt människor hitta kärlek, knäcka svåra problem, hitta på revolutionerande innovationer, företagsidéer, skapa stor konst och mäkla fred. Och gå från jägare/samlare till civilisation. Så det är ändå rätt essentiellt för vår existens.
Visa på X →@gunnarssonhanna Försvar:”den här muttern från Frankrike tycker jag är bättre än den där muttern från Tyskland” Utrikes: ”jag vill börja med att konstatera att muttrar i huvudsak kommer från USA men i den nuvarande geopolitiska situationen är den transatlantiska länken svajig och vi måste ta fle
Visa på X →Antingen skyddas man av kärnvapen eller så riskerar man att bombas med kärnvapen.

Bra att Strandis håller med om att det vore farligt om V och MP får styra utrikes- och säkerhetspolitiken. Antar att det stänger dörren för båda de partierna i en S-regering? 🧐

Den 17 februari i år pågick Rysslands anfallskrig mot Ukraina, islamisternas mördande av det iranska folket och Kinas folkmord i Xinjiang. Då hade Ygeman mage att äta en semla. Till låten Yummy Yummy Yummy. Häpnadsväckande!


@KarlssonMax Som en politiker som suttit både i majoritet och i opposition: oppositionen vinner aldrig. Alltså inte en enda gång någonsin. Ibland ger de uttryck för åsikter som också finns inom majoriteten och som senare vinner gehör.
Visa på X →Att reflexmässigt hänvisa till folkrätten så som den ser ut idag är att göra den regelbaserade världsordningen en björntjänst. Att inte agera mot mördare och terrorister som Ayatolla Khamenei är varken moraliskt försvarbart eller demokratiskt hållbart. https://www.svd.se/a/m0QmrL/folkratten-maste-reformeras-skriver-liberala-politiker
Visa på X →Det är sjukt att anklaga andra för att politisera myndigheter och samtidigt vilja ha en socialdemokratisk regering. S har systematiskt politiserat myndighetssverige i hundra år. De är utan konkurrens ”bäst i klassen” Carin Jämtin på sida är ett bra exempel https://www.altinget.se/artikel/v-kallar-dousa-till-utskottet-regeringen-politiserar-sida
Visa på X →Valet står inte mellan ett franskt/svenskt kärnvapensamarbete och en kärnvapenfri värld. Valet står mellan att skyddas av europeiska kärnvapen eller kuvas under ryska.

I London har de arresterat tre misstänkta spioner för Kina. En är gift med en parlamentsledamot. Det behövs förmodligen mycket hårdare granskning av medarbetare och närstående till politiker också här i Sverige. Kina skyr inga medel och infiltrerar metodiskt våra demokratier.
Visa på X →Är man islamist ska man inte få en krona. Oavsett verksamhet. Så enkelt är det.
Visa på X →@OliverRosengren Verkligen. Ett bra exempel på det är när politiker medvetet bestämde att vi skulle ha fula skolor.
Visa på X →Det här är en så urbota dum inställning. 1. Iran leds av en islamistisk terrorsekt utan folkligt stöd. 2. Rysslands invasion av Ukraina är ett folkrättsbrott och bör fördömas som sådant. MEN det är inte DÄRFÖR det är så fruktansvärt. Etik och moral kommer inte av lag.
Visa på X →Äntligen!
Visa på X →Det är som om han missat Rysslands invasion av Ukraina, Kinas ockupation av Tibet, folkmordet i Xinjiang, Irans aggressioner mot andra länder och massmördandet av iranier. De här länderna skiter i vad demokratier gör och de följer definitivt inte folkrätten.
Visa på X →”– Risken finns att andra åberopar det här exemplet, att Vladimir Putin eller Xi Jinping säger att ”om USA kan ingripa för att störta en regering utan något beslut från säkerhetsrådet, då kan vi också göra det”, säger han.”
Visa på X →Folkrätten är viktigt och har tjänat oss väl men det här argumentet från Wrange m.fl. håller bara inte. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-om-attackerna-mot-iran-inte-folkrattsligt-befogat
Visa på X →Hahahaha Kina är bara för mkt. Kanske skulle de börja med att stoppa finansieringen av Rysslands krig i Ukraina, Kinas folkmord i Xinjiang eller ockupationen av Tibet?
Visa på X →Hamantaschen? Khameneitaschen!


@JohanIngero


Är Carl Bildt den socialdemokratiska statsminister som suttit kortast borträknat Magdalena Andersson eller missar jag någon?
Visa på X →Jag är varken troende eller teolog men men definitivt folkpartist så måste ändå ställa en försynt fråga. Visst finns det väl en uppsjö helgon och änglar som kanoniserats just för att de bekämpat ondska och synd? Typ Gabriel och St Göran?
Visa på X →Om man är seriös med att stå på Ukrainas sida så vill man också tillintetgöra den islamistiska terrorregimen i Iran.
Visa på X →