Lärare ska såklart ta emot choklad. Och sjuksköterskor borde för övrigt få julbord med både kött och snaps. Det asketiska idealet som genomsyrar svensk offentlighet är verkligen ett självskadebeteende.
Visa på X →410
inlägg
Skollunchen ska framförallt vara aptitlig för att eleverna ska orka skoldagen. Veganskt, vegetariskt eller kött? Varierat och gott är det viktigaste! För övrigt äter många djur annat än veganskt och skulle kunna tänka sig att äta en elev om möjligheten dök upp😢😬
Visa på X →@Karin_Pihl Eller Kinas kärnvapenprogram? Ingen förstatligad primärvård i världen hjälper mot atomvintern som kommer! ❄️❄️❄️
Visa på X →Den allra viktigaste frågan alla kategorier är såklart att Ukraina vinner och Ryssland förlorar kriget. Men det är ju verkligen inte ett argument för att inte också lyfta många andra mer eller mindre viktiga frågor. 2/2 🧵
Visa på X →Varför låter Ebba som ett argt mail? ”äR dEt HäR dEN viKtiGastE FråGaN?” Nej naturligtvis är det inte det, ingen har heller påstått det. 1/2🧵 https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-ratar-jimmie-akessons-forslag-om-systembolaget/
Visa på X →@hyfsatliberal @KarlssonMax Snart iaf. Sydney ska bara gå hem först
Visa på X →@hyfsatliberal @KarlssonMax GMT+8, också känt som China standard time eller den mest folkomfattande tidszonen. För 1,5 miljarder människor är klockan AW precis nu!
Visa på X →@KarlssonMax 🎶Klockan är 08:56, dags att fucka ur🎶
Visa på X →@Edward_Blom @LudwigUller Försvaret mot ondskans axelmakter Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea!
Visa på X →@KarlssonMax Inte med en trevlig take-away NEIPA från en fräsch food truck iaf. För det får man inte :(
Visa på X →Dom infiltrerar, spionerar och saboterar. Kinesiska spioner i Norge, UK och andra länder nära oss. Naturligtvis också i Sverige. Tyvärr gör Kinas enhetsfrontspolitik att vi hela tiden måste vara mycket misstänksamma. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-misstankt-kinesisk-spion-gripen-i-norge
Visa på X →@neo_andreas Det finns i vår rapport!🍻
Visa på X →Påminner på förekommen anledning om att fackets argument för matkravet är trams och hör hemma i papperskorgen https://www.altinget.se/artikel/l-ledamot-fackets-argument-for-matkravet-hor-hemma-i-soptunnan
Visa på X →Man kan spela spel utan alkohol. Men det är också helt normalt att ta ett par glas under en spelkväll. Klart de ska få servera öl! https://www.sverigesradio.se/artikel/spelkortsbutiken-vill-servera-alkohol?fbclid=IwdGRjcAR1AyNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeFsXtjCnBuQoOyxKP9LFb3QNBJY7kd7w8EQVZdN_DWsnBn0ulYR7Xu6eGwds_aem_SL3zEw3RTu41R5VN3p8nzQ
Visa på X →@spicykalekurt Ett sånt avskaffande kan dessutom mycket väl vara självfinansierande
Visa på X →Sveriges skattetryck är långt högre än OECD snittet. Det borde vi ändra på. Vi behöver mer rikedom, klassresor och framgångsrika entreprenörer. Och folk måste få behålla mer av sina egna slantar. https://www.tv4.se/artikel/2PuQXPzhgc64vX1BvT6J1K/l-vill-se-fler-miljardaerer-ska-bli-ett-skatteparadis
Visa på X →Jag tar gärna en öl med Håkan och snackar skit men låt honom för guds skull inte bli utrikesminister. https://www.svd.se/a/9pbQAd/v-toppen-jag-vill-bli-utrikesminister
Visa på X →Jag begriper verkligen inte ilskan. Min erfarenhet är att det brukar vara vänstern som är arga på sina företrädare när de bekantar sig med högerfolk. Inte tvärtom. Jag tar gärna en bärs med vänstern, högern och alla möjliga. Bra sätt att mötas. Och bra för samtalet.
Visa på X →Det viktigaste med mat är det är gott och skapar en trevlig måltid. Människan är ett socialt djur. Vi behöver det. Mer än vi behöver optimera exakt näringsinnehåll eller rädda klimatet i varje tugga. Igår åt vi pasta med ramslökspesto till middag, gott, socialt och vegetariskt!
Visa på X →Syftet med julbord är att ge medarbetare något fint och skolmat ska ge energi och näring till barn. Allt måste inte alltid innehålla kött men om anställda vill ha julskinka och barnen äter bättre när det är kött så är det viktigare än de små eventuella effekterna för klimatet.

Fredag. Var en kulturbärare, fira att matkravet avskaffats och glöm inte att stötta din lokala bodega!🍻
Visa på X →@hyfsatliberal @adampahlmant Det vore verkligen rimligt.
Visa på X →Jag är öppen för att man ska få gå MER än två meter med en bärs. https://www.svd.se/a/3pqJA0/man-bor-fa-ga-tva-meter-med-en-ol
Visa på X →@solnasonen Det är väldigt taxsamt
Visa på X →En levande dryckeskultur är avgörande för ett blomstrande samhälle. Idag avskaffade vi matkravet för servering av alkohol. Jag kunde inte låta bli att citera de gamla grekerna. 🍻
Visa på X →